نقد و بررسی سرور 1 ایکس راند 2 | آغاز 6 شهریور 1399 |

  • با سلام


    خیلی ممنون دوست عزیز استفاده کردیم!همونطور که گفتید بعد ای ار سرورهایی که اجرا شدن اکثرا منابع نامحدود بوده و مولتی هم ازاد! اگه یادتون باشه کسی سراغ کتیبه احمق کوچیک نمیرفت و همه به نوعی ازش فراری بودن بخاطر تاثیر منفیش! ولی تو سرورهای منابع نامحدود این کتیبه محبوبترین کتیبه بین پلیرها شده چون به راحتی منابع واسه ساخت چیفر تو همه دهها هست.اینم یه فرق دیگه ای که بهش اشاره نکردید.مورد دوم اینکه چون منابع نامحدود هست و مشکلی واسه گندمخور نیست و گندم دف راحت تامین میشه کشیدن همر توی نانکپ به صرفه تر هست مخصوصا با وجود کتیبه احمق کوچیک که فرقی با جنگ منحصر نداره.سرورهایی که اینجوری هست به راحتی رو هر همر 1 میل دف ثابت هست(تو سرورهای اسپید همه دیدن که هست) و اینطوری عملا پلن رفتن چیز بیهوده ایه



    امیدواریم این سرور شروعی باشه برای برگشت به بازی تراوین واقعی

  • سلام مجدد به همگی رفقا امیدوارم حالتون خوب باشه 🌹


    آیدین جان با اون دو دسته که حدودا موافقم و خیلی باهاش کار نداریم!


    در مورد قسمت ادعاهای جدید:

    3_ قضیه بردن کتیبه روی اکانت دفاعی زیاد ربطی به همر داشتن یا نداشتن یه ساید نداره! اگه در جریان چند سرور از اسپیدترا و کلا سرورهای ایرانی باشی متوجه میشی جدیدا تمرکز خیلی زیادی جمع شده روی دف در همه سایدها و سرورها! چون زد و خورد ها اومده پایین پس همر کارایی قبلش رو از دست داده و دف برای واندر نقشش پررنگ تر شده!

    5 و 6_ مطمئنی این دو بند مربوط به سرور دات کام یا همون قدیما نیست؟! 🤔 آخه تا جایی من در جریانم اینجا اصلا اسکات و مخفیگاه کاربرد نداره! اصلا کسی، کسی رو نمیزنه که مخفیگاه و اسکات نیاز باشه!!! 🤦‍♂️😅


    منتهی باید دید که حقیقت به دنیای اون نزدیکتر هست، یا دنیای رایج.

    در مورد این قسمت پستت، حقیقت به هر دو نزدیکه همزمان!

    حقیقت همیشه بر پیش فرض هایی بنا شده! و اون پیش فرض ها هستن که نتیجه و حقیقت ازش حاصل میشه!!!

    شما وقتی میخوای یه موضوع رو به عنوان حقیقت بپذیری یا رد کنی باید از پیش فرض ها شروع کنی!

    خوب مشخصه وقتی اینجا کسی با کسی کاری نداره و درگیری نیست و این یه پیش فرضه اینجا! مجبور که نیستی از روز اول شروع کنی دف کشیدن!!!

    یا وقتی میدونی کسی با ساید دیگه کار نداره و کل ساید در اختیار شورای لیدریه خوب مشخصه که مجبور نیستی بدو بدو خودت رو برسونی کراپ های مهم ساید رو بگیری! میتونی روی دیفالت هم راحت بازیتا بکنی یا حتی قبل از کپ اول نان کپت رو استارت کنی.

    وقتی منابع نامحدود یکی از پیش فرض های سرور باشه خوب مشخصا همر نان کپ زیاد میشه و حتی توی پلن ها یکی از ساده ترین حرکت های تدافعی چنج کپ هست!!! و ...

    همه این ها توی یه سرور که بناش بر درگیری هست اشتباهه ولی وقتی وارد یه سرور با این پیش فرض ها شدی همه این موارد میشه عین حقیقت!!!


    و اما نظر بقیه رو در مورد این سرور پرسیدی، من به شخصه نظرم رو میگم بهتون!


    این سرور بین سرور های ایرانی شاید از هیجان کمی بالاتری برخوردار باشه به دلیل نبود منابع نامحدود!

    اما به دلایلی که الان توضیح میدم قطعا نباید ازش انتظار سرور هیجان انگیز رو داشت!!!


    1) هدف اکثر بازیکنان به خصوص لیدرها در اصل صد کردن واندر هست و تمام فکر و ذکرشون از روز اول روی واندره و هر موضوعی که حتی یک درصد به اندازه سر سوزنی هدفشون رو به خطر بندازه سمتش نمیرن!!!

    حالا شاید کسی بگه مگه داریم اتحادی هرجای دنیا که هدفش صد کردن واندر نباشه! نه نیست ولی تفاوتش اینجاست!


    دو گروه میخوان برن اهواز (مبدا رو مشهد در نظر بگیرید که مسیر طولانی تر بشه کمی)


    گروه اول برنامشون فقط رسیدن به هدفه و همه همّ و غمّشون روی زودتر رسیدنه! پس پا رو تا ته فشار میدن روی گاز و با سرعت 170 تا 180 تا تخته میرن که زودتر برسن به مقصد! ته تهشم برای (ببخشید گلاب به روی همه دوستان) سرویس یا یه وعده غذا یه رستوران توقف میکنن و الباقی مسیر رو میگازونن!!!


    گروه دوم هدفشون تفریحه و اهواز فقط مقصد سفر!!! فرق گروه دوم اینه که ممکنه یه مسافرت یک هفته ای رو چهار روزش رو توی مسیر باشن و سه روز رو صرف خود شهر مقصد کنن! این گروه از طول مسیر لذت میبرن! هر یکی دو ساعتی متوقف میشن یه گوشه دنج چایی و جوجه و بازی ای میزنن! ممکنه توی طول مسیر به یکی دو مکان دیدنی و تفریحی شهرهای دیگه هم سر بزنن و ...

    گروه دوم هدفشون از بازی تفریحه و لذت بردن و نه فقط رسیدن به مقصد! و تنها لذشتون رو محدود نمیکنن به یه دونه واندر! که به این گروه میگن گروه علی اصغری! 😉


    2) بازیکنا اینجا اکثرا همدیگه رو میشناسن و قطعا باهم خاطرات تلخ و شیرین و در نتیجه عمدتا نسبت به هم گارد دارن! و این یعنی انبار باروتن و با جرقه ای دو ساید گر میگیرن و شعله میکشن!


    3) همونطور که گفتم اینجا همدیگه رو میشناسن و باهم از هر چهارساید جاهای مختلف در ارتباطن که حتی ممکنه درگیری دو ساید، دو ساید دیگه رو خوشحال کنه و در نتیجه هیزم بیار معرکه باشن برای از میدون به در کردن دو رقیب!


    4) اینجا کلا 4 تیم داریم برعکس سرور های حرفه ای که حتی شاید به ده ها تیم هم برسن! و سرور نوسان داره و ممکنه هر تیم چندین دفعه با گروه های مختلف درگیر بشه و حتی بعد از چند مدت هم با یکی از همون گروه ها ادغام بشه!


    پس نتیجش میشه دو جمله مشابه که اتفاقا همین امروز شنیدم از بازیکنان دو ساید مختلف!


    می‌خواستیم از یه ساید دیگه غارت کنیم از بالا! جلومون رو گرفتن!!!!!!!


    آیدین جان وقتی از همین الان لیدرهای چهار ساید حتی یه غارت ساده رو از پلیرهای سایدشون دریغ میکنن که مبادا ارتباطات سایدمون به هم بخوره! مشخصه ته این سرورم به کجا خواهد کشید!!!

    ما میگیم لذت بازی اونا میگن سیستم علی اصغری!!!!! نتیجشم میشه همون پیشبینی اول که خودت گفتی از این سرور!


    راه حل فرار از این فضای کسالت وارم اینه:


    دل کندن از افتخار صد کردن واندر و البته افتخارات شخصی ای مثل رکورد همر و دف نجومی یا اینجور چیزا و روی آوردن به لذت بردن از طول مسیر


    پلیرها اکثرا قدیمی هستن ولی چون قدیم خیلی وقته گذشته یادشون رفته لذت بازی به زدن و خوردنه

    برای اینکه مبادا همری رومون بلند بشه یا خدایی نکرده همر بزنیم و دیوار بشه و مسخرمون کنن! از هرگونه درگیری و معرکه ای دوری میکنیم!!! 🤦‍♂️


    در پناه حق 😘🌹

  • سلام و درود به ساکنین سرور ۱

    یه موضوعی الآن به ذهنم رسید که البته کلا به بحثی که تو تاپیک جاریه بی ربطه اما به خود سرور ربط داره .

    اینم مشابه همون مطلبیه که دو تا پست قبلتر مطرح کردم و گفتم معمولا کسی واسش تره خورد نمیکنه اما در طول سرور تبدیل به چالش و مشکل خواهد شد .

    به نظر من یکی از مهمترین دغدغه های لیدرهای ۴ ساید این سرور ، حفاظت از اطلاعات خواهد بود !

    چرا ؟

    اولا ؛

    وجود چیزی به اسم گروههای تلگرامی واسه اعضای هر ساید که نفوذ بهش به راحتی برای سایدهای دیگه مقدوره ؛ تحت عنوان : بازیکن فلان اکانت کوچول موچول ساید .

