مباحثی برای تغییر جهت فنی در فروم :
1-آیا قرار گرفتن در تاپ دفاع یا تهاجم در زمان فعلی سرور برای یک اتحاد خوب است؟
2- آیا خفت کردن دفاع ( درکش کمی سخت است ) از لحاظ فنی و منابع به صرفه است ؟
3- کراپ بزنیم یا غارت کنیم ؟
4- آیا چیف کردن ناتار در این سرور به نفع بازیکن یا به نفع ساید است ؟
5- آیا یک اتحاد خوارجی در تاریخ تراوین ایران داریم که موفق بوده باشد ؟
6- آینده سرور را بعد از کتیبه ها چگونه ارزیابی می کنید؟
7- شمال غربی ها دوباره شکل گرفتند یا هنوز زمان لازم دارند؟
8- برای بردن بازی کدام مهمتر هستند : دفسازها یا همرسازان؟
امیدوارم کمی حال و هوای فروم بهتر شود
پی نوشت : کاتا کردن ناتارهای نزدیک مرکز شمال شرق توسط لویال زرخرید ( همان گلد بگیر )و جنوب غرب تزویرگر ( همان دروغگو ) سیاست جدید اتاق فکر جنوب غرب است . آیا موفق خواهد بود ؟
بیشتر
سلام و درود بیکران خدمت فروم نشینان عزیز
سوالاتت خیلی کلی هست ، هر کدومش برای خودش شرح تفضیلی داره و اکثرا به شرایطی که پیش میاد بستگی داره و باید شرایط رو سنجید .
تاپ مدافعین و مهاجمین خوب یا بد ؟
خب بطور کلی تاپ مدافعین یا تاپ مهاجمین برای اتحاد یعنی نا ارامی برای اون اتحاد ، نا آرامی برای اتحاد یعنی نا آرامی برای ساید ، حالا این درگیری میتونه با ی ساید دیگه ، با ی اتحاد دیگه با چند اکانت یا ی اکانت یا با ناتار یا با طبیعت باشه .
الف- قطعا درگیری ها با ساید های دیگه و پلیر های دیگه در سایدی دیگه یعنی از دست رفتن پتانسیل های هر دو ساید ، اما اکثرا اجتناب ناپذیره و باید شکل بگیره تا پایه های ی ساید یا اتحاد رو محکم کنه معمولا این درگیری ها برای حفظ کیان ی ساید هست و بسیار بسیار بصورت تعصبی و غیرتی و حماسی دنبال میشه و معمولا بازگشت سرمایه مستقیم ندارن .
ب-درگیری های ی اتحاد با ی اتحاد دیگه معمولا جنگ درون سایدی هست و بسیار خطرناکتر از مورد اول هست که مهاجم دستش بازتره با توجه به بُعد مسافت و اشنایی بهتر به پلیر ها و پاشنه اشیل های ساید مطبوع ، و قطعا برای اتحاد های مدافع و مهاجم در اینوع درگیری ها بسیار بسیار نامطلوب و پوین منفی هست و هرگز بازگشت سرمایه نداره چه برنده بشی چه بازنده ، بازنده اصلی داستان هر دو طرف هستن چون پتانسیل ساید رو مستقیم نشونه میگیره .
ج- در درگیری های قدیم تراوین درگیری با پلیر و یا پلیر ها برای فارم کردنش بود شما تلاش میکردی یکیو فارم کنی ، و از فارم مورد نظر بهره برداری کنی و لازمه اون، نوع و شرایط حاکم بر اونموقع سرورها بود، رید دادن ناتار صرفه نداشت ، واحه ها هم که اصلا مقرون به صرفه نبود پس به ناچار ی زیانی رو میپذیرفتی که ی سری امتیازاتی رو مثل بدست اوردن ی فارم تپل ، بدست اوردن ی دفساز و زیر پرچمی ، ایجاد ترس با بدست اوردن پوینت هجومی خوب برای نفراتی که ممکنه شمارو به چشم فارم ببینن یا بالعکس بدست اوردن پوینت دفاع در برابر مهاجم و ایجاد حاشیه امن با بدست اوردن پوینت دفاع ، واما درگیری و ناارامی ها با ناتار و طبیعت چون شبیه به فارم هستند اینجا گنجونده شدن ، معمولا بازگشت سرمایه دارن و اصولا بر اساس روند سرور پیش میره مثلا کلین کردن واندر ، غارت ناتار (البته ناتارای اینجا رو شامل نمیشه ) که معمولا کسی که تو تاپ رید میبود تو تاپ مهاجمین هم میبود که دیگه گذشته ها رو باید به گذشته سپرد.
خفت دفاع ؟
والا خفت دفاع تو سرورای حاضر باب شده که هر پلیری میتونه همر بسازه ، و گندمش رو هم براحتی بده بدون اینکه ی دونه لاست بده تازه جی بی جی اس رو هم شارژ کنه اونم براحتی تا یک ماه و بعلت اینکه این انگیزه گرفته میشه که طرف دف بسازه و دفساز تخصصی باشه وقتی میبینه میتونه براحتی غارت کنه شارژ کنه ، و شاخ بشه و بعضا شاخ هم بشکنه ، خب چرا دف بسازه . در کل ارزشمند نبودن تروپ هجومی و فراگیری و همه گیر بودنش باعث تقویت این ایده میشه .
