Posts by TheRealEyeDean

    نقل قول

    قضیه بردن کتیبه روی اکانت دفاعی زیاد ربطی به همر داشتن یا نداشتن یه ساید نداره! اگه در جریان چند سرور از اسپیدترا و کلا سرورهای ایرانی باشی متوجه میشی جدیدا تمرکز خیلی زیادی جمع شده روی دف در همه سایدها و سرورها! چون زد و خورد ها اومده پایین پس همر کارایی قبلش رو از دست داده و دف برای واندر نقشش پررنگ تر شده!

    ینی زمانی که واندر حریف شما روی سطح ۹۰ هست و واندر شما روی سطح ۸۵، شما همچنان بیشتر دف می ریزین توی واندر خودی؟


    آیا تا حالا پلنی اتفاق افتاده توی این سرورهای اسپیدترا به قول شما که همر کسی روی واندر سطح ۹۷ شما داره لند می شه، ۱۰ دقیقه قبل از لند شدن چیف/صفر بشه؟ یا اینا هم جزو خاطره های پیرمردها محسوب می شه فقط، و مال یه بازی دیگه ست؟


    نقل قول

    تمرکز خیلی زیادی جمع شده روی دف در همه سایدها و سرورها!

    ببین فرض کن یه اکانت آرمان هست که دفساز تپل هست و سه تا اکانت بهناز و پرهام و تهمینه که هجومی ساز هست. (الف، ب، پ، ت، ...)


    • آرمان می تونه علاوه بر ۱۰ تا فیدرش، توی فیدرهای ۱۱ تا ۱۵ش هم سربازخونه ۲۰ بکنه و اسلحه ۲۰ بکنه و با این کار، تولید نیروش رو ۱.۵ برابر بکنه.


    • اما بهناز توی نان کپ ش داره یه همر می سازه، و فقط از یه دهکده می تونه نیروهای همرش رو تأمین کنه (این قانون تراوین فکر کنم از سال ۲۰۰۴ یعنی ۱۶ سال پیش وجود داشته که نیروهای هجومی فقط از یک دهکده هستن، اما نیروهای دفاعی از هر چندتا دهکده که عشقت بکشه). حالا بهناز وقتی منابعی که می تونه خرج همر بکنه بیشتر از سربازخونه و اصطبل هست، می خواد سربازخونه بزرگ و اصطبل بزرگ روشن کنه؛ که هزینه ۳ برابر باید بده. اما با جنگام بزرگ می تونه توی هزینه خودش و رُبعش، خیلی صرفه جویی کنه.
    • یا پرهام هم این وسط هست که همر کپ داره می سازه. و محدودیت روزی ۱۲۰۰ گرزی (حدوداً) داره، اما با جنگام بزرگ می تونه روزی ۱.۵ک گرزی بسازه برای همر کپ ش.
    • یا تهمینه این وسط اون قدر وضعش توپ هست که gb/gs رو هم می تونه پر کنه و محدودیت روزی ۲۴۰۰ گرزی داره؛ اما با جنگام بزرگ می تونه ۳۲۰۰ک گرزی بسازه در روز!

    ...


    من تنها حالتی که می تونم تصور کنم که کتیبه جنگام بزرگ بره توی دفساز اینه که واقعاً نه بهناز، نه پرهام، و نه تهمینه ای توی ربع نباشن! چون اگه باشن، تک تک اینا اولویت دارن به کسی که می تونه بره از ده بغلی دف بسازه (و خرجش حداکثر یه سربازخ ۲۰ و یه اسلحه ۲۰ دف هست؛ میدون تمرین هم خیلی مهم نیست برای یک الی سه ماه دفاع بساز/بفرست به واندر).


    توی سروری هم که ربع مربوطه کتیبه جنگام بزرگ داشته باشه، اما نه بهناز داشته باشه، نه پرهام، و نه تهمینه، معناش این هست که اون ربع:

    1. یا اونقدر سیر هست که همه همردارهاش با کتیبه جنگاموز یونیک و چرخش ش خیلی شیک می تونن بگیرن و در عرض ۲۴ ساعت به اندازه ۲ ماه gb/gs/ws پر کنن که می شه حدود ۴۰۰ میلیون منبع تزریق در عرض ۲۴ ساعت یا به عبارتی ساعتی ۱۶ میلیون منبع تزریق به اکانت در ماه چهارم بازی! ینی غیرممکن. (هر ۶۰ روز کتیبه جنگام یونیک بین ۳۰ تا اکانت خفن داره می چرخه)
    2. یا اونقدر ریلکس و شلکس هستن که جنگامک می برن توی نان کپ که نشون می ده سطح سرور خیلی گلابی هست و یا کسی فیک ۳ چیف از ۳ دهکده (۹ چیف) روشون نمی یاد هر ۴۸ ساعت، یا می تونن گندم منفی ۲۰۰ک رو توی فیدر تحمل کنن و ساعتی ۱۵۰ک هم خرج gb/gs/ws بکنن (با کتیبه ۳۰۰ک).
    3. یا اونقدر سرور خلوت هست که تعداد کتیبه ها بیشتر از تعداد اکانت های همردار هست! ینی تو کل سرور ۴ نفر نیستن که دارن gb/gs ران می کنن که بخوان به جای هزینه ۳ برابر gb/gs بیان کتیبه جنگامب بگیرن و هزینه کمتر بدن برای همون تعداد نیرو.


    من طبق همون تئوری «پیش فرض» شما به صورت reverse engineering به قول بچه ها، برعکس از مشهد به اهواز اومدم و نتیجه ای که می گیرم اینه که بردن کتیبه جنگامب به دفساز، در سه سرور بالا خواهد بود. سرور اولی که وجود خارجی نخواهد داشت. سرور دومی و سومی رو هم من ترجیح می دم حذف کنم تا این که شغل شریفم دون دادن به کلاغ های ولگرد یه قبرستون متروکه با سنگ قبرهای شکسته و بی نام باشه، ۲۴ بار در روز!


    ارادت،

    --آیدین

    سرباز جارو به دست شمال شرقی

    عزیزان جان،


    من یه چند روزیه درگیر یه بحثی هستم که گفتم آوردنش به فروم در راستای استفاده از دانش عمومی و تجربه سایرین خیلی می تونه کمک بکنه به شفاف سازی.


    دو دسته پلیر داریم


    ببینین، همون طور که می دونیم خیلی کم پیش میاد پلیر نوظهور (سرور اولی) پا شه همچین سروری رو پیدا کنه و بیاد و ثبت نام کنه و صاحب نظر باشه. در نتیجه اکثر کسایی که اینجا هستن، یکی از دو دسته زیر هستن:

    1. حدوداً در ۵ سال اخیر (که تراوین رسمی ایران یا تعطیل بوده یا در شرف تعطیلی) تراوین رو شروع کرده ان و سرورهای دورهمی (یا نقش های دورهمی) داشته ان و مثلاً ۲۵۰ تا پلیر اکتیو در ربع یا پلن برای ۱۰۰ تا همر همزمان توی هر راند (هر ۹۶ ساعت، ۱۰۰ تا همر همه با هم برن، توی دو ساعت لند بشن، برگردن، دوباره برن؛ برای حداقل یک ماه) رو ندیده ان. توی همچون سرورهای دورهمی ای (که مملو از بات و مولتی و منابع نامحدود هست و فارغ از رقیب اکتیو هست) بالطبع ساختن همرهای بسیار گولاخ بسیار ساده تر هست و این حس غلط رو القا می‌کنه که «ما خفنیم که ۱ میلیون گرزی کشیدیم.» یا شما تعداد کتیبه هات بیشتر از پلیرهات هست و به پارکینگ و دفسازت هم کتیبه می دی! یا اونقدر همه چی گل و بلبل هست که کلّ سرور یه فیک هم روی نان کپت نمی یاد. یا اونقدر حریفت نوب هست، که وقتی کتیبه تو کپ سطح ۱۸ت هست و بهت اتک می ده، فقط ۱ موج می زنه برای خزانه و ۸ موج برای کراپ نمی زنه که نتونی تیز بازی در بیاری و فقط کتیبه رو جابجا کنی... از این چیزا خلاصه...
    2. حدوداً قبل از ۵ سال اخیر تراوین رو شروع کرده ان و تجربه سرورهای سخت و رقبای بسیار سخت رو داشته ان. مثالش موارد زیر هست:
      1. فیک چیف سیم سکند ممتد: روی نان کپ شما که توش کتیبه جنگامک حداقل یه بار برده ای، هر ۴۸ ساعت از ۳ تا اکانت، هر کدوم یه موج سیم سکند میاد (پتانسیل ۳ چیف) و شما نمی تونی ۲ ماه تموم ۱۵۰ک دف رو توی فیدر نان کپی که قراره gb/gsش هم منبع بخوره نگه داری و ساعتی ۳۰۰ک منبع به فیدر تزریق کنی؛ هم شما و هم همه ۱۰ نفر دیگه که کتیبه جنگام به نان کپ برده ان.
      2. عدم امکان اینسرت به خاطر جابجایی سطح میدان تمرین توسط مهاجم و افتادن همه ۲۴ موج توی یک ثانیه،
      3. عدم امکان اینسرت به خاطر این که ۳ تا اکانت با همرهای گولاخ هر کدوم ۱۲ موج گذاشته ان و همه این ۳۶ موج جمعاً توی ۳ ثانیه لند می شه و تو نمی دونی کجاش واقعی هست کجاش pre-wave (۴ موج فیک قبل از موج های اصلی، که اینسرت شما بخوره به همر اصلی). مثال: این گروه خشن. مثال: هادی علی.
      4. پلن هایی نظیر چشمان کرکس (برای دزدیدن چشمانی که دف آنچنانی نداره، یه اکانت فقط کاتا می فرسته، یه اکانت فقط گرزی و یه دهکده تو خارج ۱۵در۱۵ می زنن و هیرو از اونجا بلند می کنه)
      5. و ...