    تو این گروه ها ، ناخواسته خیلی موضوعات حساسی مطرح میشه مثلا تایم لند کلینر اتک واسه کتیبه یا زمان رسیدن دف به فلان اکانت زیر حمله و خیلی چیزهای دیگه که خودتون حتما واقفید .

    دوما ؛

    تو این سرور اینجور که میبینم خیلی ها همدیگه رو میشناسن و سرورهای قبل همبازی یا هم اکانتی و هم سروری بودن ولی این سرور تو سایدهای مختلف هستن .

    این ارتباط های دوستانه همیشه خواسته /ناخواسته باعث رد و بدل شدن اطلاعاتی میشه که نتیجه بدی واسه یکی از سایدها خواهد داشت.

    سروری که الآن تو ذهنمه و یادمه که بخاطر همین ارتباطات دوستانه مشکلات اطلاعاتی زیادی پیش اومد و منجر به هک و نفوذ و دیوارشدن و کتیبه دزدی (تک هیرو) و ... شد ، همون سرور معروف ۲راند۳ هست که اونجا همین موضوع باعث خسارت زیادی واسه هر ۴ ساید شد .

    خلاصه اینکه بازم پیشنهاد میدم واسه این مورد هم چاره ای پیدا کنید و البته شما بازم گوش نکنید .😀

    پ.ن : سارنگ جان بابت توضیحاتت تو پ.خ ممنونم ، چیزی که هر دو بهش اشاره میکردیم صد در صد مشابه نبود ولی حداقل هشتاد درصد پلن ها شبیه هم بود ، که البته اصولا پلن عملیات ایذایی کنار واندر رقیب ، همیشه اساس و بنیان طراحیش یک جوره .

    پسا.پ.ن : انگار بعد از تقابل فرومی ضربدری ، ایندفعه نوبت دو ساید شرقیه که از سر بیکاری تو سرور ، توی فروم کلکل کنن !

    بازم یادآوری میکنم که این کلکل ها توی فروم تاثیر مستقیم میذاره روی بازی تو سرور و میتونه سرور خراب کن باشه .

    پسین.پ.ن : از اونجایی که تو ۱۰ سال گذشته هر وقت بنا به بازی کردن بوده ، من و البرز روی یک اکانت بودیم ، اینبار هم هر کاری کردم نتونستم به البرز نه بگم و دارم بازی میکنم .

    منتهی من که هرگز سایدی غیر از ش.ش نبودم و فقط با بچه های کلاسیک بازی کردم و همیشه اکانت رومن بوده ؛

    اینبار تو ج.ش و اتحاد ورپریده آمرداد(:دی) و با نژاد مصری پرحاشیه هستم ، البته با البرز شرط کردم که فقط تو اکانت بشینم و نون و ماستمو بخورم و پاپ بازی کنم .

    نه تو تلگرام و واتس اپ اتحاد هستم و نه نامه باز میکنم و نه کلا ارتباطی با اعضای ج.ش یا بقیه ساید ها دارم و خلاصه شما فرض رو بر همون نبودن بذارید( الکی ، مثلا خیلی هم حضور و ارتباطم مهمه 😁 )

    https://ts1.speedtra.com/spieler.php?uid=143

    چه شود 😂

    ارادت ~ تیرداد

    , I Thought I knew It All

    , But I Was Wrong

    ! Again

    پست 2 بار ویرایش شده،, آخرین بار توسط T!rDaD: لفت و لعاب دادن به پست ().

  • نقل قول

    قضیه بردن کتیبه روی اکانت دفاعی زیاد ربطی به همر داشتن یا نداشتن یه ساید نداره! اگه در جریان چند سرور از اسپیدترا و کلا سرورهای ایرانی باشی متوجه میشی جدیدا تمرکز خیلی زیادی جمع شده روی دف در همه سایدها و سرورها! چون زد و خورد ها اومده پایین پس همر کارایی قبلش رو از دست داده و دف برای واندر نقشش پررنگ تر شده!

    ینی زمانی که واندر حریف شما روی سطح ۹۰ هست و واندر شما روی سطح ۸۵، شما همچنان بیشتر دف می ریزین توی واندر خودی؟


    آیا تا حالا پلنی اتفاق افتاده توی این سرورهای اسپیدترا به قول شما که همر کسی روی واندر سطح ۹۷ شما داره لند می شه، ۱۰ دقیقه قبل از لند شدن چیف/صفر بشه؟ یا اینا هم جزو خاطره های پیرمردها محسوب می شه فقط، و مال یه بازی دیگه ست؟


    نقل قول

    تمرکز خیلی زیادی جمع شده روی دف در همه سایدها و سرورها!

    ببین فرض کن یه اکانت آرمان هست که دفساز تپل هست و سه تا اکانت بهناز و پرهام و تهمینه که هجومی ساز هست. (الف، ب، پ، ت، ...)


    • آرمان می تونه علاوه بر ۱۰ تا فیدرش، توی فیدرهای ۱۱ تا ۱۵ش هم سربازخونه ۲۰ بکنه و اسلحه ۲۰ بکنه و با این کار، تولید نیروش رو ۱.۵ برابر بکنه.


    • اما بهناز توی نان کپ ش داره یه همر می سازه، و فقط از یه دهکده می تونه نیروهای همرش رو تأمین کنه (این قانون تراوین فکر کنم از سال ۲۰۰۴ یعنی ۱۶ سال پیش وجود داشته که نیروهای هجومی فقط از یک دهکده هستن، اما نیروهای دفاعی از هر چندتا دهکده که عشقت بکشه). حالا بهناز وقتی منابعی که می تونه خرج همر بکنه بیشتر از سربازخونه و اصطبل هست، می خواد سربازخونه بزرگ و اصطبل بزرگ روشن کنه؛ که هزینه ۳ برابر باید بده. اما با جنگام بزرگ می تونه توی هزینه خودش و رُبعش، خیلی صرفه جویی کنه.
    • یا پرهام هم این وسط هست که همر کپ داره می سازه. و محدودیت روزی ۱۲۰۰ گرزی (حدوداً) داره، اما با جنگام بزرگ می تونه روزی ۱.۵ک گرزی بسازه برای همر کپ ش.
    • یا تهمینه این وسط اون قدر وضعش توپ هست که gb/gs رو هم می تونه پر کنه و محدودیت روزی ۲۴۰۰ گرزی داره؛ اما با جنگام بزرگ می تونه ۳۲۰۰ک گرزی بسازه در روز!

    ...


    من تنها حالتی که می تونم تصور کنم که کتیبه جنگام بزرگ بره توی دفساز اینه که واقعاً نه بهناز، نه پرهام، و نه تهمینه ای توی ربع نباشن! چون اگه باشن، تک تک اینا اولویت دارن به کسی که می تونه بره از ده بغلی دف بسازه (و خرجش حداکثر یه سربازخ ۲۰ و یه اسلحه ۲۰ دف هست؛ میدون تمرین هم خیلی مهم نیست برای یک الی سه ماه دفاع بساز/بفرست به واندر).


    توی سروری هم که ربع مربوطه کتیبه جنگام بزرگ داشته باشه، اما نه بهناز داشته باشه، نه پرهام، و نه تهمینه، معناش این هست که اون ربع:

    1. یا اونقدر سیر هست که همه همردارهاش با کتیبه جنگاموز یونیک و چرخش ش خیلی شیک می تونن بگیرن و در عرض ۲۴ ساعت به اندازه ۲ ماه gb/gs/ws پر کنن که می شه حدود ۴۰۰ میلیون منبع تزریق در عرض ۲۴ ساعت یا به عبارتی ساعتی ۱۶ میلیون منبع تزریق به اکانت در ماه چهارم بازی! ینی غیرممکن. (هر ۶۰ روز کتیبه جنگام یونیک بین ۳۰ تا اکانت خفن داره می چرخه)
    2. یا اونقدر ریلکس و شلکس هستن که جنگامک می برن توی نان کپ که نشون می ده سطح سرور خیلی گلابی هست و یا کسی فیک ۳ چیف از ۳ دهکده (۹ چیف) روشون نمی یاد هر ۴۸ ساعت، یا می تونن گندم منفی ۲۰۰ک رو توی فیدر تحمل کنن و ساعتی ۱۵۰ک هم خرج gb/gs/ws بکنن (با کتیبه ۳۰۰ک).
    3. یا اونقدر سرور خلوت هست که تعداد کتیبه ها بیشتر از تعداد اکانت های همردار هست! ینی تو کل سرور ۴ نفر نیستن که دارن gb/gs ران می کنن که بخوان به جای هزینه ۳ برابر gb/gs بیان کتیبه جنگامب بگیرن و هزینه کمتر بدن برای همون تعداد نیرو.


    من طبق همون تئوری «پیش فرض» شما به صورت reverse engineering به قول بچه ها، برعکس از مشهد به اهواز اومدم و نتیجه ای که می گیرم اینه که بردن کتیبه جنگامب به دفساز، در سه سرور بالا خواهد بود. سرور اولی که وجود خارجی نخواهد داشت. سرور دومی و سومی رو هم من ترجیح می دم حذف کنم تا این که شغل شریفم دون دادن به کلاغ های ولگرد یه قبرستون متروکه با سنگ قبرهای شکسته و بی نام باشه، ۲۴ بار در روز!


