Posts by Slim Shady


    جیگیلی من :دی آفرین حتما عذرخواهی کن..


    اون سرور شما خاطرت نیست من کنار مازیار و مملی لیدر ساید بودم و حداقل سه سرور در تیم لیدری کنار مازیار بازی کردم (یکی آی‌آر و دو سرور اسپیدترا)


    به این جهت مثال زدم که یادآوری خاطرات بشه، هم این حقیقت غیر قابل کتمان که همیشه مثل یک طفل روی دیس‌لایک حساس هستی و دنبال validation در فروم (هر وقت می‌آییم ببینیم کی به کیه شما یا آنلاین هستی یا پست گذاشتی) هم بی‌ادبی و بی‌نزاکتی که مرزهاش رو جابجا کردی الان دم از ادب می‌زنی پسر جان.


    در مورد ساید فروشی، چرا حرف آینده رو بزنیم؟ چرا حرف گذشته رو نزنیم؟ به چندتا ویس پیشوایان و فروختن آش با جاش توی این سال‌ها خندیده باشیم خوبه آقای با شرف؟


    در مورد کتیبه زدن، جدی هنر کردی : )) کشتی ما رو یه کتیبه زدی ;(


    به نظرم کمی تواضع و سکوت پیشه کن تا سرور بعدی انشالله..

    سلام به همه‌ی عزیزان


    تبریک فراوان بابت این متای قشنگ، بین دو ساید متواضع اما پر انرژی که هدف‌شون بردن در کنار هم و لذت از بازی هست و نه ثبت رزومه یا شاخ و شانه کشیدن برای عالم و آدم.


    بنده سه روز پیش اکانتم رو روی حذف گذاشتم، و تا امروز ظهر (که بابت مشغله شدید و درگیری شخصی صحبت‌ها رو دنبال نکرده بودم) از برنامه‌ی اعلام علنی متا اطلاع نداشتم.


    پیدا کردن هر ارتباط معنایی خاصی بین این دو اتفاق، مثل گشتن به دنبال نشانه‌های ایلومناتی در تبلیغ ماست و پاپ کرن هست :)


    نمی‌خواستم به این موضوع حتی اشاره کنم (چون اصلا لازم نیست) اما بابت صحبت دوست عزیزم مجید به ناچار گفتم بی‌پاسخ نگذارم.


    از یوسف دوست داشتنی و بچه‌های گل و با معرفت جنوب غرب عذرخواهی می‌کنم بابت کم پیدا شدنم این مدت. شرمنده‌ام و دوست‌تون دارم.


    همچنین خوشحالم که تونستم خودم رو چند صباحی کنار تیم اس‌ای حس کنم، کسرا خان بزرگ‌وار بدون ذره‌ای غرور و نخوت، اشکان سرلشکر (که گاهی یهو سرش شلوغ می‌شه :دی) حسین کینگ بالا، آرمان ویچر عزیزم، و کسانی که حتی اگر فقط چند لحظه از کنار هم اتفاقی در خیابان رد می‌شدیم هم به قول داستایوفسکی "حس می‌کنی سال‌هاست یکدیگر را می‌شناسید"


    چند روز پیش دلم برای نیما God Kill Me تنگ شد و یه آهنگ از اسلیم شیدی براش فرستادم، نیمای عزیز هم که می‌دونست از پس سکوت و کم حرفی من چه نقل و حکایتی‌ست، این بی‌صدایی رو با هدیه‌ای از شعر سعدی بخشید:


    شهری متحدثان حسنت

    الا متحیران خاموش


    ما خاموشیم و متحیر. خیلی چیزا در دل می‌گذره که گفتنی نیست..


    اسپیدترا برخی از عزیزترین دوستان تراوینی من رو ازم گرفت. بالاتر از همه یار و همبازی‌ام آیدین رو، و همچنان فکر می‌کنم هر چه تلخی و بی‌مهری و بی‌معرفتی ببینم یا توسط دوستانم مورد قضاوت اشتباه قرار بگیرم حقم هست! و تقاص دلگیر کردن دل آیدین عزیزم هست..


    این آخرین پست و حضور من در اسپیدترا خواهد بود.


    به امید پیروزی


    - ارادت‌مند

    ایرج

    دوستان، خواهش کردم به عنوان کوچک‌تر که این بحث رو کش ندید.


    مشکل این هست که موضوعات اخیر مطرح شده در فروم، دقیقا بیانش خلاف قوانین فروم محسوب می‌شه! پس نمی‌شه به نتیجه رسوندش، و دست و پای بحث بسته می‌شه.


    فاصله دروغ و حقیقت گاهی از تار مو باریک‌تر هست، و قضاوت در مورد برخی چیزها رو باید سپرد به زمان.


    پ.ن: جعفر جان پستت قشنگ دو صفحه جواب داره :) می‌دونم اهل فروم و بحث نیستی، من هم حوصله ندارم دونه دونه صحبت‌هایی که کردی رو جواب بدم. فقط این رو بگم که نادیده گرفتن زحمت سهیل در سرور قبل نهایت بی‌انصافی هست. همین‌طور برخی رفتار دیگران دوستان..


    خودت هم این‌ها رو خوب می‌دونی برادر من. انشالله که حداقل با خودت در خلوت خودت منصف و صادق هستی.


    اما حالا که اسم من رو آوردی، باید بگم که من این سرور نیومده بودم دشمنی و کینه! دوست داشتم بازی کنم اما در جمع قبلی بابت مشکلاتی که خودت خوب می‌دونی و به شدت هم سانسورش کردی نمی‌شد، و حالا که در تیم دیگری هستم طبعا در جهت منافع اون تیم بازی می‌کنم. نه لیدر هستم نه اکانت شاخی دارم. دلم می‌خواست گوشه‌ای بازی کنم.


