با درود و احترام
ابتدا بابت طولانی شدن این پست عذرخواهی میکنم.
لول 99 واندر مرکزی شمال شرق در صف ساخت قرار گرفت و در حال سپری کردن ساعات پایانی سرور هستیم. سروری که تا حدودی توازن قدرت بین رقبا برقرار بود، شاهد رقابت جذابی بودیم و در انتها همرها ترشی نشد
این پست شامل 4 قسمته و علاوه بر ارائه آماری از عملکرد تیم تندر، نظر شخصی خودم رو در رابطه با عملکرد سه ساید خدمت عزیزان ارائه میدم.
قسمت اول: شمال شرق
شمال شرق این سرور مثال خوبی خواهد بود برای برنامه ریزی و نظم و انسجام
شروع سرور: در گام اول منطقه بندی فوق العاده و بی نقصی که مملی ابتدای کار انجام داد در ادامه همه چیز رو خیلی راحت کرد. زمانیکه هنوز هیچ مهاجری ساخته نشده بود مختصات کپ هر اکانت مشخص شده بود و بعد ازینکه مهاجرها رو ارسال کردیم و کپ ها و فیدرها رو شروع به آپ کردیم فواید این منطقه بندی ملموس تر شد. هر اکانت فضای خوبی واسه رشد و تنفس داشت و میتونست کلی آبادی رو به طور اختصاصی رید بره. از طرفی اکانتهای متعلق به هر کلونی فاصله نزدیک و معقولی با هم داشتن که این، کار دف و منبع رسانی رو خیلی سریعتر میکرد.
میدگیم: با برنامه ریزی و پیگیری های مجید پرشیا، نیما، جعفر و ... یک هفته قبل از آزاد شدن کتیبه ها در محدوده احتمالی هر کتیبه حداقل دو کلینر و کلی کاتا و خزانه آماده شده بود. عملکرد خوب شمال در جمع آوری کتیبه ها، نتیجه اقداماتی بود که یک تیم چند نفره از دو سه هفته قبلش شروع کرده بودن.
اندگیم: هنوز کتیبه ها آزاد نشده بود که در شعاع 30 در 30 واندر، چند اکانت مامور به گرفتن کپ و احداث حداکثر تعداد دهکده جهت پوش واندر شدند. خب نتیجه اش این شد که قبل از آزاد شدن نقشه ها واندر مرکزی ان ای توان نگهداری چند میلیون دفاع رو داشت.
سه مورد بالا صرفاً سه مثال از سه فاز زمانی مختلف سرور بود. از ابتدا تا انتهای این سرور به شخصه موارد متعددی از نظم و انسجام و همدلی میدیدم که توی کمتر سروری تجربه کرده بودم.
قسمت دوم: تندر
تیم 6 نفره تندر شامل آقا مازیار، مهران، سه مسعود (تامی، فراهانی، میومیو) و محسن (خودم :دی) با 7 اکانت کار خودش رو شروع کرد. ( هر نفر یک اکانت بعلاوه تندر)
ابتدا قرار بود لایت و سبک بازی کنیم، یک واندرزن و دو جنگی ران کنیم و اکانتهای جانبی هم روی دفسازی متمرکز باشه. بعد از علنی شدن متای جنوب تصمیم بر این شد وقت بیشتری بزاریم و جدی تر پلی بدیم. پس 7 اکانت دیگه رجیستر شد و تعداد همرها رو افزایش دادیم.
نتیجه کار:
همر 02 با رنک 3 سرور، بزرگترین کاتای سرور (ظاهراً رنک اول و دوم سرور رمر هست که لانچ نشد)
">
همر 03 با رنک 11 سرور
">
همر 04 با رنک 27 سرور
">
همر جنگی 07 که نزدیک کتیبه ها استارت خورد، یکبار هم کاملا دیوار شد و مجدد ریکاوری شد. این همر بدون جنگ آموز شارژ شد
">
همر جنگی کپ که دو تا کتیبه کلین کرد و در نهایت روی دهکده فستر دیوار شد
">
دفسازی: علاوه بر نیروی هجومی، تیم تندر برنامه دفسازی مرتبی هم داشت. ما یک فایل اکسل برای ثبت مقدار دفاع ساخته شده داشتیم که هر 2-3 هفته یک بار این فایل آپدیت میشد.