    ارادت،

    --آیدین

    سرباز جارو به دست شمال شرقی

    I used to want to change the world. Now I just want to leave the room with a little dignity. - Lotus Weinstock

  • درود بر سرباز کوچک شمال شرق و سایر بزرگواران

    آیدین جان حقیقت انتظار دیدن همچین پستی از شما نداشتم :) مسلما با توجه به شناخت کوتاهی که از شما داشتم ، عادت نداری تا روی صحبت ها ، نتیجه گیری هاتو انجام بدی.معمولا نتیجه گیری هات بر اساس داده ها و ارقامی بود که ارایه میدادی نه حرف و حدیث


    • پس لطفا شما به این سوال من جواب بدین که آیا کمال همنشینی با شیرازی ها (مثلا سعید،حامد،محمد موزماهی یا ... ) در شما نیز اثر کرده؟

    چون به نظر من با یه تحلیل و بررسی n اکانت اول هر ساید ، مسلما تمایلات یه تیم نسبت به گزینه الف یا ب شما با قطعیت به نسبت بالاتری مشخص میشه !!!

    قبلا پست های اینچنینی تو همچین بازه زمانی زیاد میدیدیم که نگارندش شما بودی. شایدم نظافت شمال شرق این قدر تایم گرفته ازت که جاروتو نمیتونی بزاری پایین و به کارای دیگه برسی :D


    4) اینجا کلا 4 تیم داریم برعکس سرور های حرفه ای که حتی شاید به ده ها تیم هم برسن! و سرور نوسان داره و ممکنه هر تیم چندین دفعه با گروه های مختلف درگیر بشه و حتی بعد از چند مدت هم با یکی از همون گروه ها ادغام بشه!


    ابوالفضل جان درسته که الان ۴ ساید در وضعیت مطلوبی به سر میبرند اما بعید میدونم که این سرور قفط 4 تیم حضور داشته باشند !!! توی غرب تنها حداقل 5 تیم شرکت کردند واگرچه الان در راستای یه هدف مشترک در کنار هم شمشیر میزنند اما این نشون نمیده که صحبت شما درسته


    1

    اگرچه آشپزخونه ما بدون آشپز هست اما اشکال نداره.فعلا مام با آب دوغ خیارمون سیر میکنیم بچه هارو تا شما منوی سراشپزیتو حاضر کنی :))) و در ضمن تیرداد ج ش خاکش گیراست.نمیدونم چرا ولی همین که موارد معتعدد با این ربع اخت شدند ، میتونه حاکی از این باشه که شاید گذر زمانم عادت شمارو عوض کنه !!!


    سپاس


    پ.ن : دوستان بازار کتیبه خوابیده.لطفا کتیبه بخرید !!! خون تو اسلام حرومه پس با کتیبه حلال هیروتونو آپ کنین

    پ.ن : النظافته من الایمان

    پ.ن : ده ۴ مبارک.انشالله چرخش خوب بچرخه.کراپ اپ کنیم یا فیدر؟مساله این است


    ;) Ever tried , Ever failed.No matter.Try agian , fail again , fail better






    پست 1 بار ویرایش شده،, آخرین بار توسط A$HKAN ().

  • سلام و ارادت


    امروز دوست عزیزم بهم زنگ زد گفت میای تراوین گفتم نه بابا همین دوتا شب تا صبح بازی میکنم بیشتر حال میده، گفت دوستان هم هستند (مازیار و مهدی عشقی و...) گفتم پس منم میام حال میده. خلاصه اکانت یک دهکده ای رومن در شمال غربی دادند و داریم دونه دونه این چوب ها که میره بالا رو میشماریم و از صبح فقط 3 دست دوتا بازی کردم. خوشحالم که چهره های قدیمی میبینم و از بازی کردن دوباره بسیار لذت میبرم. شما دوستان چه با ما چه بر ما دوست مایید و فرقی نمیکنه بخوریم یا بزنیم.


    VaGNeuSS
    AVATAR
    RAIDER و.... دیگه بقیه رو نمیگم. اینارم گفتم که به یاد بیارید دوستان

    ماورای باورهای ما،

    ماورای بودن ها و نبودن های ما

    آنجا دشتی‌ست...

    فراتر از همه ی تصورات راست و چپ

    تو را آنجا خواهم دید.

  • یه چیز دیگه میخواستم بگم که الآن یادم اومد(پستهای من همش شده روضه خونی و اندرز ؛ پس با صدای اون روباهه بخونید که تو شهر قصه ، ملّا بود 😀)

    اصلا و ابدا هم حرفم مخاطب خاصی نداره و این رو دارم خیلی کلی میگم .

    چند جا اون جمله معروف "میتونم و میکنم" به چشمم خورد .

    این قضیه دقیقا مثل شمشیر دولبه میمونه و همیشه احتمالش وجود داره که به خود گوینده ش هم ضربه بزنه و اگر تو سروری رسم شد ، هیچکس ازش در امان نیست .

    اولین بار این جمله ( که در واقع یه نوع فرهنگ بازیه) حدود ۱۰ سال پیش وارد تراوین ایران شد ، و کسی هم که این فرهنگ لق رو اولین بار وارد تراوین ایران کرد ، فکر کنم الان داره تو سرور بغلی بازی میکنه.

    نقل قول اورجینالش هم اینه :

    موتونوم و موکونوم !

    در ادامه همون سرور هم با همین استدلال خودش ، بلای بدی به سرش اومد و اکانت و زحماتش رفت رو هوا .

    دلیلش هم اینه که طبق یه قانون قدیمی ، همیشه دست بالای دست بسیاره و هر حرفی میزنید ممکنه علیه خودتون بکار بره .

    پس از همه خواهش میکنم اصلا و ابدا این سبک بازی رو تو این سرور باب نکنید چون بازی به کام همگی ما زهر میشه .

    یه چیز که واسه خودم جالب بود هم بگم و روضه امروزم رو تموم کنم .

    تو ۷ سروری که بازی کردم (این هشتمیه) ،همونطور که قبلا گفتم همیشه ش.ش و با نژاد رومن و بچه های کلاسیک بوده که این سرور کلا از بیخ همش تغیر کرده.

    ولی یه تغیر بزرگش هم این بود که از شانس بد من ، تک تک اون سرورهای قبلی ، عملا چیزی به اسم ساید جنوب غرب نداشت و هر سرور اون ساید ، سوت و کور و بی بازیکن و نهایت در حد پارکینگ و مستعمره یکی از همسایه هاش بوده و در حقیقت سرور فقط ۳ ساید داشت .

    اما این واقعا اولین باره دارم یه سرور بازی میکنم که جنوب غربش اینجوری پر رونق و پر بازیکن و در حد یه ساید تمام و کماله .

    ولی ؛ (میگن وقتی تو جمله ای "ولی" بیاری ، یعنی هر چی قبلش گفتی کشکه :دی)

    تو اتحادهای ج.غ یه اسم دیدم که اگر همون تیم قبلی باشه معنیش اینه ج.غ این سرور احتمالا کتیبه ها رو نمیبینه و یا دچار جنگ داخلی میشه و به شدت ریزش بازیکن خواهد داشت .

    یه تیم به شدت تمامیت خواه و انحصارطلب و ساید خراب کن و همیشه درگیر با بقیه اتحادهای ساید خودش و سرشار از عقاید و شعارهای عجیب و غریب ، که گویا تراوین رو با فیلم سینمایی اشتباه گرفتن و خلاصه اینکه لیدرش فاز عجیبی داره (و البته خیلی هم دست به جیبه).

    امیدوارم اشتباه کرده باشم و این گردی همون گردو نباشه و بالاخره یه سرور ببینم که جنوب غربش یه حریف جدی برای بقیه و اقتدار خالصه.

    پ.ن : اشکان اگه میخوای بازم دل ضعفه و زخم معده بگیری ، از هفته دیگه استوری ها رو ببین :-)

    ارادت ~ تیرداد

    , I Thought I knew It All

    , But I Was Wrong

    ! Again

    پست 1 بار ویرایش شده،, آخرین بار توسط T!rDaD: افزودن زلم زیمبو به پست ().

  • سلام تماما متین بود صحبتا

    فقط یه کج فهمی (احتمالا!)

    برای من ایجاد شده، منظور این متن اینه که وقتی جنگ آموز کوچیک روی نانکپ نره، و نانکپ با جنگ بزرگ یا یونیک شارژ بشه، به راحتی نمیشه تشخیص داد که کدوم ده داره ازش همر کشیده میشه؟ :/


    سلام

    قطعا هزار راه برای شناسایی نان کپ هست وهمچنین هزاران راه برای مقابله با اینکه شناسایی بشه ،اما ایا اینکه چون امکان شناسایی با راههای دیگه(که میشه ازهمون راه ها برای گول زدن رقیب استفاده کرد)هست دلیل این میشه که همه پرچم دستشون بگیرن وبگن فلان دهکده من همر داره یا شرط عقله که تا حدممکن از تابلو شدنش جلوگیری کرد.

    پ.ن:محمدجان خوشحال شدم بازم ازت پست توتراوین دیدم

  • قطعا هزار راه برای شناسایی نان کپ هست وهمچنین هزاران راه برای مقابله با اینکه شناسایی بشه ،اما ایا اینکه چون امکان شناسایی با راههای دیگه(که میشه ازهمون راه ها برای گول زدن رقیب استفاده کرد)هست دلیل این میشه که همه پرچم دستشون بگیرن وبگن فلان دهکده من همر داره یا شرط عقله که تا حدممکن از تابلو شدنش جلوگیری کرد.

    پ.ن:محمدجان خوشحال شدم بازم ازت پست توتراوین دیدم

    درود


    شاید بهترین مثال برای وجود نان‌کپ یک ستاره شاخص تو‌یه تیم فوتباله

    مثل رونالدو در رئال یا مسی در بارسا (یوونتوسه میدونم)


    جنگ آموز کوچک تو نان‌کپ برای گرفتن همر رقیب یا ایجاد فیک‌لیست می‌تونه تو پلن‌ها مشارکت خیلی خوبی داشته باشه .