    ادعاهای جدید

    قضیه اینه که اون دسته اول، ادعاهایی دارن نظیر موارد زیر (به عینه شنیده م و روشون اصرار هست):

    1. بردن کتیبه جنگ آموز کوچک به کپ منسوخ شده! (واقعاً می گن و اصرار دارن)
    2. همر کپ منسوخ شده توی تراوین ایران!
    3. جنگ آموز بزرگ برای اکانت های دفاعی هست در اصل!
    4. ۸ موج همزمان که لانچ شده و توی یه bucket ثانیه ای افتاده رو می شه با میلی ثانیه اینسرت کرد!
    5. هفته سوم بازی که امتیاز دفاعی کلّ ربع دو رقمی هست و نصف ملت هنوز تک دهکده ای هستن، هر دهکده باید ۱۰۰ تا جاسوس داشته باشه.
    6. هفته سوم بازی که امتیاز دفاعی کلّ ربع دو رقمی هست، همه دهکده های همه اکانت ها باید همیشه ۳ تا مخفیگاه داشته باشه.


    چرا؟ و چه باید کرد؟

    من اهل این نیستم که بگم «آی، چون ما قدیمی هستیم و ریش/مو سفید هستیم، به ما مثل میتی کامون احترام بذارین!». توسّل به سن و رزومه خالی به نظرم گاهی می تونه نشانه ضعف هم باشه. اون قدر هم پیر نشده ام که بگم «تیم فقط تاج! ماشین فقط پیکان جوانان! زمان ما هم با حقوق ماهی ۷۵۰ تا تک تومن می تونستی زن بگیری!» و کاملاً دوست دارم بحث رو منطقی و آبجکتیو دنبال کنیم فارغ از سن و سال.


    من خیلی فکر کردم و حدسم اینه که این دوستان جدید، چون تا حالا حریف چغر بدبدن به تورشون نخورده، یه سری «پیش فرض»ها دارن. و خب توی اون مدل سرورها هم قابل فهم هست که یه سری کارهای متعارف، غیرمتعارف تلقی بشه و بالعکس. درست مثل بچه ای که یه بابای خیلی خیلی خیلی پولدار داره و همیشه تو ناز و نعمت بوده، حالا بهش می گیم دوست من باید بری دانشگاه و درس بخونی و مسخره می کنه. خب دنیای اون قابل درک هست؛ منتهی باید دید که حقیقت به دنیای اون نزدیکتر هست، یا دنیای رایج.


    کی راست می گه؟

    بحث دو حالت هست. یا این سرور قراره بعد از دو ماه دیگه آبگوشتی بشه و هر کسی یه گوشی بیابون بشینه و واسه خودش ترشی بار بذاره و سلام سلام، بعد از ۹ ماه بیایم همر بزنیم به واندر و بخندیم و این وسط هم یه سری عروسک بازی کنیم.