اگر پوینت دفاعیِ مدافعین تخصصی نژاد ها رو در نطر بگیریم خیر هرگز به صرفه نیست ، دیگه بهتر از اینکه شما با سزار به محافظ اتک بدی بهتر نداریم که یا با شمشیرزن روم بزنی به نیزه دار با توجه به پارامترهای متغیر و متنوع در دفاع مثل امتیاز دفاعی مورال ، امتیاز دفاعی دیوار ، امتیاز دفاعی هیرو و سلاحی که هیرو دستش میگیره و از این موضوع که دفاع میتونه از ۳۰ تا دهکده باشه ولی همر قطعا از ی دهکده هست و غیره و غیره و غیره اینها جمعا همه و همه اینو بما میگه که:
بسیار بسیار این تفکر اشتباهه.
شاید و ممکنه اینو بگیم دفاع ساید و یا رقیبمون رو پروندیم که پلن های بعدی و اصلیمون براحتی و بادرصد بالاتری به موفقیت برسه در اونصورت هم شما با ی اتک یا چند تا اتک یک نوع دف رو کلین یا کم نمیکنید بطور کلی اطلاق کلمه خفت در مورد تروپ دفاعی معنا و مفهومی نداری .
سورس یا رید ؟
بین علمای تراوین اختلاف زیاده بسته به شرایط سرور داره. غارت نمودار رشدش لگاریتمیه یعنی وقتی شما اوایلش فرضا با گرزی رید بزنی خب شاید دیوارای ناتار و تروپ سازیش به ضررتون باشه و اصلا نصرفه براتون رید دادن ، یا لاست دادن سر فارم کردن ی اکانت ، یا زدن واحه اما بعد از ی تایمی که رم و کاتا بالا بیاد، این زیان ها تماما به سود منتهی میشه اما بازم میگم شرایط سرور خیلی مهمه مثل نزدیک بودن چند اکانت ریدر به هم و سخت شدن شرایط و ... . اما از طرفی هم نباید از وجهه ای که این میزان غارت و پوینت هجوم و تعداد تروپی که ی اکانت داره به صاحب اون اکانت میده غافل شد که عملا اون پلیر رو ابرها سیر میکنه (معمولا ).
اما بطور کلی من خودم شخصا تو جاهایی که به واقعیت نزدیکه و به رفرنس این بازی نزدیکتر، قطعا کراپ میزنم بعد غارت رو شروع میکنم چون اثبات شده هست و بازگشت سرمایش قطعی و کاری به شرایط و انالیز سرور و یا تغییر اسلوبی که شما باهاش انالیز کردی و چارچوب مشخص کردی، نداره . مثل باباهامون که میگن پول داری ملک بخر، چون ی عمر زندگی پربارشون اینو بهشون اثبات کرده و قطعا سود اوره ممکنه کار دیگه ای هم وجود داشته باشه که سود اورتر باشه اما خرید ملک اما و اگر نداره .
چیف کردن ناتار ؟
چون معمولا پلیر ها بصورت کلونی فیدر میزنن حول محور کپ یا نانکپ یا نهایتا با فاصله ۱۰ ۲۰ خونه فیدر میزنن عملا ناتاری که چیف میکنن باید بهشون نزدیک باشه تا چیفش کنن خب برادر چه کاریه اون ناتار واسه خودته چون نزدیکته منابعش رو دونسته مال خودت بدون فقط سعی کن منابعت رو زود ب زود بری بگیری، از اونطرف هم ی فیدر اپ کن و منابعش رو بذار جیبت حالشو ببر ، درسته زحمت داره فیدر آپ کردن ولی بهترین کار اینه که ناتار رو چیف نکنی . اما چون یهو ۵۰۰ تا بعضا ۸۰۰ تا پاپ بهت میده و یهو رنکینگت رو ۳۰ ۴۰ بالا میبره حس خوبی میده بهمون و بدو بدو میریم چیف میکنیم .(فقط تو این سرور رو بررسی کردم چون سایت های رفرنس دیگه بهترین حالت ناتار ۷ ۸ تا مخفیگاه داره از سطح یک تا همه مدل ، سورس هاش هم ته تهش ۵ و ۶ و ۷ هست ی سربازخونه ۳ و ۴ و اصطبل ۲ و ۳ داره )
برتری خوارج ؟
من ندیدم خوارج به پیروزی برسن اما میتونید از تواریخ مصور تراوین بپرسید . اینم بگم اختلاف نطر عادیه اما اینکه به جنگ ختم بشه خب طبق بند های بالاتر اسیب زننده هستش .