    پلیرهای باهوش میتونن با استفاده از چکمه‌منحصر و نان‌کپهای به عمد لو رفته ؛ رقیب رو تو میدگیم خیلی آزار بدن .


    من به شخصه و با بازی ناقصم اگر تو سایدی پلن بدم از نان کپها بیشتر از همرهای کپ برای میدگیم استفاده میکنم.

    نکته‌ای که ورژن جدید و نژاد مصری می‌تونه خیلی بهش کمک کنه .

    البته یک پلنر خوب تو یک سرور نرمال باید مثلا با استفاده از گیم تئوری ( game theory ) دفاعهای شناور رو شناسایی کنه .


    هنوز بر این اعتقادم که چند نان‌کپ رمر و همرکاتاهای کپ برای اندگیم به صرفه‌تره تا ترشی انداختن نان کپها.

    چون تو این ورژن تکثیر دفاع به مراتب بیشتر از اتکه ( به دلیل کلاه خودها) میشه با نان کپهای لو رفته و پلنهای تروتمیز (یاد مرغ آتش بخیر) رقیب رو نصف شبی نقره داغ کرد .

    سلام و ارادت


    امروز دوست عزیزم بهم زنگ زد گفت میای تراوین گفتم نه بابا همین دوتا شب تا صبح بازی میکنم بیشتر حال میده، گفت دوستان هم هستند (مازیار و مهدی عشقی و...) گفتم پس منم میام حال میده. خلاصه اکانت یک دهکده ای رومن در شمال غربی دادند و داریم دونه دونه این چوب ها که میره بالا رو میشماریم و از صبح فقط 3 دست دوتا بازی کردم. خوشحالم که چهره های قدیمی میبینم و از بازی کردن دوباره بسیار لذت میبرم. شما دوستان چه با ما چه بر ما دوست مایید و فرقی نمیکنه بخوریم یا بزنیم.


    VaGNeuSS
    AVATAR
    RAIDER و.... دیگه بقیه رو نمیگم. اینارم گفتم که به یاد بیارید دوستان

    سلام محمد علی جان

    بسی خوش آمدی و امیدوارم از بازی لذت ببری

    رنک یک بازی تو را می‌طلبد


    شادزی مهرافزون

    پ.ن: از روزی میترسم که جغدهای بازی شب منتظر دف باشند و روز پلنها اجرا بشه :دی

  • از لحن و سرعت عمل و استمرار شما معلومه که به پماد دسترسی نداشتی عزیزم :))) پول داریم ، امداد هم داریم ، خدارو شکر ، مخلص همه ی پلیرهایی که شعور وشخصیت دارن هم هستیم ، خوشبختانه در سرورهای مختلفی رقیبامون بهترین رفیقامون شدن :)) به رخ هیچکسی هم نمیکشیم ، امثال شما واقعا اشتباهه جواب دادن بهشون :) برو هرجا میخوای چکش بزن واقعا الان به نظرت خیلی مهمه برام ؟ یا مثلا کی اومدی و میخوای چیکار کنی ؟ یجوری لااقل تایپ کن شدت سوزش برملا نشه :)))) خیلی خودتو دست بالا گرفتی :)) ما نوب تو خدای تراوین ، مواظب باش شوگر ددی نیارن برات ، لازم بود این جمله برات :))) با عذرخواهی از جمع فروم ، بنده با ایشون به سبک خودشون مجبور به صحبتم


    حیف حیف حیف که فروم باز نیستی! وگرنه کل کل باهات خیلی حال می داد :))

    متاسفانه این پست عجولانه، لوس و بی محتوایی که گذاشتی، که نه طنز کولی داره، نه نکته فنی ای داره، و نه حتی توهین هاش هوشمندانه ست، اصلا آدم رو سر ذوق نمیاره که کل کل کنه! در نتیجه ارزش کل کل نداره و مجبورم بر خلاف میل باطنی ام، زیاد شیطنت نکنم و جدی جواب بدم.


    فقط چند نکته بگم و تمومش کنم که حوصله ات رو ندارم اصلا:


    - عبارت مبتذل "می تونیم می کنیم، می تونید بکنید" رو خودت شروع کردی! تا آخرش هم باید پاش بایستی.


    - "سرعت عمل و استمرار" کجا بود عزیزم؟ من کم پست می ذارم این جا، و اتفاقا وقت زیادی ندارم برای بحث، شما سریع اومدی خطاب قرار دادی، و خب مطمئن باش شما یا هر کس دیگری بنده رو مستقیم یا غیر مستقیم، مثبت یا منفی، خطاب قرار برده جوابش رو هم می شنوه..


    - اگر چکش زدن من برات مهم نبود (که نباید هم باشه) اصلا توی حراجی دقت نمی کردی که به چشمت هم بیاد و براش پست هم بری :)))


    - همبازی شما برنامه اکانت رو خیلی شیک به من توضیح داد که چیه! منم بهش گفتم ایول! و من هم مثل شما برنامه دارم برای اکانتم، و بر اساس نیازم خرید می کنم، فقط دلم خواست یه کم لاتی اش کنم :دی


    - یادش بخیر تیم زئوس و آرش تِن و اینا میومدن اسکرین شات از موجودی ده ها میلیاردی حساب بانکی شون می ذاشتن کف فروم، شما در برابر اون ها در حد شمس و مولانا هستی برای من! قطعا من نه اون قدر پول دارم، نه اگر به فرض محال هم داشتم خوشم میومد چنین حرکت مضحکی بکنم، اما مطمئن باش مطمئن باش برام هیییچ کاری نداره که کل کتیبه ها رو چکش بزنم و بیام رنک اول! منتها در حدی که نیاز داشته باشم و حال کنم می خرم.


    - پیام همبازی عزیز شما در سرور رو آرشیو کردم! این رو گفتم که وقتی چنین پستی رو لایک می کنه بهش یادآوری بشه که لحنش توی بحث خصوصی چقدر فرق داره! و در نتیجه "متقابلا" لحن من هم فرق داشته (ازش بپرس اگر نخوندی)


    - دوست باهوشِ من، این که در مورد آمار و رنک هجوم و تایم ریجیستر کردن صحبت می کنم، مخاطبم شخص شما نیستی که میگی برام مهم نیست مرد بزرگ! من رو یاد بحث های دوران دبستان نیانداز با این جواب ها.. دارم از این بحث "یک نتیجه فنی" می گیرم! این که:


    1. اگر رنک قهرمان بالاست، چقدرش با اتک و کلاه خود هوشیاری (به قیمت از دست دادن سی پی گلادیاتور) و کتاب (به قیمت از دست دادن برداشت منابع قهرمان) به دست اومده و چقدرش با دلار و ریال.


    2. چطور با چنین امتیاز هجومی میشه در تاپ غارت بود و نتیجه ای که میشه ازش گرفت چیست احیانا؟


    وگرنه واضح هست که برام مهم نیست که برات مهم باشه که من کِی ثبت نام کردم :)))


    خب دیگه تمام! صبر می کنیم تا صفحه 101 فروم.. اگر طوری خطابم قرار بدی که ارزش جواب دادن داشته باشه ریپلای می کنم، اگر لوس بازی دربیاری و طعنه های بی محتوا بزنی حوصله ندارم، اگر هم مطلب فنی جالبی بذاری که آدم رو به ذوق بیاره استقبال می کنم که در بحث شرکت کنم. اگر هم شیطنتی بکنی که باحال و هوشمندانه باشه حال می کنم! در غیر این صورت دیدار ما صفحه 101 فروم انشالله.. (باز نیای بگی برام مهم نیست باهات حرف بزنم یا نزم و .. که با 31 سال سن یاد کل کل های خام دوران دبستان - و اوایل راهنمایی - میوفتم).

    ***


    پ.ن: لشکر کشی کیلویی دوستان در فروم برای لایک و دیس لایک رو خیلی دوست دارم :))


    پ.ن 2: حرف های تیرداد عزیز رو گوش کنید! هرچند خودم با این که ایشون دوست عزیزم هست (و افتخار می کنم به این دوستی) به حرفش گوش نمی دم و شیطونی می کنم :)) ولی صحبت های ایشون بسیار درست هست.


    پ.ن 3: بیایید یه قراری بذاریم: اگر کسی یه پست فنی رو دیس لایک کرد، نترسه! مَرد باشه و بیاد جوابش رو بده و توضیح بده که مثلا چرا مخالفت داره؟

    فرض کنیم آیدین عزیز می گه "آقا یعنی چه که همر کپ منسوخ شده" یا مثلا "این چه وضع سروری میشه اگر این قدری اکانت هجومی نباشه که لنگ کتیبه جنگام باشن که بعد کتیبه رو ببرن روی دف سازها" حالا کسی که مدعی هست مخالف این صحبت هاست، و دیس لایک می کنه، مرد باشه و بیاد همین جا دیالوگ برقرار کنه و نظرش رو بگه.


    پ.ن 4: از خیلی از ماها سنی گذشته، برخی خانواده دارن، اغلب مشغله و کار تمام وقت دارن.. اما هزینه می کنن و شب بیداری می کِشن و از رفاقت مایه می ذارن و .. نیومدیم بعد از سال ها جمع بشیم که با کسانی بازی کنیم که ابتدایی ترین اصول رو هم نمی دونن (یا نمی خوان بدونن) و بر نادانی خودشون اصرار هم دارن! همین اکانت گان هیرو هر چند کل کل داریم، اما توی گیم پلیِ بازی حرفه ای هستن! واقعا ما حاضریم همه بداخلاق و تند و روی اعصاب باشن اما بازی بلد باشن، و ما رو از تجربه ی یک سرور جذاب با کلی چالش نومید نکنن..