    یا این که این سرور قراره یه سرور جذاب و مشتی باشه، که توش واقعاً کشیدن همر از نان کپ رسوا، یه ریسک بزرگ برای شخص و اتحاد محسوب می شه. یا شاهد پلن های قشنگ و عجیب خواهیم بود که نیاز داره کلّ ربع هوشیار باشه. و اونقدری پلیر همرساز هست که کتیبه جنگاموز اضافه نیاد که بخوایم بدیم به دفساز!



    ممنون می شم اگه...

    لطف کنین این پست رو ریپلای کنین و بگین اولاً به نظرتون این سرور آیا حساس و جذاب خواهد بود (در حد این که نان کپ کشیدن بدون دفاع ریسک، و با دفاع سنگین هم دشوار باشه)...


    همچنین اگه به نظرتون هر کدوم از اون ۶ تا ادعای عجیب بالا (مثل «همر کپ توی تراوین ایران منسوخ شده») درست هست، ممنون می شم با ذکر توضیح و مثال ما رو هم آگاه کنین.


    سپاس و درود فراوان،

    سرباز کوچک شمال شرقی،

    --آیدین

    آقا من این یه تیکه رو سه بار خوندم و احساس می کنم توی یه دایره گیر افتادم و هی دنبال دمب خودم می‌دوئم!


    شما می گی ما باید از ضعف ش.غ. استفاده کنیم؛ بعید می گی این ضعف رو نهادینه باید بکنیم؛ بعد می گی نهادینه کردن و کاشتن ضعف در یک ربع می شه تفرقه بنداز و حکومت کن؛ بعد می گی این یه حرکت غیراخلاقانست.


    ینی خلاصه ش می شه ما «باید» یه حرکت «غیراخلاقانه» بکنیم؟ (معمولاً نسخه رو برای کسی که مشکل داره می پیچن که خوب بشه، نه برای کسی که مشکلی نداره تا حالش بد بشه!)



    به هر حال،

    عزیز جان،

    اگه توهم توطئه و کلیدواژه ی «دشمن» رو بذاریم کنار، با اجازه ت من راستش رو بهت می گم.


    ببین عزیز من چند تا فکت می گم:

    1. این سرور اونقدر کوچیک هست که هر ربعش توی ۲ تا وینگ جا می شه.
    2. از ۷۵۰ نفر سرور، حدود ۶۰۰ نفر امتیاز دفاعی شون صفر هست. حدود ۱۰۰ نفر دیگه هم یه رقمی هست. ینی سرور کلاً در صفا و صمیمیت در هر ربع هست و نه جنگ داخلی ای به نظر میاد قرار باشه شکل بگیره (حداقل توی سه ربع که عمراً شکل نمی گیره)، نه قرار اکانت های غیرفعال رو بندازن بیرون فارم کنن!
    3. از نظر سن و سال، اکثر کسایی که اینجا هستن به شدت «پاتال» هستن. واسه همین کاتا کشیدن یا چند موج همزمان یه حرکت شاخ هست که بوم بوم داره! واسه همین کلاً سطح سرور از نظر کارهای ژانگولر به خودی خود پایین هست و این که یه ربع بخواد کلاً درجا بزنه و عقب گرد کنه، خیلی چیز هزینه بری برای کل سرور هست.
    4. تراوین ایران خیلی به ندرت بر اساس برتری تک ربعی از سر تا ته سرور جلو می ره. (حداقل این سرور که به نظر نمیاد هیچ ربعی تنهایی برنده بشه.) و همیشه یا متای ضربدری یا عمودی یا افقی شکل می گیره. و شما باید روی ربع متات از خیلی زود سرمایه گذاری فنی و سیاسی بکنی.
    5. فروم، بر خلاف ظاهر کل کل کننده اش، خیلی مواقع خیلی مؤثر هست توی تصمیم گیری ها در زمینه متا!

    حالا این موارد رو اگه بدونی نتیجه اش این می شه که یه احتمال خوبی هست که متای شمالی شکل بگیره، و در اون صورت برتری ش.غ. برتری ما هم هست. یا متای ضربدری شکل بگیره و ش.غ. بشه جهیزیه ی آمرداد. پس اگه انتقادی داریم می کنیم، واسه این هست که ممکنه ضعف این ربع پس فردا تو چشم هر کدوم ما بره! و کلاً خیلی زود هست که بخوایم ربعی رو عمداً تضعیف روحیه بکنیم و بکوبیم.