    موارد مطرح شده در فروم که طی روز اخیر مایه‌ی بحث شد رو هم هرگز جایی هرگز نرفتم باز کنم یا با کسی مطرح کنم.


    ضمنا اگر فکر می‌کنی من و سهیل دوتایی نقشه کشیدیم بیاییم انتقام و فلان، سخت در اشتباهی. من وقتی این سرور رجیستر کردم اصلا و ابدا خبر نداشتم که سهیل کجاست یا اصلا هست یا نه، و کلمه‌ای حرف نزده بودیم. حالا انگیزه‌ات از اومدن اینه که شنیدی ما هستیم؟ : ))


    خودمون هم ابتدای سرور از خودمون خبر نداشتیم که هستیم یا نه. حالا که انگیزه‌ات اینه انشالله خوش بگذره به شما.


    پ.ن ۲: اول سرور گفتم با آشنا نقش بازی نکنید، منظورم این بود کسی که آشنا بوده رو مخاطب عام و بیرون باغ فرض نکنید! به همین سادگی.


    در نهایت ممنون می‌شم عصبانیت خودتون رو کنترل کنید، انگ نزنید و حرمت نگه دارید.


    مخلص همه

    شما اشکان پسر هستی و منم طبق معمول پسر خطابت می‌کنم. خوشحالم بزرگ شدی.


    رفاقت شما به من ارتباطی نداره اما وقتی با عجله ریپلای می‌کنی که خنک حرف بزنی مشخص هست بادمجان دور قاب چین هستی یا نه.


    برای پایین کشیدن کسی که توهم بزرگ بودن داره نیازی به استفاده از زشت‌ترین و پست‌ترین توهین‌ها نبوده و نیست. ابزار بهتری هم هست. خود دانی.


    ویس‌های شما رو هم راستش نشنیدم کلا! فقط اولی که گفتی "شوخی بود"


    منظورم درگیر شدن با بحث بود نه با شخص من.


    اکانت فروختی نوش جان اصلا می‌گیم به خودی خود ایراد نداره، اما وقتی هفته‌ها سنگ یارانت رو به سینه می‌زنی و به همه می‌تازی و از فروم و گپ واتس اپ گرفته تا ام‌ام اتحاد به رقیب زشت‌ترین توهین‌ها رو می‌‌کنی بعد مرامت رو چند میلیون به همون‌ رقبا می‌فروشی و می‌ذاری می‌ری یه کم جالب نیست.


    در مورد ملوس بودن من هم نظر لطفت هست.


    موفق باشی ستون


    ***


    پ.ن: به شدت بحث داره مبتذل می‌شه ادامه‌اش ندید بهتره حقیقتا. خودتون بهتر می‌دونید اصل داستان رو پس کش ندید بهتره جسارتا.


    به نظرم شما خیلی درگیر نشو پسر جان


    وقتی اکانت فروش و فحاش‌ترین منتقد یک تیم تبدیل میشه به روابط عمومی و بادمجان دور قاب چین همون تیم، چیز بیشتری ازش در نمیاد..


    کمی هم مودب‌تر پست بذار کلا، خطاب بر هر شخصی که می‌خواد باشه. دست کم شان کسانی که ازشون دفاع می‌کنی رو حفظ کن‌.


    بنده بگم بگم نکردم، گفتنی‌ها هر چه بود گفته شد، علت پست هم بحثی بود که از صفحه قبل در این رابطه در گرفت. مشخص هست زیاد متوجه پستی که نقل قولش کردی نشدی کلا.


    ضمنا لحن حرف زدن من معمولا همین مدلی هست، تقریبا در هر شرایطی، همین شکلی و بدون قصد خاصی..


    خبر هم نداری که ‌نمک‌دان ما رو مدت‌ها پیش شکستن، نمکی هم نخوردیم آخر..


    در نهایت مجدد پیشنهاد می‌کنم زیاد درگیرش نشو شما


    عرض ارادت


    گاهی سکوت، به دلیل حفظ منافع شخصی هست، اما گاهی هم به خاطر منافع جمع و خانواده، و حفظ احترام جمع.


    گاهی هم به جای پایین انداختن تشت رسوایی، آدم از جایی که هست دست می‌شوره تا دست کم آلوده‌ی دروغ و زشتی نباشه. نه برای این که خون خودش کثیف نشه، بلکه برای حفظ احترام و خط قرمزهای خودش، و در عین حال خراب نکردن بازی و ذوق دیگران.


    اما همون زمان هم برای چیزهای مهم‌تری آدم حاضر می‌شه که با گفتنش تنها بمونه، مثل شنیدن نقشه‌ی زدن واندر متا..


    جز راست نباید گفت

    هر راست نشاید گفت


    اما هر چیزی اندازه‌ای داره.. چیزی اگر بد هست، هرچه کمتر ادامه پیدا کنه بهتره.


    برای خواننده شاید بشه نقش بازی کرد اما برای آشنای محفل خیر! پس بهتره ادامه ندیم..

    شب همه عزیزان بخیر


    به عنوان کوچک‌تر دو مورد رو بابت صحبت‌های اخیر فروم عرض کنم جسارتا:


    این سرور قصد داریم یه چالش خیلی جذاب رو تمرین کنیم: کنار گذاشتن گذشته! و معیار قرار دادن "حال افراد"


    خیلی سخت هست، که بشه تقریبا تمام معادلاتی که حاصل جمع شدن اتفاقات و خاطرات گذشته هست رو کنار گذاشت و تصور کرد که داریم همه چیز رو از نو می‌بینیم. ما تلاش‌مون رو می‌کنیم.


    هر کجا هستم باشم! ناتار فارم من است :دی این سرور قسمت شد در کنار عزیزان تیم دوست داشتنی و گرم جنوب غرب باشیم.