    - ارادتمند

    ایرج

    So won't the real Slim Shady please stand up

    پست 1 بار ویرایش شده،, آخرین بار توسط Slim Shady ().

  • عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه خوانندگان فروم

    پ.ن 3: بیایید یه قراری بذاریم: هر کس یه پست فنی رو دیس لایک کرد، نترسه! مَرد باشه و بیاد جوابش رو بده و توضیح بده که مثلا چرا مخالت داره؟

    فرض کنیم آیدین عزیز می گه "آقا یعنی چه که همر کپ منسوخ شده" یا مثلا "این چه وضع سروری میشه اگر این قدری اکانت هجومی نباشه که لنگ کتیبه جنگام باشن که بعد کتیبه رو ببرن روی دف سازها" حالا کسی که مدعی هست مخالف این صحبت هاست، و دیس لایک می کنه، مرد باشه و بیاد همین جا دیالوگ برقرار کنه و نظرش رو بگه.

    اقا من این مطلب و خوندم خیلی ها هم تاکید بر این موضوع داشتن که واقعیتش خیلی مطلب ساده ای هست و واقعا نیازی به این همه بحث و جدل نداره

    موضوع اول همر کپ : دوستانی که میان میگن همر کپ ارزش نداره . این حرف شما زمانی صدق میکنه که در سرور های صنعتی گرا بازی میکنید تنها چیزی که ارزش نداره منابع هست از بس مولتی به وفور پیدا میشه . نه در این سرور که 5 صفحه فقط بحث شد که ایا ایمپریال مولتی داره یا نه

    کسی که توانایی تامین منابع کامل نان کپ و داشته باشه واقعا باید دیوانه باشه که بخواد پتانسیل اکانت رو بزاره رو همر کپ اما در امثال این سروری که در حال بازی هستید همچین کاری تقریبا غیر ممکن هست که یک نفر پتانسیل تامین گندم خور و 4 شارژه کردن اکانت رو داشته باشه (مگر با پارکینگ و غارت توافقی) که امیدوارم کسی انجام نده
    این صحبت های مسخره رو میزاریم رو تجربه پلی ندادن در سرور های قبل ازادی تراوین از فیلتر اما زشته انقدر تکرار کردن یه موضوع ساده و پرداختن بهش

    یاد یه دوستی افتادم که میگفت لژیون و سزار قوی ترین واندر زن بین 5 نژاد هست و تحلیلش این بود که پوینت دفاعی قوی داره و خفت نمیشه


    موضوع دوم کتیبه : این کار به نظر من خیلی دور از دسترس نیست و بعید نیست انجام دادنش حتی در این سرور . به شخصه اگر ببینم پتانسیل سایدم به قدری پایینه که توانایی اند گیم همر رو ندارم ترجیح میدم دف سایدم رو تپل کنم تا حتی اگر شده واندر متا رو کمک کنم. این کاملا بستگی به شرایط داره اما اگر زمانی سایدم پتانسیل هجومی قوی داره و من کتیبه هام رو تلف کنم رو دفساز اون جاست که باید یه پاتو بزاری سمت راست و یه پاتو بزاری سمت چپ و مستقیم بری به سمت عافیت الهی که این دنیا چیزی جز بازی و سرگرمی نیست


    پ.ن 1 : یه تایمی از هر سایدی بگی با هم دعوا میکردن تهش میگفتن امرداد دنبال ماس . داداش به خدا امرداد سخنگو داره ارمین تو یه چیزی بگو

    پ.ن 2 : این دیسلایک فروم یکی از مسخره ترین چیزهایی هست که وجود داره . خود خاله زنکیه اگر مشکلی هست داداش پست بزار یکم هیزم بریز تو فروم مام پشت سرت اتیش بزنیم شما که تراوین علی اصغری دوست دارید D:

    پ.ن 3 : SF VS SF شرطی (این مخاطب خاص داشت کاری به بقیه نداره) D:


    آرزوی موفقیت برای 4 ساید

  • سلام ایرج جان


    اول از همه هم شما و هم مهربانو دعوت به آرامش میکنم یکم ارومتر سرور نرمال هست و قرار که ۸ ماه دیگه باشیم پیش هم از الان اینقدر با هم تندخو نباشیم D: (البته ایشالا که واقعا همین مدت طول بکشه سرور بیابون نشه سایدی چون رقیبای امرداد تجربشو زیاد دارن ;) )


    اما اگر اشکالی نداره چنتا از قسمتارو من جوابشو میدم خدمتت :S


    اولا که در مورد اسکرین چکشی ک من خودم تو فروم گذاشتم گفتی که خب اونم من حتی ندیدم دوستان فرستادن و ما هم صرفا تو فروم منتقلش کردیم وگرنه ما هم زیاد پیگیر نیستیم که اگه بودیم همون ۴۰۰ک نقره رو میذاشتم تو سرور همه ببینن ما فقط مستفیض نشیم:P


    مورد دوم هم اینکه تا جایی که من یادم میاد هیچ جایی ما نیومدیم بگیم خیلی پولداریم یا خیلی خفنیم :)) اتفاقا خیلیم بی پولیم فقط واسه بازی که توش شبانه روز داریم وقت میذاریم مقادیری هزینه کردیم که شما این هزینه ها رو با هر تفریح دیگه که یه جوون در حال حاضر تو ایران میتونه انجام بده مقایسه کنی خیلی اتفاق خاصیم نیفتاده :دی الان شما که گیمر هستی واسه خرید لست آف آس پارت ۲ (last of us part II)قطعا بالای میلیون هزینه کردی که بتونی این شاهکار استودیو ناتی داگ (naughty dog) رو تجربه کنی (البته اگه مثه ما اکانت ظرفیتی یا هکی نگرفته باشی :دی) که جلوش واقعا این هزینه های گلد به مراتب خیلی پایینتر میشه (تازه این یه بازیش میشه دیگه اجازه بده بقیرو مثال نزنم^^)


    مورد سوم اینکه مستقیما خودمو گفتی :saint: خب من لحنم تو فروم هم همونیه که تو پیام خصوصی بود خیلی زیر و رو نداره اگه نوشته های قبلیمو هم ببینی همونجورین تقریبا حالا یه ذره بالا پایین :دی حالا جدی توقع نداری که وسط کلکل بیام شمارو لایک کنم مهربانو دیسلایک که؟:D ولی نشد دیگه واسه چی دیگه آرشیوش کردی حالا با هم بازم حرف میزدیم خب :))


    مورد اخرم اینکه حس میکنم از امرداد سر سرور ۱ راند ۴ کینه به دل داری هنوز 8o فعلا زوم کردی رو ما :دی ولی خب خدمتت بگم که تو تاپ غارت بودن در حالی که در تاپ هجوم هیچ فعالیتی نباشه صرفا ربطی به خرج کردن و خرید کتیبه و ... نداره ، به طور مثال میتونم واست بگم تو همین سرور مقدماتی تورنومنت آسیا که قبل از شروع اسپید ۳ ایکس و نرمال اینجا بود مهربان یه اکانت رومن ساخت (منم گهگداری بهش سر میزدم :دی) بدون هیچ گلد و هزینه و حتی مولتی تونست نزدیک به تاپ غارت باشه و رنک هجومیش هم جزو ۲۰تای اول سرور بود ولی خب از یه جایی به بعد دیگه واقعا بدون گلد نمیشد ادامه داد و نبرد نابرابر بود و اسپید اینجا هم ران شد و اونور دیگه تقریبا ول شد به امون خدا :)) (گلد واسه تعدیل گندمای غارت شده هم نبود دیگه حساب کن چجوری بخواد ادامه بده)


    اینارو گفتم که کسی نخواد بگه اکانت جایی که الان هست به زور گلد بوده (البته جاییم نیستا چیزی نداریم ما الکی شلوغش نکنین :P) و بدون گلد و کتیبه هیچی نمیشدن :))



    سخن اخر : آیدین جان اگر قابل بدونن تو امرداد اون ابزاری که بهش اشاره کردن واسه جذاب کردن بازی وجود داره ، سرور نرماله هنوزم دیر نیست :دی



    پ.ن اون دوست عزیزمون که دنبال پلن علی اصغری بود و هیجان رو دوست داشت با اون ۱۲۰۹۹۰ منابع دیوار شدش در چه حاله؟ هنوزم راضی هست؟ :دی

  • سلام و ارادت


    نمیخواستم وارد بحث های فنی و استراتژی های دفاعی و هجومی بشم که مازیار مجبورم کرد که بیام و پست بزارم. اول از همه این رو بگم همر غیر از همر پایتخت به طور قطع معلوم میشه و شما هیچ وقت نمیتونی اون رو مخفی نگه داری... اگر بخوای تخریب کنی بسازی که جلوی فیک های کاتا برای سربازخونه بزرگ و یا اصطبل بزرگ معلوم نشی خیلی راحت در سایت های مختلف میتونی بالا پایین شدن جمعیت دهکده های یک اکانت رو در تاریخ ساخت تا پایان آن چک کنی و دهکده مورد نظر رو پیدا کنی...

    جاسوس های زیاد با کتیبه جاسوس روی ثانیه های مختلف به تمام شهرها میفرستی یا دونه دونه به عبارتی میای ویو با اختلاف 20-30 ثانیه ای میزنی...