    +


    این یه بُعد قضیه.


    بُعد بعدی هم راجع به خودِ من اینه که من توی این ۱۲ سال یادم نمی یاد چیزی رو از نظر فنّی بدونم و به کسی نگم. چون به نظرم بُردن با قایم کردن قوانین و برتری های نابرابر (از نظر دسترسی) جذابیتش خیلی کمتر هست.


    اینجا هم وقتی میایم نقد می کنیم که آقا به پیر به پیغمبر داداش داری اشتباه می زنی، هدفمون این هست که بازی در آینده جذاب تر بشه. طرف مقابل هم اگه واقعاً به نظر خودش داره درست می زنه، می تونه بیاد و خیلی منطقی و با عدد و رقم بگه به چه دلیل کارش درست هست و چرا شفتالوی عریان حقش هست ۱۵گندمی ۱۵۰ درصد بگیره به زودی!


    اما همین که طرف میاد و از اصول اولیه دموکراسی تا اخلاقیات تا این که آیدین سرباز آمرداد هست(!) صحبت می کنه و گوینده رو هدف قرار می ده به جای کُنه و ذات مطلب، این ذهنیت رو به شدت القا می کنه که در عمل هیچ توضیح منطقی و عددی ای پشتش نیست؛ و نشون می ده که حتی خودشون هم خیلی اعتقادی به کاری که دارن می کنن نداره و بیشتر دنبال ظاهرسازی و گردوخاک کردن برای پنهان کردن قضیه هستن تا بهبود واقعی اوضاع.


    همین.


    ارادت،

    --آیدین

    سرباز کوچک شمال شرقی


    پ.ن. تبریک به اکانت های ۳ دهکده ای!

    خیلی دوست داشتم یه پست تحلیلی می نوشتم که آیا برای کسی که کراپ هاش ۷ شده و واحه اول ۵۰ درصد رو گرفته، بالابردن ساختمون های سی پی دار و جشن گرفتن دائم توی هر دو دهکده و رفتن به سمت دهکده سوم بهتره الان یا جشن نگرفتن و تمرکز روی فول۱۰ کردن و واحه دوم، اول. منتهی اگه بخوام توی تاپیک آموزش بنویسم که احتمالاً از تنهایی دق می کنم، هم خودم و هم متن م! اگه اینجا هم بنویسم که مصدّع اوقات دوستانِ فول کلکل با تیکه های کاملاً غیرقابل فهم برای عموم به زبانی که از الفبای فارسی تشکیل می شه فقط (نظیر: «هیروشیما زرد نبود، اصغر به من گفت فولاد پارسال نشکفته؛ هاهاها! =)))) من هم بهش گفتم دمپایی صورتی پسرداییش شب ها که کسوف نیست، سرد می شه! خخخخخ»)، می شم. :)

    اینکه من بیایم قانون را مساوی با دیکتاتوری بنامم و انسان ستیزی، امریست عجیب و شگفت و تنها از یک گروه بر می آید!

    برادر به نظرم شما مدال طلای مسابقات قیمه در ماست ریزی رو با این جملات به خودت اختصاص دادی.


    کسی نمی گه «قانون = دیکتاتوری»، بلکه راحت ترین راه برای توتالیتریست ها این هست که به جای این که از هی از عبارت دو حرفی «سلیقه ی من» انتخاب کنن، اوّل «سلیقه ی خودشون» رو به عنوان «قانون» تصویب می کنن، بعد هم به همه کسایی که دنبال سرشون راه می افتن و فرمانبداری می کنن، نشان «قانون مداری» رو اهدا می کنن! ملّت هم شب که سرشون رو روی بالش می ذارن خیلی حس زیبایی دارن که توی جامعه ای هستن که «قانون» توش هست و به خودشون می بالن!


    نقل قول

    "دموکراسی، دیکتاتوری اکثریت است بر اقلیت"

    و این یعنی حتی در دموکرات ترین مجموعه ها با صلاحدیدی خاص، قوانینی بر جامعه حاکم شده و همگان را در وهله اول مجاب و متقاعد و در مرحله دوم مجبور به اجرا می‌کنند!

    [در اینجا، گوینده دیگ قیمه را در سطل ماست چپه می کند!]