    یک خواهش کوچک هم بکنم از دوستان، اون هم این که در رو کردن اون‌چه که در ذهن‌تون می‌گذره کمی درنگ کنید. این‌قدر زود صحبت متا رو وسط نکشید توی فروم، و رو کردن اون‌چه که بابت‌ش دغدغه‌مند هستید با گفتن "یعنی داری می‌گی که.. انگار منظورت اینه که.. نکنه قضیه اینه که.." خوب نیست خلاصه :)


    مخلص همه


    پ.ن: <3


    - چه عطر خوشی داری..


    -- گرالت! وسط مراسم تشییع هستیما!


    - وسط این مراسم تشییع چه عطر خوشی داری..


    سلام و ارادت مازیار خان


    چند فکت و نکته‌ی ساده:


    ۱. چنین فکری‌ نکردم. عبارت "دو ساید" رو از پست وگنس نقل قول و تکرار کردم! سیاست بخصوصی نداشت. اگر در پست نوشته می‌شد سه ساید بنده هم می‌گفتم سه ساید.


    به همین سادگی :)


    ۲. من هرگز ادعای پرچم‌داری این نهضت رو نکردم. گفتم سوانز چون مستقیما درگیرش بودم و مثال مناسبی برای بنده بود.


    ۳. بله بازی شما پاک و بدون مولتی هست، می‌دونی بنده هم همین‌طور، مولتی باز نیستم.


    کلاهی که می‌خوام با این نمد برای خودم ببافم این هست: چطور میشه بدون کمک گرفتن از مولتی، واحه خالی کرد، خوب غارت زد، به جای مولتی اکانت از همبازی پارکینگ گرفت و ..


    می‌دونم قدرت مولتی داشتن جذاب هست، اما لذت چالش بدون مولتی بازی کردن هم همین طور.


    ***


    شما شب‌ها در تیم اسپیک زیاد مافیا بازی می‌کنی آقا مازیار، و این طور تصور می‌کنی که همیشه طرف مقابل در حال بازی‌ست. اما من اهلش نیستم، و اگر بخوام منظور و هدفی داشته باشم یه موقع، روشم طور دیگری‌ست.

    سلام به همه‌ی عزیزان سرور قهرمانان!


    همون طور که در تاپیک اعلام آمادگی اشاره کردم، تندی و شاخ و شانه کشیدن حدیث حال و هوای سال‌های دور در تراوین ایران هست، روحیه‌ای که در این دوران دیگه کمی ملال آور شده.


    همچنین باز طبق صحبتی که در همون تاپیک داشتم، دو چیز می‌تونه اغلب ما رو وادار کنه در دنیای کهنه‌ی تراوین (که اندک افرادی بهش وفادار موندن) احساس بهتری داشته باشیم:


    - تواضع و فروتنی، روحیه‌ی دوستی و تلاش برای لذت از بازی


    - سخن تازه!


    به قول مولانا:


    حین سخن تازه بگو تا دو جهان تازه شود


    در نتیجه این سرور تلاش می‌کنیم که در عین فروتنی و آرامش، هم لذت ببریم هم تجربه تازه کسب کنیم و هم در کار چیز متفاوتی (تا جایی که در توان ما هست) باشیم: بازی بدون مولتی اکانت.


    هرچند این مقوله اصلا سخن تازه‌ای نیست، و سال‌ها پیش شعار ما در تیم سوانز بود، وقتی تلاش کردیم این ادبیات و روحیه رو جا بیاندازیم (تا حدی هم موفق بودیم، تا حدی!).. اما فارغ از نام سوانز، باز هم تجربه‌ی بازی بدونِ ده‌ها اکانت مصری برای دف و غارت و پارکینگ، تجربه‌ی به نسبت تازه‌ای هست، دست کم تازه‌تر و الهام بخش‌تر از گرد و خاک کردن و های و هوی.


    درسی که من سرور گذشته گرفتم.. یکی از دشوارترین هنرهای زندگی، فراموش کردن و کنار گذاشتن گذشته و لذت بردن (و در عین حال یاد گرفتن) از زمان حال هست. وقتی با عقبه و پیشینه‌ی گذشته دوباره به میدون میاییم، نگاه و قضاوت ما ممکن هست مکدر بشه. هرچند برخی زشتی‌ها، دروغ‌ها و خصومت‌های سیاه و تلخ رو نمیشه فراموش کرد، اما دست کم میشه ازش گذشت.


    مثالش تیم اس‌ای سرور اخیر هست (که اغلب این سرور هم حضور دارن خوشبختانه، و باعث جذابیتِ سرور شدن)، که در عین رقابت و حتی دشمنی، این افتخار رو داشتم که دوستانِ عزیزی رو از دل این تیم پیدا کنم. خوشحالم که اون اسامی آشنا کمابیش در این سرور هم هست.


    و اما، حالا که این بحث میان دو ساید شمال شرق و جنوب غرب در فروم در گرفته عرض کنم:


    نظر می‌رسه تیم دوست داشتنی و یاران قدیم در شمال شرق، پیشاپیش بدونِ سیاست بخصوصی، بدون فلسفه‌ی بخصوصی "اومدن که بزنن و ببرن."


    من پُست اعلام آمادگی تیمی که حداقل دو سرور همراهش بودم و با برخی از یارانش از دوران دور و زمان الدرز همدم بودم رو نقل قول می‌کنم:



    اگر پست همبازی و یار سابق و عزیزم رو به عنوان سیاست و سوگیری ساید در نظر بگیریم، میشه گفت تیم شمال شرق آماده تا دو ساید (؟) دیگر رو بزنه!


    بنده هم آرزوی موفقیت می‌کنم، و به عنوان یک پلیر سعی می‌کنم از این عرصه لذت ببرم.


    تا چه پیش آید و چه در نظر افتد..