">
در مجموع دفاع ساخته شده توسط تیم ما بیشتر از 8.4 میلیون دفاع بود. (ستون میزان پیشرفت توی این اکسل، یه جور رقابت و کل کل بین ما ایجاد کرده بود و هر کس سعی میکرد اکانت دفسازی که در اختیارشه بیشترین درصد پیشرفت رو توی هر آپدیت داشته باشه).
پوش واندر: بعد از چیف واندرها و استارت برنامه پوش واندر، تیم تندر تلاشش رو کرد با اکانتهایی که در اختیار داره مرتب ناتار چیف کنه و روی خمره های واندر مسیر کنه. فایل اکسل زیر به این منظور ایجاد شد:
">
ما در مجموع حدود 4.4 میلیون منبع در ساعت ارسال منابع به خمره های واندر داشتیم. قسمت عمده این عدد مربوط به قبل از لانچ همرهاست، یعنی همزمان منفی 4 میل هم روی تندر هندل میکردیم.
تندر، قطعه ای از پازل بزرگتری به نام شمال شرق بود. قطعا تیم ها و قطعات دیگه ای از این پازل بودن که کارایی به مراتب بالاتری نسبت به ما داشتند و تونستن بسیار موثرتر و مفیدتر از ما ظاهر بشن.
قسمت سوم: جنوب شرق
مثل همیشه پرتوان ظاهر شد و مثل همیشه همر و دفاع تاپ سرور رو تونست بسازه. تعداد همرها و نیروی هجومی جنوب شرق از شمال بیشتر بود ولی متاسفانه نتونست بهره برداری موثری از توان هجومیش داشته باشه.
اینکه بعضی از پلیرهای جنوب شرق معتقدن متا با جنوب غرب دلیل باختشون بود، حقیقتاً من باهاش موافق نیستم.
اشتباه اول جنوب این بود که رفت سراغ چیف تعداد زیاد واندر.
شاید در نگاه اول این استراتژی به نفع جنوب بنظر برسه، اینکه چندین واندر داشته باشی و بتونی با هر واندر چند تا همر واندرزن از رقیب دیوار کنی. اما چون واندرهای جنوب سیستم گندم رسانی و دفاع مناسبی نداشتن عملا اتفاقی که افتاد همرهای کوچیک و دمپایی های شمال قابلیت استفاده پیدا کردن و ما به راحتی تونستیم در راند اول با دمپایی ها و همرهای جنگی کل واندرهای جنوب رو عقب بندازیم.
اشتباه مرگبار جنوب که باعث شد قافیه رو کاملا ببازه تعلل و به تعویق انداختن زدن واندرهای شمال بود. جنوب میتونست دقیقا مثل شمال عمل کنه و زمانی که دفاع کمتری روی واندرها بود و به لول 50 نرسیده بودن، با همرهای جنگی راند اول رو اجرا کنه و در کورس رقابت باقی بمونه. این تعلل باعث شد کلی از تروپ هجومی جنوب بلا استفاده بشه.
جنوب زمانی اقدام به زدن واندرهای شمال کرد که دفاع مستحکمی جمع شده بود و گزارش "به شگفتی جهان آسیبی نرسید" تیر خلاصی بود به روحیه پلیرهای جنوب.
در تمامی این قضایا من سهم تقصیر کمی برای جنوب غرب قائلم. شاید جنوب غرب کم کاری زیادی داشت ( که توی قسمت چهارم بهش میپردازم) ولی در واقع اس ای اگر دچار اشتباهات مدیریتی و پلنری نمی شد، میتونست صرفاً با اتکا به توان خودش اندگیم رو تا انتها همگام با شمال پیش بره.