آینده سرور ؟
شمالشرق قایله ای که توش گرفتار هست رو به پایان میرسونه اما با ی زخم بزرگ . کتیبه های استراتژیکشون توسط نفرات درگیر به معتمدینشون و کسانی که پشتیبانیشون میکنن میرسه، یا حتی حذف میشه ، طرف قویتر دعوا برای فرار از این موضوع سعی بر اتمام قایله داره که این مطلب رو پشتیبانان طرف ضعیفتر درگیری میدونن و طرف ضعیفتر هم میخواد خودشو حفظ کنه تا کتیبه ها که زخم خودشو بزنه ، طرف قویتر هم میاد که ماجرا رو تموم کنه ،پس قطعا درگیری شکل خواهد گرفت و همین امر باعث درگیری شدیدتری میشه و شمالشرق رو خیلی تضعیف میکنه ، مگر اینکه با دیپلماسی حل بشه موضوع ،امیدوارم اینطور بشه ، همین جوریش سرور از بالانس در اومده دیگه خیلی بی مزه میشه اینجوری .
شمالغرب : ریکاوری مناسب بعد از حذفیون ، و قطعا قاطی نشدن تو هیچ درگیری مستقیمی و فوکوس روی ساخت دفاع بسیار مناسب برای واندر و جنگ های اند گیمی و همرهای واندرزن و نه جنگی های زیاد، قطعا قویتر از شمالشرق و حتی جونبغرب خواهد بود اند گیم، حالا میگید چرا ؟ تا انتها بخونید متوجه میشید
جنوبغرب : به دنبال درگیری با جنوب شرق و زد و خورد سنگین به بن بست میرسه تنها سایدی که میتونه با مدیریت جلو اس ای بایسته جنوبغرب هست اما با استفاده از تئوری و اتخاد تصمیمات مناسب ،پتانسیلش رو دارن اما هدفمند حرکت و حمله نکردن و هدفمند هم دفاع نکردن اما بسیار ساید پر قدرتی هست. حس میکنم که تعدد افکار و عقیده توشون هست نه در مورد هدفشون ، در مورد چگونگی اجرا و رسیدن به هدفشون .
جنوبشرق : چغر و بد بدن نشون دادن روزای سختی در پیش دارن ، عملا درگیری با جنوبغرب از صلابتشون کم میکنه بماند که باید پس از در گیری با اس دبلیو با ی اژدهای تازه متولد شده سرشاخ بشن بنام اندبلیو که بسیار بسیار هم براشون نا اشناس چون عملا ازشون اطلاعات مکفی ندارن بعلت درگیری های زیادشون وقت نکردن و ساید گمنامی هست براشون.
نظر نهاییم اینه که واندر یا تو اس ای❤️❤️ صد میشه یا اندبلیو😔😔😔 . اسدبلیو بعد از درگیری با اس ای به سمت اندبلیو گرایش پیدا میکنه چون توان مقابله کردن با اس ای رو به تنهایی نداره و جنگ نیابتیشون هم خاتمه یافته . شمالشرق هم زخمیه جنگ داخلی به تنهایی توان جنگیدن با اندبلیویی که تجدید قوا کرده و هرگز درگیر هیچ موضوعی نشده رو نداره و ضعیفترین ساید هست .
شمال غرب؟
توضیح دادم مید گیم تا اند گیم یکی از دو قطبی های قدرت هستند ، اما بدون جلب توجه .
کدام مهمتر ؟ دف یا همر؟
قطعا هر دو اما به کدام نسبت ؟
شما برای بردن تو این بازی نیاز به صد کردن واندر دارید و صد کردن واندر نیاز به مقادیر قابل توجهی دفاع هست ، اما همیشه شما برای بردن نیاز به دف کامل نداری اگر واندرت عقبتر باشه هی دف بساز به چه دردت میخوره پس قطعا همر هم واجبه . اما بنظر من مهم گل نخوردنه شما تو طول سرور وقت داری گل بزنی . برای اینکه میزان بردت افزایش پیدا کنه باید گلزنای(واندرزن) حریفو از بین ببری که نیاز به همر جنگی خوب داری ، برای گل نخوردنت هم نیاز به دف خیلی بهتر ، البته اگر با پلن جلو بریم.
واندرزن واجبه اما همر های جنگی هستن که برنده بازی رو مشخص میکنن نه تعدد همر واندرزن ، همرهای جنگی هستند که واندرزنا رو زمین گیر و بی دندون و یا صفر و یا خفت میکنن و عملا همرهای جنگی نقش سربازان جان بر کف رو دارن که همیشه در صحنه هستند و واندرزن ها بمب های هسته ای که وقتی کار بیخ پیدا کنه وارد بازی میشن و عملا رونمایی نمیشه ازشون . من حیث المجموع مقادیر دف و همر جنگی و واندرزن بستگی به سرور و نظر انالیزور یا لیدر با تجربه داره .
کلیه نظرات شخصیه به هیچ کس توهین و جسارت نباشه پیش بینیم هست از روند سرور . و قطعا اشتباه هست توش و فقط ی نطر ببینیدش و جهت دارش نکنید.
پینوشت : طبق معمول سلامتی همه رفقا و رقبا سایتون مستدام.
ناصر