    پ.ن: می‌دونید ذهن و دل بنده مخزن الاسرار هست! در نتیجه فارغ از بازیِ فروم (مثل نقش‌های صحنه‌ی تئاتر) خیلی حناها برای بنده به شخصه رنگی نخواهد داشت، چون حقیقت رو از پس تصویری که سعی در انعکاسش هست می‌بینیم (!) و می‌دونیم..


    - ارادت‌مند

    ایرج

    سلام به همه‌ی عزیزان


    بنده کاملا از متای سرور دو ایکس اخیر دفاع می‌کنم :دی


    صداقت، ارزشی بود که در سیاست داشتیم و صبر، بهایی بود که برای برد پرداخت کردیم.


    تراوین شعله‌ی هست که مدت‌هاست خاموش شده، مگر عده‌ای باقی مانده دمی بر این اخگر بزنن مگر کور سویی روشن بمونه.


    برای روشن نگه داشتن این کور سو هم، شاخ شونه کشیدن‌های قدیم که حدیث هشت سال پیش بود دیگه جواب نمی‌ده!


    درسی که طی این مدت گرفتم در این حقیقت نهفته‌ست که برای به راه انداختن یک موج و حفظ کردن یک جمع، دو چیز نیاز هست: تواضع و فروتنی، سخنی تازه.


    - ارادت‌مند

    ایرج


    پ.ن: نام اکانتم در سرور قبل رو حتی خاطرم نیست چه بود! اگر کسی خاطرش هست توی پی‌وی جایی یادآوری کنه لطفا.

    سلام به همه‌ی عزیزان


    این برد رو به متای NE-SW تبریک می‌گم، و از تمامی عزیزانِ خاکِ این دو ساید (اسم نمیارم دیگه! همه دقیقا همه) تشکر می‌کنم.


    رقابت با SE در این سرور تجربه‌ی خوبی بود. هر کل کل یا صحبت تندی اگر شده از عزیزان SE-NW هم عذرخواهی می‌کنم.


    انشالله همه‌ی عزیزان سرور - چه یار چه رقیب - در زندگی شاد و موفق باشن، همچنین امیدوارم در سرورهای بعدی هر یک از عزیزان از چهار ساید این سرور، تجربه‌ی خوب و شیرینی داشته باشن (چه برنده چه بازنده)


    با محبت فراوان به یاران متا - و ادای احترام به رقیب


    ارادت‌مند

    ایرج

    درود

    متاسفانه تو این دوتا پستی که دوستان در نکوهش حذف ما گذاشتن گزاره ی درست رو با نتیجه گیری غلط نوشتن که لازم دونستم یکم بازش کنم.


    - شما فردی جوان اما باسواد و باهوش، و فروم نویس خوبی هستی. ممکن هست این طور نشون بدی که قصدت نکوهش مدیریت و مشکلات اسپیدترا هست فقط، اما در حقیقت به وضوح منظور اصلی شما تهمت به ان‌ای و نوک پیکان حرف‌های شما پارتی بازیِ ان‌ای هست. شاید همه قلعه حیوانات و 1984 رو نخونده باشن فرهاد جان، ولی مشخص هست منظور شما چیه :) در پست دوم سعی داشتی بگی حرف اس‌ای لزوما غش کردنِ فلان فرد به فلان سمت نیست، اما به وضوح منظور شما همین هست.


    - حرف این نیست که اگر باگ برای تمام سرور هست "پس حلال هست"، منظور این هست که نتیجه این فَکت، در این نکته نهفته هست که "سیستم" به نفع تیم یا ساید خاصی غش نکرده! همین


    - در مورد رزومه‌ی سرور هم، شما رو بارها بابت جسارتِ بسیاری که در پلن رفتن داشتید تحسین کردم، اما همون طور که سهیل هم گفت برنامه‌ی ما صبر بود و خفت و همر اندگیمی، و البته حرکات چریکی و ناگهانی مانند چیف ناتار در اس‌ای توسط اکانت سایلنس و گرفتن همر، چیف واندر اس‌ای، مثلا چیف ناگهانی نان کپ ترکس، بلند کردن چشمان و ..


    اما دم شما هم بهرحال بابت صفر کردن اون دهکده‌ها طی پلن‌هایی که داشتید گرم. دو تای اول موفق‌تر بود و البته فراموش نکنیم که سه به یک بود، اما رفته رفته رمق شما کمتر و موفقیت پلن‌هاتون هم کمتر شد..


    - در نهایت این که چنین مسئله‌ای انگیزه اصلی برای حذف دست جمعی باشه رو نمی‌تونم بپذیرم با اجازه..

    این‌جا ابهامی وجود داره که قابل درک نیست:


    - شما چند بار اسکات کشیدید و دیدید که گندم صفر هست؟ اصلا دبل اسکات هم نه (که اختلاف گندم مثلا طی ایکس ثانیه مشخص بشه) بلکه یک اسکات از منابع. آیا بارها اسکات کشیدید و دیدید که گندم صفر هست؟


    - اگر چنین بوده، چرا مجید و دیگر دوستان این قدر برای نگه داشتن ساپورت منابع واندر سخت گرفتن و حرص و جوش خوردن؟ حتی خاموش کردن مسیر تجارت چند دهکده (بابت منفی شدن گندم به علت جابحایی دف، یا گرفتنِ کتیبه‌ی جنگ آموز و انبار برای شارژ) باعث پیگیریِ سخت گیرانه تیم ساپورت واندر می‌شده..