قسمت چهارم: جنوب غرب
حقیقتاً واسم سواله پلیرهای این ربع طی این چند ماه چکار میکردن؟
شاید اگه بگم تیم 6 نفره تندر با 15 اکانت از کل مجموعه جنوب غرب عملکرد بهتر و موثرتری داشت خیلی بیراه نگفته باشم!
- تیم 6 نفره تندر بیشتر از 8 میل دفاع ساخت و روانه واندر مرکزی شمال شرق کرد ولی اسکاتهایی که چند نوبت از واندر مرکزی جنوب غرب دیدم در بیشترین حالت حدود 4 میلیون دفاع روی واندر مستقر بود!
- نیروی هجومی که حاصل تلاش تیم 6 نفره تندر بود، از لحاظ تاثیرگذاری در نتیجه نهایی، از کل تروپ هجومی جنوب بیشتر بود.
- مقدار منابعی که تیم تندر به پوش واندر اختصاص داده بود احتمالا از مجموع منابع مسیر شده روی واندر جنوب غرب بیشتر بود.
بهیچ عنوان قصدم زیر سوال بردن زحمات پلیرهای اس دبل نیست. هدفم ازین نوع صحبت صرفاً یک تلنگره به یوسف و پلیرهای جنوب غرب، چون بعضاً می بینم که پلیرهای اس دبل عنوان میکنن چون مولتی نداشتن نتونستن همر و دفاع زیادی بسازن! تیم تندر هم مولتی زیادی نداشت. نفری 2 اکانت گرفتیم دستمون که باهاش هم منابع جهت ساخت همرهای تندر فراهم کردیم، هم دف ساختیم و هم واندر رو پوش کردیم ( اسم اکانتها در اسکرین اکسل دفاع مشخصه)
مشکل جنوب غرب نداشتن مولتی نبود، مشکل جنوب غرب نداشتن برنامه بود.
مشکل جنوب غرب وجود یک سری دلخوشی های کاذب بود. دلخوش به 2-3 تا اکانت خفتور (تصور پلیرهای اس دبل این بود که این خفت ها میتونه در نتیجه نهایی تاثیرگذار باشه). دلخوش به همرهای ساید متاشون (اس ای) و در نهایت دلخوش به اینکه قراره متا وینر بشن.
این دلخوشی های کاذب اثری مثل مورفین داشتن، باعث ایجاد نوعی خلسه و خوش بینی کاذب شده بودن و همین باعث شد که اس دبل کار مثبتی برای اندگیم نکنه.
به نظر من یوسف اگه قراره سرورهای آتی حضور پیدا کنه، قبل از هر چیز (به قول آقا مازیار) باید سیاست رو کاملاً بزاره کنار و به فکر تشکیل یک تیم لیدری باشه. تیمی که از همون ابتدا برای گام به گام سرور برنامه داشته باشه.
---------------------------------------------------------
سخن آخر: واسه من این سرور از ابتدا تا انتها با حس خوب همراه بود. تجربه شیرین و دلچسبی بود که احتمالاً بعدها هر زمان ازش یاد کنم ناخودآگاه تبسمی روی صورتم نقش ببنده. دلیل این حس خوب فقط و فقط حضور در جمع پلیرهای دوست داشتنی شمال بود. گروه واتساپ NE Team جایی بود که وقتی بازش میکردم و پیام ها رو میخوندم برای دقایقی از تمام دل مشغولی ها فارغ میشدم و گاهاً از ته دل میخندیدم.
تیم فوق العاده تندر هم این چند ماه مثل اعضای خانواده من بودن و حقیقت اینه که چند ماه با هم زندگی کردیم، نه اینکه صرفاً بازی کرده باشیم.
راستش به تموم شدن سرور که فکر میکنم یه جورایی دلم میگیره!
هزاران دلیل دارم که دیگه نباید تراوین بازی کنم، ولی مگه میشه دلت واسه این جمع دوست داشتنی پر نکشه و به محض شروع سرور باز با خودت نگی "این دیگه سرور آخره، همینو میرم و بعدش میچسبم به کار و زندگی و ..."
محسن