    ببین برادر، وقتی ۲ نفر با هم اختلاف دارن سر یه موضوعی، این موضع باید به یه نتیجه ای برسه. این از زمان هابیل و قابیل و بیگ بنگ هم بوده. مثلاً من سمت چپ اتوبانی که قراره احداث بشه زندگی می کنم و می گم احداث نشه چون من به «تغییرات اقلیمی» اعتقاد دارم. شما سمت راست اتوبان زندگی می کنی و می گه بشه چون به تغییرات اقلیمی اعتقادی نداری و به نظرت کلّ جامعه به تقویت ارتباطات راه و جاده نیاز داره و این جاده می تونه باعث افزایش رونق اقتصادی بشه.


    حالا، سه مدل این می تونه حل بشه.

    1. من و شما بشینیم و بحث کنیم (و جفت مون جنبه ی بحث داشته باشیم و آزاد باشیم انتقاد کنیم) و تهش یکی اون یکی رو قانع کنه؛ که خب این بهترین حالت هست و معمولاً همیشه اتفاق نمی افته.
    2. من و شما چون همدیگه رو نمی تونیم قانع کنیم (و جفت مون تعصب داریم احیاناً تا حدّی)، این موضوع رو به رأی گیری می ذاریم و می ریم ببینیم کدوم مون می تونیم افراد بیشتر از سایر مردم (که تعصب ندارن و احتمالاً منطق جو هستن) رو قانع کنیم با توضیحاتمون.
    3. یه شخص ثالثی کلاً می یاد برای ما تعیین می کنه که چی کار کنیم. و در این حالت معمولاً اون شخص ثالث پس فردا در انتخاب رنگ قاب گوشی مون هم احتمالاً می خواد نظر بده.

    این مورد دوم رو بهش می گن «دموکراسی». خوبیش اینه که اولاً هر دو سمت «امکان رسیدن به هدف» خودمون رو داریم. ثانیاً حداقل نصف مردم خوشحال خواهند بود و کسی خوشحالیش ضریب ۱۰ نداره (برعکس خوشحالی اقلیت)! ثالثاً پس فردا، هم توجیه داریم که چرا این جوری شد، هم سمت بازنده می تونه بفهمه کجا رو اشتباه کرده (منطقش شل بوده، اطلاع رسانی درست نکرده، یا ...) که برای اختلاف بعدی بهتر عمل بکنه.


    مورد سوم ولی توش برای کسی که بازنده می شه هیچ راه درست کردنی نیست!


    آشنا نیست؟ من نوعی اگه با توتن اومده بودم شمال غربی همین ۲ نکته کافی بود تا نتونم ۱۵۰ درصدی بگیرم! مثل مسلمانان اویغور که به صرف مسلمون بودنش تالاپ زیر یه سری به اصطلاح قانون قرار می گیرن یا فلان دین که در زمان هیتلر به دلیل بهمان قانون محکوم به کوره می شدن!


    جوامع دموکرات، چون توش امکان بُرد برای همه وجود داره (صفر نیست) معمولاً در نهایت تصمیمات و شرایط شایسته سالارانه ی جمعی می گیرن. [قیفِ ماستی را به سمت دیگ قیمه بُرده و تحویل گوینده می دهد.]


    در اینجا شما قیمه نثار و قیمه بادمجون و قیمه با مُرغ رو با هم ریختی توی ماست محلی و ماست موسیر و ماست چکیده.