    - بیایید فرض کنیم که مسئولین ساپورت واندر داشتن فیلم درمیاوردن وقتی بابت نرسیدن گندم یا خاموش شدنِ موقتِ مسیر تجارت یک اکانت حرص می‌خوردن :دی خب من که خودم روی اکانت‌ها گردش دارم خیلی دهکده‌ها به صورت 24 ساعته بی‌وقفه هر یک ساعت یک بار دارن گندم می‌فرستن واندر! این گندم‌ها کجا می‌ره؟


    اصلا بگیم تمام مدت باگ گندم منفی یا خاموش بودن تاثیر گندم منفی وجود داشته (که نداشته)، خب میلیون‌ها گندم طی روز که فقط خودم دارم هر یک ساعت یک بار با مسیر پوش می‌کنم کجا میره؟ اصلا بقیه هیچی :دی مثل یک بزرگ‌واری که در انتخابات گفتن شما صفر عدد رای داشی، گفت خب من که خودم به خودم رای دادم که اون یک دونه رای کو؟!


    عزیزان اگر تاثیر گندم منفی متوقف شده بوده، برای تمام سرور بوده. اگر حساب کتاب نداشته یهو روی لاست می‌رفته، برای تمام سرور بوده. اگر واندرهای چیف شده حتی قبل از آزاد شدنِ نقشه‌ها حکم کتیبه مرتاض رو داشتن خب برای تمام سرور بوده.


    تنها و تنها تفاوت این‌جا، در این نکته نفهته‌ست که واندر مرکزی ساید اس‌ای دست ماست، اما آیا زمانی که پلن چیف کردنش رو ریختیم، می‌دونستیم قرار هست در آینده چنین باگی پیش بیاد؟!!


    این اصلا و ابدا برای حذف دسته جمعی یک ساید توجیه پذیر نیست..


    نکته دیگر این که فرهاد جان اشاره‌ی شما به دنیای جرج ارول بسیار مشغوف کننده بود :) اما یک گریز بسیار کوچک شد در پستِ شما به "پلن لو رفته" لابد در این مورد هم دست داریم؟ آیا ما هم در ساید شما مایک شینودا داریم؟! یا اونم تقصیر دست‌های پشت پرده‌ست که باعث شده همه برابر باشن اما عده‌ای برابرتر؟


    بنده جسارتا اصلا اصلا متقاعد نشدم که اس‌ای به این علت تصمیم به حذف دست جمعی گرفته.. فکر نمی‌کنید تنها برداشتی که میشه از این کار کرد، اعتراف به باخت هست؟ جسارتا بنده این طور فکر می‌کنم.


    سرور قبل که اشکان سرلشکر گرامی مانند این سرور دف‌کورد جنوب شرق بود (با این تفاوت که اون‌جا متا بودیم این‌جا رقیب) تیم آکسفورد بعد از دیوار شدن‌های وسیع در امرداد، از دست‌های پشت پرده حرف زد و حذف کرد... اشکان جان اون‌جا شما موافق بهانه‌های جرج ارولی نبودی اما این‌جا هستی؟

    سلام بر همه عزیزان


    نمی‌خواستم دیگر حرفی بزنم، اما نامم چند بار آورده شد، و بحث‌هایی در گرفت که دست کم برای عده‌ای از اهالی سرور و همین‌طور خوانندگان خوشایند نبود..


    دلم نمی‌خواست مسائل درون سایدی و مشکلات داخلی به فروم کشیده بشه، به همین جهت سکوت کردم و تنها به یک خداحافظی ساده و غیر جانبدارانه بسنده کردم، اما تقریبا هر روز چیزهای جدیدی می‌بینم و می‌شنوم که تلخ‌تر از زهر هست، همچنین جزییات بیشتری هر روز به فروم میاد.


    روزی که درگیر این سرور شدم، عده‌ای از دوستان عزیزم که دورادور در جریان سرور جدید بودن - محمد موکسی، پیمان، تیرداد، امیر - من رو از درگیر شدن منع کردن، و بعد موکسی عزیز از این که گوش نکردم و آلوده شدم من رو سرزنش کرد..


    اما قصد بنده تنها کمک به دوستانم بود، همون دوستانی که حالا دیگر حسابی سرگرم بازی هستن.


    انسان موجودی‌ست فراموشکار، خصوصا فراموش کردن خوبی‌ها و وفاداری‌ها، و تنها عده‌ی بسیار قلیلی هستن که معرفت‌شون دل آدم رو گرم و روشن نگه می‌داره.


    بنده اون‌چه در توان داشتم برای تیم انجام دادم، نه عقده دیده شدن داشتم هرگز، نه عطش برای لیدر خطاب شدن و همه کاره انگاشته شدن..


    قصدم تنها کمک بوده، و هنوز هم هست! از اون‌جایی که پلیر برای هندل کردن اکانت‌ها نیست، گوشه‌ای بی‌سر و صدا در حال دف کشیدن و پوش واندر، در اختیار گذاشتن پارکینگ و کمک به ساید هستم، بدون حضور در جمعی که در اون حرمت و منزلت و معرفت چندان جایی نداره. سرتون رو بالا بگیرید.


    دیشب یکی از دوستان عزیز و دوست داشتنی ساید رقیب پرسید ایرج آیا از این که با سامان و تیم فونیکس همبازی شدی پشیمون نیستی؟ گفتم هرگز.. هرگز.. تا آخر پشت یاران هستم، شده یا یک دونه محافظ رومن، یا دو کی گندم!


    ما خواهیم برد! و روزی که پیروز بشیم، من هم تنها و بدون حضور در هیچ جمع و میتینگ و جلسه‌ای برای خودم شادی خواهم کرد.


    بزرگ‌ترین تحولی که در تفکرم طی این سرور رخ داد رو مدیون نیما هستم!


    اوایل سرور، زمانی که با آواتار امینم گرم کل‌کل با نیما god kill me بر سر یک دروغ (چیزی که ازش آگاهی نداشتم اون مقطع) بودم - و دوستانی که من رو می‌شناسن می‌دونن که خیلی زبان دراز، تند، اهل مباحثه و شبیه سوفسطاییان هستم - ناگهان به خودم اومدم و دیدم که خیلی در نقش اسلیم شیدی فرو رفتم!