    حالا شما میتونی جاسوس زیاد بزاری که باز تابلو میشی.... بیای در تمام شهرهات جاسوس زیاد بزاری باز هم ویو ها نشون میده کدوم شهر داره تروپ میندازه بیرون... حالا باز هم بیای در تمام شهرهات همزمان سربازخونه بزرگ و اصطبل بزرگ ران کنی که دیگه با خدا در ارتباطی عزیزم. همیشه که نمیشه. در نهایت این بحث مسخره هست... خیلی راحت شما با آنالیز جمعیت دهکده های هر اکانتی که نان کپ داره میتونی بفهمی کدوم شهر هست. (عزیزانم همه و همه زیر ذره بین هستید) دونه دونه نان کپاتونو میگم. این بحث رو هر کسی بیاد ادامه بده که نمیشه نشون داد و غیره من دیگه شفاهی توضیح نمیدم، عملی نشون میدم.بحث بالا رو ادامه نمیدم و نتیجه گیری رو بر این اساس میزارم که تمام نان کپ ها قابل شناسایی هستند.


    اگر بخوام با جنگ آموز بزرگ نان کپ خودم رو شارژ کنم به مقدار زیر میرسم. (پیش فرض سپاه رومن)



    و اگر بخوام با جنگ آموز کوچک یا منحصر شارژ کنم به مقدار زیر میرسم.



    ببخشید جسارت میکنم ولی قدرت حمله هشتاد و شش میلیون رو ول کنم بیام به پنجاه و هفت میلیون برسم ؟ که نان کپ من مشخص نشه ؟ که میشه!

    بیست و نه کا کاتا رو ول کنم بیام به نوزده کا راضی باشم ؟ میشه ؟ که نان کپ من در دید دشمن و غارتگران نیفته ؟ که میفته!

    به نظر بنده دوستان بجای اینکه تمام این مزیت ها رو ول کنند که نان کپشون مشخص نشه (که میشه) برن به فکر دفاع باشند و دفاع بسازند در تمام سایدشون که احیانا و برفرض محال همرهایی به سمت نان کپشون راه افتاد بتوانند نان کپ خود را حفظ کنند و یا چند همر بگیرند و یک همر بدهند.


    حال میرسیم به بحث زیبای جنگ آموز بزرگ... دوستانی که میگفتند جنگ آموز بزرگ برای دفاع ساز خوبه (بله!) شما کاملا درست میگید. عالیه... بهترین استفاده است.
    شرایط زیر رو در نظر میگیریم. یک اکانت رومن بیست دهکده ای که پایتخت 75% پانزده گندمی داره که هر دهکده اش 50% واحه دارد.

    عکس پایتخت در زیر میبینید (این آبرسانی نمیدونم چی هست اصلا)

    تولیدات حدود 80.000 میباشد.



    هر دهکده این خورزو خان هم حدود 9000 تولیدات دارد.



    برای ساخت دو ماه لژیون در هر دهکده شما حدود 18میلیون منابع میخوای (دست پر میگیرم بهونه نگیری)



    به عبارتی نوزده دهکده برای ساخت لژیون به مدت زمان دو ماه 342 میلیون منابع میخوای... حالا شما چقدر تولید کردی ؟

    19 دهکده 9000یک دهکده 80000 تایی که میکنه سیصد و شصت و پنج میلیون منابع !
    تقریبا 850 هزار لژیون ! حالا اینو در 6 ماه بزار ! میشه دو و نیم میلیون دفاع در یک اکانت ! با پوش کتیبه و برنامه ریزی منظم و دقیق این کتیبه رو میشه در بین 40-50 اکانت گردوند... لطفا در مورد اینکه گندمشو چجوری میخوای بدی و .... اینارو بگید میگم این دوستمون دنبال سوراخ موش میگرده و عملی نشون میدم چجوری میدم. تو اون دهکده جاسوس هم نمیزارم، میزارم بیای ببینی 100.000 کاتای پارک شده با دفاع های رنگارنگ و فراوان... از این دهکده ها چندتا میسازیم. اینجا نمیخوام در مورد ریپورت های واندر با دفاع های فراوان صحبت کنم که شاید یک یا دو لول میشه پایین آورد ! به نظر من همر 30 تا در هر ساید برای واندر زدن و جلو افتادن از رقیب میتونه خوب باشه... اونم نه در لول 90 به بالا... 90 به زیر خوبه بزنی که حجم دفاع پایین تر باشه... 50 تا 80 تا همر جنگی (بسته به پتانسیل ساید، همرهای کوچک و بزرگ) برای مختل کردن اکانت هایی که همرهای واندر زن در ساید های رقیب دارند. برای کتیبه آوردن و در کل لذت مید گیم بردن از یک جنگ تمام عیار میتونه عالی باشه.



    پ.ن: آیدین بی ادب شدی سلام نمیکنی... تو چندتا شبکه اجتماعی هم فالوت کردم که باز بی ادبی کردی اکسپت نکردی. بنده سلام

    پ.ن: اون دوستی که هنوز خودشو معرفی نکرده خدمتش بگم من iO تو SF شرطی :D

    پی نوشت مهم: دوستانی که تو شمال غرب بازی میکنند و دوست دارند با پرچم OX لذت یک بازی با برنامه و زیبا رو داشته باشند به اکانت CaTaZ پیام بدهند. ممنون

  • عزیزم باور کن اینکه شما راجع به پست من چه فکری میکنی اهمیتی برام نداره چون این بحث نتیجه ای نداره ، شما طبیعت حراجی رو قبول نداری و حتی تو بازی پیام ندادی فلانی بیا کتیبه رو یکی در میون بزنیم ، کاری که همیشه انجام میشه و اکانت های زیادی تو حراجی چیزایی که میخوان رو تهیه میکنن :))) دوس داشتی بیای اینجا و از چندین تا اکانتی که بخش کتیبه بودن که خودتم میخواستی بخری ، به یکی بپری و همینجوری هم هربار هی بیانش کنی ! اهل فروم هم نیستم چون بیشتر مکانی برای کل کل و بی ادبی شده تا جایی برای تحلیل فنی ، حالا باز اینجا خیلی بهتره ، فروم سه ایکس کم کم فحش ناموسی داشت رواج پیدا میکرد ...


    چکش زدن شما رو هم یکی از دوستان پستش رو گذاشت ، اینجا دیدم و بعد از پست خودت راجع به حضور ما تو حراجی و جوابت رو دادم با اینکه ارزش جواب دادن رو واقعا نداشت این موضوع :))


    بنده هم نه نیازی میبینم وضع مالیم رو برای شما توضیح بدم نه به وضع مالی آرش کاری دارم ، هرکی داره نوش جونش ، هرجوری هم خرج کنه به شخص شما و من کوچکترین ارتباطی نداره ! تا جایی که حال کنم در حد نیازم میخرم ، حراجی معنیش همینه دیگه :))) هروقت هم اول هر سروری کسی گفته فلان چیزو نزن لازم دارم ، ساید رقیب هم بوده اگه نیازی نداشتیم چکش نزدیم روش ، هروقت هم کسی بیشتر از ما چکش زد کوچکترین حرفی بهش نزدیم چون طبیعت حراجی همینه ! نه اینکه بیایم کف فروم بخوابیم دو هفته که چرا توحراجی کتیبه میخری ، در حالی که خیلیا گرونتر هم میخرن از ما ، و سعی کنیم علیه اکانتی جو ایجاد کنیم ! کتیبه یا هرجایی رو هم دوس داشتی ببند ، همونقدری که شما میتونی ببندی ، ما هم میتونیم باز کنیم :) اینهمه سرور هیچکس همچین صحبت هایی که شما راجع به حراجی مینویسی رو نگفته ...


    همبازی های بنده هم دوتا از انسان های با شخصیتی هستن که چه داخل بازی و چه بیرون بازی ، از کنار هم بودن لذت میبریم ، مثل خیلی از افراد دیگه سرور ! متاسفانه راجع به موضوعات دیگه ای با هم صحبت میکنیم


    بنده هم تقریبا هم سن شما هستم و واقعا از این بحث لذتی نمیبرم ، پس خوشحال میشم که یجایی این ریپلای ها به پایان برسه و فروم پست های منطقی و تحلیلی داشته باشه ! الانم خیلی از نوشته هام رو پاک کردم بلکه تا 101 ادامه پیدا نکنه !


    راجع به مابقی موارد هم شما وقت بزار تا ببینی چطور میشه :) از نظر شما آبادی زدن مهمه ، از نظر ما چیزای دیگه ، اگر اکانت اول تاپ غارت خیلی از غارتش مال آبادیاس ، قلقی حتما بلده که ما بلد نیستیم و آبادی جوریه برامون که پوینت حجومیش و غارتش برامون صرف نداره ... شاید هم بخاطر نژاد ، جای دهکده ها ، نوع تروپ و خیلی موارد دیگه ، ما هم به روش خومون غارت میکنیم و توی تاپ هم هستیم و اهمیتی فعلا به پوینت هجومی نمیدیم چون برای موفقیت فقط یه راه وجود نداره :دی اگر شما فکر میکنی داریم قانون رو دور میزنیم ، بنده بازم میگم : ما مسئول چیزی ایم که هستیم ، نه چیزی که راجع بهمون فکر میشه ! یکی از دلایلش هم قطعا وقتیه که رو اکانت داره گذاشته میشه


    در پایان امیدوارم این سرور پر از درگیری و هیجان باشه و مثل مابقی سرور ها سوت و کور جلو نره

  • در مورد بردن کتیبه جنگ آموز بزرگ روی دف ساز ها

    شما زمانی که در سرورهایی بازی میکنی که جلوی یک تیم یا دو تیم پلی میدی

    محدودیت رید از کپ نداری ناتار منابع قابل توجهی میده و ... خیلی راحت میتونی با چرخش و مدیریت درست منابع با دو تا جنگ آموز کوچیک و یا جنگ کوچیک و جنگ یونیک بیای همر های واندر زنت رو شارژ کنی دوستان خودشون استاد هستند استفاده از کتیبه جنگ آموز دو تا فاکتور داره میزان منابع ورودی و زمان !

    وقتی منابع ورودیت قابل تامین باشه یا قابل توجه ! پس همرهای کلیدیت رو میتونی با جنگ کوچیک ران کنی

    جنگ آموز بزرگ رو با یک کپ برای رید هم میدن به اکانتهای ده بالا

    این کار منطقی هست زمانی که تعداد پلیرهای تیمت کم باشند یه تیم 20 نفره 40 تا 60 اکانته !

    منابع هم زیاد باشه برای شارژ

  • سلام خدمت کوچیکای سرور و باقی بزرگان

    لابه لای تحلیلا و بررسی ها چند نکته رو بگم

    بیشتر خطاب به دوستان سرور اونوری و ادمین های سروره

    این عکس دنیایی حرف داره

    2478-1111111-png


    تفاوت بودن و نبودن بات و مولتی و سرور پاک توی همین عکس خلاصه شده.سرور نرمال قبلی کلا 324 تا پست داخلش بوده تا آخرش(از 97 تا 98)این سرور هفته سوم 391 پست....

    اینکه عزیزان نسبت به سرور بدون بات و مولتی روی خوش نشون میدن و اینکه خیلیا از لای بند های مومیاییی شدشون در اومدن و تشریف آوردن اینجا و توی این سرور بازی میکنن هزینه میکنن وقت میزارن تحلیل میکنن پلن هایی که قراره بزنن رو مرور میکنن اینا همه نشون دهنده پویا بودن این سروره.


    به شخصه مطمئنم این سرور اتفاقات بسیار جالبی تا مید گیم داره و پس از اون هم با این تیما قراره کلی خوش بگذره:P.


    لذا ادمین عزیز رویه سرور های آتی به این شکل پیش بره هم دردسرش کمتره(مثل سرور بقلی رمز وی پی اسی قرار نیست لو بره یا یکی بگه هک شدیم و امنیت سرور و ...)و هم استقبالش بیشتره و مهم تر از همه در آمدش بیشتره (ماشالا به بچه های خریدار اثر هنری)

    موضوعی که خیلی تو ذوق میزنه محدود نبودن استفاده اثر هنری در روز هست که به نظرم سرور رو تا حدی به سرور pay2win نزدیک میکنه.

    انحصار اثر هنری در سایت چیزی هست که با توجه به خلوتی سرور اکثرا قبول کردیم جهت هزینه های سرور(هزینه اجاره سرور و تیم برنامه نویس و ...) ولی استفاده بدون دامنه اون باعث دلسردی خیلی از دوستان میشه و این نکته ای هست که توی خفا و آشکار از ادمین محترم درخواست شده و داریم.


    راجب سرور هم تبریک میگم به دوستان جنوب غربی بابت یکپارچه شدنشون و تبریک به دوستان شمال غربی جهت ورود تیم های جدید بهشون.و همچنین تبریک به شمال شرق بابت اینکه 78 درصد کپ های 150 درصد رو دادن به مصری ها :دی (این بحث تموم نمیشه فقط از سایدی به ساید دیگه میره ولی چون تبریک خاصی نداشتم بهشون بگم اینو گفتم)تبریک به دکتر سینا بابت دهکده چهارمش تبریک به جنوب شرق بابت پاپ عجیب و غریبشون(بیست نفر اول بازی 10 تاشون جنوب شرقین)تبریک به ساید پنجم سرور که شدن ساید چهارم دوباره تبریک به اشکان بابت کاتای ده اولش تبریک تبریک به کفترو که خون خورد همه رو جمع کرد. تبریک به اون لیدری که برا 1 کی منبع 111 تا رعدشو دیوار کرد خلاصه هرچی شما دیدین و من ندیدم تبریک میگم بهتون.

    شاد و خندون باشید

    سعید

    molla


    پ ن :کاکو سوال کردم بچه های بالوی جنوب شرق جای خون به کفترو جوافه میدن
    مثل اینکه جوافه قرمز تاثیرش خیلی بیشتره تا خون او مثبت

    %D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%88%D8%A7.jpg

    نشد کتیبه بوسونی از اینا بده بهش خون و اینا نجسه تو اسلام.


    پی نوشت 2:محسن توپک کاکو سوال کردم شمال شرق هنوز شیرازی توش نی متاسفانه .فرمون بدم یا خودشون میان شیرازیاشونو رو کنن؟

  • فکر کنم فضای فروم رفته تو خاکی :دی

    من باید بیام یکم سیخ بزنم دعوا شههه .... دوباره جو قبلی برگرده ... اینجوری هپی نیستم!



    ش ش :

    15 گندمی:

    150%: رومی ها : 3 , توتن ها : 3 , گول ها : 1 , مصریان : 25

    125%: توتن ها : 7 , گول ها : 4 , مصریان : 12

    100%: رومی ها : 7 , توتن ها : 9 , گول ها : 9 , مصریان : 3

    75%: رومی ها : 1 , توتن ها : 3 , گول ها : 1 , مصریان : 1

    مجموع:89


    9 گندمی

    150%: توتن ها : 1 , گول ها : 2 , مصریان : 1

    125%: توتن ها : 1 , گول ها : 1

    100%: توتن ها : 2 , مصریان : 1

    75%: رومی ها : 1 , مصریان : 2

    مجموع:12




    ج ش :


    15 گندمی

    150%: رومی ها : 6 , توتن ها : 9 , گول ها : 2 , مصریان : 12 , هون ها : 5

    125%: رومی ها : 5 , توتن ها : 4 , گول ها : 2 , مصریان : 11 , هون ها : 2

    100%: رومی ها : 1 , توتن ها : 2 , گول ها : 5 , مصریان : 12

    75%: رومی ها : 7 , توتن ها : 1 , مصریان : 3 , هون ها : 1

    50%: رومی ها : 2

    مجموع:92


    9 گندمی

    150%: رومی ها : 1 , گول ها : 1 , مصریان : 1

    125%: رومی ها : 1 , مصریان : 2

    100%: رومی ها : 3 , توتن ها : 1

    75%: رومی ها : 3 , گول ها : 1

    50%: رومی ها : 1

    مجموع:15




    ش غ :

    15 گندمی

    150%: توتن ها : 3 , مصریان : 19 , هون ها : 1

    125%: رومی ها : 1 , توتن ها : 1 , مصریان : 19

    100%: توتن ها : 3 , گول ها : 2 , مصریان : 13 , هون ها : 3

    75%: توتن ها : 2 , گول ها : 1 , مصریان : 9 , هون ها : 1

    50%: رومی ها : 1 , توتن ها : 1

    مجموع:80


    9گندمی:

    150%: مصریان : 6 , هون ها : 3

    125%: رومی ها : 1 , توتن ها : 1 , گول ها : 1 , مصریان : 4

    100%: رومی ها : 1 , مصریان : 2 , هون ها : 1

    75%: گول ها : 2 , مصریان : 2

    مجموع:24



    ج غ :


    15گندمی:


    150%: رومی ها : 5 , توتن ها : 13 , گول ها : 1 , مصریان : 15 , هون ها : 2

    125%: رومی ها : 10 , توتن ها : 7 , گول ها : 1 , مصریان : 5 , هون ها : 4

    100%: رومی ها : 3 , توتن ها : 4 , گول ها : 3 , مصریان : 3 , هون ها : 2

    75%: رومی ها : 6 , توتن ها : 6 , گول ها : 5 , مصریان : 5

    50%: رومی ها : 4 , گول ها : 2 , مصریان : 1

    25%: توتن ها : 1

    مجموع:108


    9 گندمی:

    150%: رومی ها : 1 , گول ها : 1 , هون ها : 1

    125%: رومی ها : 1 , توتن ها : 1

    100%: رومی ها : 2 , توتن ها : 1 , مصریان : 1 , هون ها : 1

    75%: رومی ها : 6 , توتن ها : 1 , گول ها : 2 , مصریان : 1

    مجموع:20



    آمار که به شدت واضحه ، نیاز به توضیح نداره ....!!

    انشاالله آنالیزور سرور امید تایتان کبیر میاد براتون آنالیز می کنه فر بخورید ! امید جان بسم الله



    اول اینکه با توجه به آمار ج ش ساید سوم تو تعداد مصری و مولتی هست .... پس ما نیستیم که باید سرورو بالانس کنیم و بهش زدو خورد بدیم ! اون زمان که ما باید بالانس میکردیم سرور رو کردیم ( راند 4 - بازی 3 به 1 رو ش ش بسته شده بود و تموم بود ، من کشیدم زیرش و دعوا راه افتاد با ش غ و 2 به 2 شد) ولی متاسفانه حریف هامون ترسو بودن میگفتی پخخخخ همه در میرفتن !