    این شد که آواتارم رو عوض کردم، تصمیم گرفتم بیشتر اهل عمل باشم تا حرف، تواضع پیشه کنم و صبر، و به خودم‌ زمان بدم تا خرد و فروتنی رو یاد بگیرم.


    حقایقی هست که تنها گذر زمان اون‌ها رو هویدا می‌کنه، حقایقی که بالاتر از قضاوت‌های عجولانه‌ی ما آدم‌هاست. اگر می‌خواید قضاوت شفاف‌تری داشته باشید، به اعمال آدم‌ها، انگیزه نهان اون اعمال‌، و در نهایت الگوی تکرار شونده‌ی نتایج اون اعمال نگاه کنید..


    رو سیاهی و رو سفیدی رو می‌سپارم به خداوند، فقط از درگاهش می‌طلبم که حرمت و آبروی بندگانش رو از گزند آتش بد دلی و قساوت دور نگه داره.


    امیدوارم حال و هوای فروم بهتر بشه و لینک‌های زیبا ببینیم..


    ***


    جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه / چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند


    به امید پیروزی یاران متای شمال شرق و جنوب غرب


    - ارادت‌مند

    ایرج

    روز همه عزیزان بخیر


    خوشحالم که فرصت شد تا یک سرور دیگر رو هم در اسپیدترا تجربه کنم، و متاسفم بابت این که به دلایلی کمابیش مشابه دوباره ناگزیر به ترک سرور هستم.


    تجربیات تلخ و شیرین - مانند سرور گذشته - دوباره ذاتِ این بازیِ خاص و ماندنی رو به من یادآور میشه..


    از یاران و اعضای تیم بابت تمام زحمات ممنون هستم. پست قبلی اسم تعدادی از عزیزان ان‌ای رو آوردم، اما به قدری زیاد هستن که بهتره از "تیم" یاد کنم به احترام.


    همه‌ی زحمات، پلن‌های مستقیم و چریکی، خفت‌ها، دف و .. زحمت دوستان بوده و من از تک تک‌شون ممنونم.


    دوست ندارم مشکلاتِ داخلی دامن‌گیر تیم، منافع ساید و مواضع ما در سرور بشه، در نتیجه بهتر هست به احترام دوستان و عزیزانِ تیم سرور رو ترک کنم.


    اکانت بنده (Diazepam) و همین‌طور اکانت برادر عزیزم (Up Again) تحویل دوستان داده خواهد شد تا انشالله ازش در جهت منافع تیم و متا استفاده بشه.


    با وجود مشکلاتی - که تقریبا همیشه گریبان‌گیر ماها بوده در تراوین - از این سرور تجارب خوبی کسب کردم، و مقاطعی واقعا لذت بردم.


    از روزهای اول که بازی گستاخ و جسور رقیب (هم نظامی هم سیاسی) رو دیدم، کمر همت رو بستم که شکست‌شون بدم، اما همون طور که در پست قبل اشاره کردم، برای رقیب هم بسیار احترام قائلم.


    این سرور فرصت شد تا با عزیزانی در تیم اس‌ایِ افتخار آشنایی پیدا کنم، اگر می‌بودم تا آخر سرور همچنان برای متا می‌جنگیدیم، پلن می‌زدیم، خفت می‌کردیم و می‌شدیم، دیوار می‌کردیم و می‌شدیم، و تمام سعی‌ام بر این می‌بود که تیم ما برنده بشه؛ اما همچنان - مانند اشاره‌ای که در پست قبلی کردم - برای شما عزیزان هم بسیار احترام قائل هستم، و آشنایی با برخی از دوستان تیم رقیب برای من فرصت مغتنمی بود.


    در مورد مردانِ با معرفت و محشر جنوب غرب هم در پست قبلی ادای احترام کردم، باز هم به قدری اسامی زیاد هست که بهتره باز هم از "یاران متا" یاد کنم به احترام.


    از دوستان شمال شرق بابت هر قصور، کمبود و اشتباهی که از جانب بنده بوده عذر می‌خوام. هرگز ادعایی نداشته‌ام، و قصدم تنها این بوده که در کنار سهیلِ عزیز، در حد توان و دانش، و به اقتضای زمان و امکان، به ساید محبوبم کمک کنم. من خودم رو نگهبان ان‌ای خطاب کرده‌ام و نه لیدر.


    دوست‌تون دارم و به یاد‌تون هستم. انشالله روزهای بهتر و بهتر..


    پ.ن: قضاوت در مورد وقایع، آدم‌ها، حقایق و رخ‌داد‌ها بسیار دشوار هست، و فاصله‌ی بین دروغ و حقیقت، عدالت و قساوت، دوستی و عداوت، از تار مو باریک‌تر هست.

    هیچ چیز بالاتر از حق و حقیقت نیست، و این چیزی‌ست که فقط زمان نشان‌ش خواهد داد، و البته صبر و تامل برای رسیدن به حقیقت، نه پیش‌داوری و قضاوت..


    به امیدی پیروزی یاران


    - ارادت‌مند

    ایرج

    مرسی نپی


    می‌گم خب محمد اگر توی سرور نیستی و طرف کسی هم نیستی بیا ان‌ای دیگه :دی نمیاد!


    پس قدرت اصلا مهم نیست مهم پایبندی ب اصول و اخلاقه

    چند روز پیش یک دوستی بمن گفت تو این سرور تو چیکار کردی؟

    فقط یک جواب ساده تونست قانعش کنه اونم این بود که تا اینجای سرور نزاشتم هیچ اکانتی از سایدم کم بشه نمونه ای که همین چند روز پیش تو جنوب شرق اتفاق افتاد و دیدیم ک یک اکانت با پتانسیل بالا ب دلیل مشکلات با تیم لیدریش حذف کرد( نمیدونم بابت این اتفاق حق با کی بوده کلی گفتم)


    لایک فراوان


    قطعا قدرت بر اخلاق و تواضع هرگز ارجحیت نداره، حتی بودن یا نبودن اسم هم مهم نیست.


    زمانی که به قول مازیار خان هیچ کس حاضر به جلو آمدن و کمک نبود، با چنگ و دندان ساید رو حفظ کردیم، سه به یک علیه خودمون رو شکستیم، ان‌دبل رو تضعیف کردیم، و درختی رو آب دادیم که بعد از شکوفه زدن و میوه دادن، دوستانی که کنار بودن نزدیک آمدن تا از میوه‌ ارتزاق، و به رشد بیشترش کمک کنن.


    اعتبار و آبرو چیزی نیست که با یک حرف زیر سوال بره، یا سوالی مثل این که فلانی در این سرور چه کردی؟ خشت اول طوری بنا شده که بتونه انشالله تا ثریا بالا بره.


    وقتی پشت هم هستیم، اجازه نمی‌دیم پلیری با دل شکسته دفع بشه، غرور مخرب به خرج نمی‌دیم تا یار یا متا رانده بشه، کمک می‌کنیم اما لزوما تشنه‌ی انتقام شخصی یا دیدن واندر ۱۰۰ شده نیستیم..


    دوستانی مثل مجید پرشیا، علیرضا، آرگین با خفت‌های زیبا، نیما، محسن، عزیزان فونیکس مثل رضا، کاوه و .. زحمت فراوان تیم ستودنی‌ست. همین طور کمک یاران اس‌دبل، مردانی واقعی مثل علی کینگ، یوسف، پارسا، حاج علی، امیر، محمد و ..


    کمک همه‌ی این عزیزان باعث میشه که من تنها با تواضع کلاه از سر بردارم و متشکر باشم.


    من برای رقیب و تمام اس‌ای و ان‌دبل هم احترام قائل هستم، رقیب هستیم و بنا گذاشتیم شکست‌شون بدیم و برای ان‌ای بجنگیم، اما به قول حضرت مولا علی برای دشمن هم باید احترام قائل شد، چه رسد به رقیب و حریف که دشمن محسوب نمیشه.


    به متایی که بستیم افتخار، و برای یاران آرزوی پیروزی می‌کنم.


    پ.ن: جایی برای ماهیگیری نیست دوستان! کلا..

    اما تفرقه سودی برا من نداره


    بابا محمد جان خب جای این حرفا میومدی بازی دیگه :دی این طوری پست‌ها و مواضع‌ت هم هویت روشن‌تری می‌داشت.


    از این که این سرور فرصتی شده تا بر خلاف سرور گذشته بتونم دوستی عمیقی با بچه‌های گل جنوب غرب پیدا کنم خوشحالم.


    همچنین از تیم ان‌ای و تک تک افراد بدون استثنا صمیمانه ممنونم، این قدر زیاد هستن که نمیشه حتی اسم برد..


    بهتره به جای بحث‌های تلخ و تلاش برای کوچک نشان دادن یک حرکت، صورت گرفتن یک متا، یک خفت یا هر چیز دیگر، با انصاف و حسن نیت بیشتری به مسائل نگاه کنیم، و بیشتر لینک‌های جذاب از دو طرف ببینیم تا بحث‌های انتزاعی.


    و البته همه به رقبا هم احترام بذاریم، و اجازه ندیدم رقابت در بازی تبدیل به دشمنی بشه..


    به امید پیروزی یاران


    - ارادت‌مند

    ایرج

    صبح همگی بخیر



    من به سوال فلسفی خودم دیشب خیلی فکر کردم :دی به نظرم میشه روحیه‌ی آنارشیستی رو بازیگوشانه و با شوخ طبعی و سهل گیری داشت، بدون سبوعیت! سخت هست ولی میشه..


    محمد توهمی خواست سلام برسونم و بگم در صورت عذرخواهی از پارسا و امیرخان، و جنوب غرب به طور کل، برای بی‌احترامی و کم ارزش نشون دادن ساید، حاضر هست قرار بذاریم یک هفته کرکره‌ی این گروه رو بکشیم پایین:



    اما خب، من می‌دونم شما هم می‌دونید که چنین معامله‌ای شکل نخواهد گرفت! پس یک پیشنهاد دارم:


    یه گروه این شکلی تشکیل بدید، برای آنتی خفت!


    چند نکته:


    - حتما حداقل دو نفر با لایف استایلی که ایجاب کنه یا راحت باشن با شب‌زنده‌داری، توی گروه باشن. گشت و پاسبانی شبانه نیاز هست در شیفت‌های دو تا چهار ساعته.


    - از ۱۱ چشمان بزرگ و کوچک، ۹ تا دست تیم NE-SW هست و ۲ تا دست SE! این یک مقدار کار رو برای گروه آنتی خفت سخت می‌کنه. دو اکانتی که چشمان دارن برای رصد رقیب توی گروه باشن.


    همچنین از ۶ چکمه کوچک فقط یکی دست اس‌ای‌ هست و ۵ تای دیگه دست حریف.


    - یک چالش برای دف شناور ضد خفت، در این نکته نهفته‌ست که دف سواره با وجود سرعت بالا، معمولا برای دفاع در برابر پیاده مناسب‌تر هست و جهت آنتی خفت چندان مناسب نیست!


    ارابه ریشف و البته ارتقا سطح میدان تمرین پیشنهاد میشه. یا اگر دهکده ریدر هست یا مسیر تجارت مناسب از فیدر داره برای گندم، دف ثابت پیاده.


    اشکان سرلشکر حتما توی گروه باشه.