    پ.ن: ماشالله بقیه یجوری مصری میسازن انگار دنبالشون کردن و گفتن مثلا بجا 74 تا مصری 50 تا داشته باشی ، جریمه میشی تو سرور :) لامصب چجوری به این همه مولتی سر میزنید؟ :دی

  • سلام، از اون بحث های عدد و رقمی مورد علاقه ی من :دی
    اول عذرخواهی میکنم که به عنوان یه خارج از گود وارد محاسباتت میشم، اما

    در مورد بخش اول :
    اول اینکه کسی شک نداره اتک پوینت همر نان کپ بیشتر از کپ میشه، اما مشکل اصلی هردو بخش محاسباتت اینه که تئوری هست ، تا به عمل برسه خیلی فرق میکنه ،

    فرض بر اینکه نان کپ 24/7 با حداکثر پتانسیل ممکن ساخته بشه (من ندیدم کسی نان کپ رو بدون مولتی و پارکینگ بتونه 24/7 با کتیبه بسازه و دفاع و منابع و خزانه و پارکینگ و ... رو خودش تهیه کنه، مگه فیلم هندیه؟ :دی ) ، این سبکی که تو ساخت نان کپ رو محاسبه کردی ، طرف اینهارو نیاز داره:
    حمایت ساید برای کتیبه و دفاع شناور ، نارضایتی درون سایدی میاره،
    منابع نسبتا نامحدود، برای شارژ کردن همر به مقدار نجومی و برای گندم خور، گفتین سرور پاک و بدون مولتی هست؟
    پارکینگ مطمئن چون بک کردن همچین همری شوخی نیست، شما داری همزمان خرج خیلی چیزهارو میدی، یهو زیر هر فیک مشکوک یه تیکه از همر رو بک کنی کار سختیه، مگه اینکه به قول خودت به خدا وصل باشی،
    دفاع ثابت مطمئن ، چون از یه تایمی به بعد نان کپ لو رفته، تو هر پلن و غیر پلنی یه فیک رو این ده میاد،
    دفاع شناور زیاد، چون چندین ماه خون ساید رو مکیدی واسه نان کپ ساختن، نمیشه راحت از بین بره
    پلیر زیادتری برای هندل کردن میخواد، فرضا برای هندل کردن اینننننن همه چیزی که گفتم 2 تا پلیر بیشتر از یه همر کپ نیاز باشه ، یعنی عملا این دوتا میتونستن خیلی ریلکس تر یه همر کپ خفن بسازن که نساختن تا در خدمت تیم سازنده همر شو آف باشن،
    اما در واقعیت تو یه ساید که تعداد اکانتهاش بخاطر قوانین عالی این سرور محدود هست و مولتی کمه ، میشه فاکتورهای بالارو برای مثلا 10 تا اکانت مهیا کرد؟
    من ترجیح میدم بجای اینکه اون همه پتانسیل ساید فسقلی (در این سرور بخاطر شرایط پاک بودن) ، رو روی یه نان کپ مصرف کنم، اینو تو سه تا همر کپ مصرف کنم، کاربرد سه تا همر کپ که اتک پوینتش 70 درصد همر نان کپ هست واقعا کاربردی و مفید تره، از جنگ های بعد از میدگیم، تا کتیبه زدن، تا فشار روحی به حریف، تا ترکوندن کپ حریف، تا پلن های سراسری که بچه های سرور 2 راند 3 میفهمن یعنی چی، تا لینک فرستادن واسه اعضای اتحاد و فروم برای روحیه دهی، تا صفر کردن همر لانچ شده تو بیس، تا زدن واندر تو لولهای متوسط، تا شخم زدن زیرساخت واندر اصلی حریف، کلی کار اینطوری که هیچوقت با نان کپ نمیشه کرد،

    در آخر در اینکه همر نان کپ اتک پوینتش خفن هست شکی نیست، اما تو همچین سروری که قراره پاک باشه از مولتی، هر سایدی نهایتا به ازای هر 10 تا همر کپ ، یکی یا دوتا نان کپ با تمهیدات امنیتی خفن نیاز داره، اونم برای لول های بالای واندر که تا روز آخر سرور تو بیس بمونه، حتی ممکنه تو پارکینگ بمونه و ترشی بشه، چون برگ آخر ساید حساب میشن و به عنوان راه حل نهایی استفاده میشن، یعنی یه سوپر همر مفت خور که صرفا پشتوانه نهایی ساید هست تا در صورت نیاز ورق رو برگردونه، تمام
    بیشتر از این باشه، فقط و فقط شو آف انفرادی اشخاص هست و بس! اونم تو این سرور که مولتی و پلیر کم هست، عینا هدر دادن پتانسیل ساید محسوب میشه،
    همر جنگی و همر کپ و درگیری سریع سبک روسهاست، سوپر همر های نان کپ جهت شو آف ، سبک ایرانی هاست،
    یکی دیگه از ضعف های نان کپ اینه بخاطر حمایت زیادی که از طرف ساید نیاز داره، اختلاف داخلی ایجاد میکنه ، اگه چندتا بزرگتر رو سر ساید نباشن واقعا گاهی این حسادتی که بین پلیرها ایجاد میکنه باعث باخت میشه، همر اوانسس با بیش از 1 میلیون گرزی 9-8 سال پیش ساخته شد هیچوقت قبل و بعدش هیچکسی نزدیک به این همر رو هم تو سرورهای نرمال نساخت، ولی اونایی که اون سرور بودن میدونن چقدر نارضایتی پشتش بود تا این سوپر همر ( اگه اشتباه نکنم اون زمان رکورد سرورهای نرمال دنیا بود ) ساخته شد،

    در مورد بخش دوم

    اول اینکه نمیدونم چرا لژیون رو حساب کردی؟ نیروهای بهتری هست، حتما دلیل داشته که من نمیدونم واقعا ،
    در این مورد هم دوباره اسیر تئوری و اعداد شدی،
    در مورد این هم یه پست میدم ،

  • سلام و ارادت


    نمیخواستم وارد بحث های فنی و استراتژی های دفاعی و هجومی بشم که مازیار مجبورم کرد


    .. لطفا در مورد اینکه گندمشو چجوری میخوای بدی و .... اینارو بگید میگم این دوستمون دنبال سوراخ موش میگرده و عملی نشون میدم چجوری میدم. تو اون دهکده جاسوس هم نمیزارم، میزارم بیای ببینی 100.000 کاتای پارک شده با دفاع های رنگارنگ و فراوان... از این دهکده ها چندتا میسازیم.

    اولش که دیدم وگنس به خواست مازیار اومده وارد بحث های فنی و استراتژی های دفاعی و هجومی شده، گفتم اووووف ببینیم یکی از قدیمی ها تو فروم چی محاسبه کرده، کلی حال کردم بخونم ببینم چی نوشتی، ولی وقتی متنت رو خوندم ،خدا خدا کردم این مازیار و وگنس تشابه اسمی با اونی که من میشناختم باشه :دی اگه همونا هستید که فکر کنم گذر زمان و بازی کردن تو سرورهای فیک و بدون قانون کلا فلسفه استراتژی رو براتون بی مفهوم کرده، خصوصا که کل جوابت برای پست منطقیم دیسلایک بود (این آپشن دیسلایک مال فروم بازی تو سرورهای فیکه؟ قدیم سر میبریدیم وسط فروم ، کار به لایک و دیسلایک نمیکشید )
    یا احتمالا میخوای بگی در حد جواب دادن نیستم؟؟؟؟ ^^
    و اما محاسبات و استراتژی های :دی دفاعی که مازیار فرستاده بنویسی،

    اول بیا بگو چرا لژیون؟ چرا محافظ نه؟ چرا نیزه دار نه؟ کی به کیه، میایم استراتژی دفاعی و محاسبات رو با دژکوب یا سزار میکنیم :دی
    دوم اینکه، استراتژی فرقش با ضرب و تقسیم چیه؟ همینطوری میای یه نیرو انتخاب میکنی، به دف ساز 19 تا دهکده فول میدی؟ ضرب در هم میکنی، تقسیم بر منابع مورد نیاز ساخت لژیون؟ بعد میگی این استراتژیتون هست؟ واقعا؟؟؟ نه واقعا؟؟؟

    بعد این استراتژی خفنت برای دفاع شناور و ثابت یکیه؟ یعنی آنویل رو هم همینجوری میسازی؟ بعد دفاع های پراکنده رو هم همینجوری میسازی؟با بحث کیفیت دفاع شناور و کمیت بالای دفاع ثابت آشنایی داری؟ (یادش بخیر قدیم بچه های اسپید به آنویل میگفتن هامر دفاعی، کلی طول کشید که آموختن هامر دفاعی نداریم، اون آنویل هست)

    بعد این خط آخر که رپلای کردم، یه دهکده میسازی، 100000 تا کاتا توش پارک میکنی، جاسوس هم نمیزاری، فقط توش دفاع های رنگارنگ و فراوان پارک میکنی؟؟ مگه مهدکودکه؟ 100 کی کاتا پارک کنی یه جا ، حداقل باید 500 کی دفاع کنار بزاری که یه همر صافش نکنه، 100 کی کاتا؟؟ نه 100 کی؟؟؟ یه جا؟؟؟ با دفاع رنگارنگ؟ بدون جاسوس؟ ، از کجا درمیاری اینارو خدایی؟ قراره رنگارنگ بودن دفاع ها کمکی بکنه تو ورژن جدید که من خبر ندارم؟ یا چشم بندیه؟ بعد میدونی 100 کی کاتا با دفاع رنگارنگش چقدر گندم خورش هست؟ اونم تو سرور پاک و بدون مولتی؟

    احتمالا به سوالهام جواب نمیدی و به دیسلایک بسنده میکنی، مگه اینکه مازیار مجبورت کنه :دی ، من منتظرم جواب بدی تا تو پست بعدی با عدد و رقم با هم احوالپرسی کنیم، اما یه نکته به نظرم دفعه بعد محاسبات استراتژی دفاعیت رو با رعد بکن :دی اینجا که کسی کار به کارت نداره
    پ.ن: همه دیسلایک کنید، حال کنید، یکی پیدا بشه دفاع کنه از حرفش به صدتا لایک میارزه


    پیرمردی از دیارباقی