    نکات حرفه‌ای‌تر:


    - هنگام جابجایی کتیبه خیلی مراقب باشید! چون ممکن هست یک نفر مرتب خزانه رو رصد کنه و به محض جابجایی کتیبه، اسکات سریع بکشه و تارگت کنه.


    نکته این هست که طبیعتا برای جابجایی کتیبه باید تمام تروپ رو خالی کرد، هجومی که یا روی گریز کپ می‌ره یا موقت واحه، اما ‌دفاعی ممکن هست زمان قابل توجهی برای رفت و برگشت ببره.


    - اصلا کاتا توی واحه قایم نکنید! ۸۰ درصد اسکاترهای حرفه‌ای سرور با چشمان عقاب رقیب شما هستن، روش‌های دیگری هست که باید در گروه به بحث بگذارید..


    - به هیچ وجه به خیال گزینه گریز لشکریان، کپ رو بدون دف رها نکنید!


    "نیروهای شما قادر به گریز نبودند زیرا در 10 ثانیه بعد نیرویی در حال آمدن بود."


    درج این عبارت در گزارش دو علت داره: ۱. غارت خودکار و رفتن و برگشت‌های فراوان در دهکده، ۲. تکنیک قدیمی ۱۸۱ ثانیه..


    ببینم چه می‌کنید..


    پ.ن:


    شب همگی بخیر


    اول یک تشکر و تبریک ویژه به بچه‌های جنوب غرب بابت دیوار عالی، و هنر دف‌کوردی علی عزیز. یکی از بهترین همرهای اس‌ای روی کتیبه تباه شد متاسفانه..


    همون طور که می‌دونید ما در ساید خودمون از اس‌ای میهمان زیاد داریم! همه ناخوانده اما قدم‌ها روی چشم.. یکی از این میهمانان که مکمل صادق عزیز در پروژه‌ی سوپر خفن برای بلند کردن دو کتیبه بود دیشب با 24 موج برای دستروی اومد سراغ ما..



    از اون‌جایی که اینسرت شکن‌ها طبق برآوردی که داشتیم (در عکس بالا مشاهده می‌کنید) بسیار سنگین بود و عملا امکان اینسرتِ موفقیت آمیز وجود نداشت، به ناچار تمام 24 موج کاتا رو دف کردیم.



    این هم آخری


    در قضاوت آدم‌ها، مرز باریک بین بازی و دنیای واقعی در تراوین، مثل کشیدن با یک قلم چوبی روی سطح آب هست، و خیلی باید مراقب بود که کل کل و جنگ، به توهین و بی‌حرمتی و دشمنی در دنیای واقعی ختم نشه.



    افرادی هستن که در دنیای واقعی ممکنه بسیار آرام، جنتلمن یا ساده باشن، اما در عالم این بازی نوعی روحیه آنارشیستی، خشونت زیاد و لذتِ (به قول دایستایفسکی) تماشای حریق رو بروز می‌دن. شخصیت واقعی هر کدام از ما کدام یک هست؟ سوال فلسفی‌ خوبی‌ست..



    طبق معمول تشکرهای مجدد و تکراری اما قلبی بنده به تمامیِ عزیزان در خفت، اکانت، دف، هماهنگی و ..


    پ ن: در مصرف قرص زیاده روی نکنید


    مرتضی جان می‌دونی که من بدون دیازپام خوابم نمی‌بره! حداقل ده میلی‌گرم و بعدش هم حتما دو سه نخ سیگار

    ایرج ما تو شرایط خیلی بدترش هم موندیم


    این رو صد در صد بهش واقف هستم کسرا جان..


    قبلا هم گفتم گان هیرو بهترین اکانت سرور نرمال اخیر بود!


    به شدت سیبل بود و تحت فشار (هم توی فروم هم توی بازی)، همرش چیف شد، اما بازم از پا ننشست و تروپ سازی کرد و برگشت تاپ غارت. بی‌نظیر بود..


    اما الان جسارتا به نظرم دوستان دارن شلوغش می‌کنن! یه مشکل فنی موقت اتفاق افتاد و تموم شد.


    این حد از جوسازی که دوستان کردن رسما باعث شد یکی از نازترین خفت‌های سرور وسط این همه بحث گم بشه :دی


    ما از این خفت‌ها هنگام رید خودکار هم داشتیم..


    پ.ن: سرور آی‌آر تیم الدرز که بودیم، یک مدت بسیار قابل توجهی امکان خرید گلد کاملا قطع شد! شرکت سورنا در فروم درست پاسخ‌گو نبود، فقط دو هفته یه بار یکی ۵۰ گلد می‌انداختن کف دست‌مون و می‌گفتن داریم با دفتر آلمان مذاکره می‌کنیم!


    خاطرم هست با آیدین پلن اکانت اصلا عوض شد! ناچار شدیم منابع رو خرج انبار غذای بیشتر کنیم تا کمتر نیاز به تعدیل بشه، مسیر تجارت و جابجا کردن و مدیریت منابع میان فیدرها و هزار مکافات..


    اونم روز ۲۵ سرور تقریبا، زمانی که ملت در حال آماده کردن زیرساخت‌ها و تکمیل کراپ کلد بودن، و این فاجعه‌ای بود که مدت مدیدی ادامه داشت و هر چند روز یک بار توی فروم در موردش بحث و اعتراض می‌شد.


    نمی‌شد حراجی خرید کرد! و کسانی که از شانس ابتدای سرور چندین پک گلد خریده بودن حسابی جلو افتادن، بساط سیلور فروشی راه افتاد که هر کس سراغش می‌رفت ریسک بن شدن رو به همراه داشت.


    و تمام این فاجعه مدت قابل توجهی ادامه داشت..


    الان فقط یه چند ساعتی رید خودکار به مشکل خورد و تموم شد! خدایی یه کم پوست کلفت باشیم همه :دی