    1. اولاً کره ی شمالی از نظر نظامی خیلی هم کشوری قوی ای هست! منتهی «قوی» بودن به هر قیمتی، الزاماً به معنای امکانِ «در جستجوی شادی در زندگی بودن» (Pursuit of Happiness) برای مردم نیست! خیلی از مردم هم واقعاً دوست ندارن توی دخمه ی پادگان صبح تا شب «نون خشک» با «عِرق ملّی» بخورن؛ و استحقاق کیفیت زندگی بهتری رو هم دارن.
    2. دیسیپلین خیلی چیز عالی ای هست، منتهی قدم اول این که شما بخوای رکورد حسین رضا زاده یا بهداد سلیمی رو بزنی این نیست که بری با وزنه ی ۲۰۰ کیلو شروع کنی! بلکه این هست که با وزنه ۴۰ کیلو شروع کنی ولی روزی دقیقاً سه بار هر ۴ ساعت یه بار، به مدت نیم ساعت، شما نرمش کنی و تمرین کنی. وقتی دیدی می تونی کارهای ساده رو منظم انجام بدی، بعد برو سختی کارت رو بالا ببر.
      اینجا هم همینه. یا واقعاً اکانت های آلبالو، شفتالو (هیروی لخت مادرزاد)، خرمالو، و آلوچه، شنبلیله، و لواشک، (همه مصری، همه در اتحاد شمال غربی OX-COB) یا اینا همه واقعاً داداشن (و اسم شون توی شناسنامه هم شنگول، منگول، پنگول، حبه انگور، حبه سیب، حبه هندونه با نام خانوادگی اوکسان زاده ی اصل کاب آبادی هست)؛ یا این که از دیسیپلینِ اون اتحاد کام، دوستان ما همین یه تیکه رو یاد گرفته ان!
    3. نهایتاً همون اتحاد که شما مثال زدی، خب احتمالاً نتیجه ی برنامه ریزی و پلنینگش رو هم داره می بینه و به همه هم نشون می ده. اینجا ولی ما هر جور نگاه می کنیم، نمی تونیم باور کنیم که اکانت ایمورتال با غارت نجومی ده ۷ گندمی ۷۵ درصد باید بزنه و منتظر باشه تا شفتالو هسته اش بیافته و هیروش سردش بشه یه پتو دور خودش بپیچه و سفت کنه بره دهکده دوم بزنه!


    نقل قول

    مثال تکراری و ظاهرا اجباری!


    شما فرض کنید بهترین فوتبالیست های جهان رو جمع کنن توی یه تیم و بگن خوب برید توی زمین گل بزنید!!!! 🤦‍♂️

    نمیگم جلوی مثلا تیم دسته سوم ایران ولی آیا همون بهترین تیم دنیا بدون داشتن استراتژی و نظم و برنامه میتونه مثلا تیمی در حد تیم های درجه دو اروپایی رو شکست بده؟!!! قطعا نشدنیه!

    اینجا شما قُرمه سبزی رو ریختی تو سالاد شیرازی.


    یاد اون بنده خدا افتاده بودم که می گن داریوش اومده بود ایران تو فرودگاه دستگیرش کردن، این رفته بود خودشو انداخته بود وسط می گفت «من و داریوش رو کجا می برین؟!»


    الان شنبلیله خداداد عزیزه یا شفتالو لیونل مسی؟ من دقیق این تیکه رو نفهمیدم!


    بعدشم، بزرگوار، شما چرا از این سفسطه های ترم یک منطق و فلسلفه می کنین؟ الان اگه ما گفتیم آقا گوانتانامو نکنین با سختگیری بی منطق و غیر مفید و سلیقه ای (که به ضررتون هست) منظور ما اینه که کلاً استراتژی و نظم و برنامه نداشته باشین و هرکی هرکی بشه؟؟؟ عزیزم مخالف صد توی خیلی جاها صفر نیست، بلکه اگه کسی می گه آقا ۱۰۰ درصد سختگیری بده، منظورش احتمالاً اینه که ایده آل و بهینه اش ۳۰ درصد هست.

    الان فک می کنی بقیه ربع ها کلاً خیلی تصادفی و بدون قوانین مدل شما، دارن به سبک بربریت زندگی می کنن و تصادفی تونستن همه نژادها دهکده های گندمی مناسب بگیرن؟؟


    شادمون کردی خلاصه.


    ارادت،

    سرباز وفادار شمال شرقی،

    --آیدین.


    پ.ن. در راستای این که دوباره این داستان که «من از شمال شرقی دارم شمال غربی رو نقد می کنم، بعد یکی از جنوب غربی میاد دفاع می کنه و می گه ببین جنوب شرقی خودش ۳۳ درصدش مصری هست!» پیش نیاد و همگی دچار مشکل «شهرداری شومایی» نشیم، یه همّتی بکنین، لطفی بکنین، منّتی بر دیده بذارین و ته پست هاتون سِمَت و ربع تون رو بنویسین برای یکی دو هفته.

    مثل «سرباز وفادار ربع جُمال شَربی» (ربع مربوطه) اگه سِمَت خاصی ندارین؛ یا اگه دارین تهش بنویسین «عضو شورای لیدری ربع شنوب غرشی» (ربع مربوطه) که آدم بین قیمه و ماست گه گیچه نگیره و یه وقت ماست رو نریزه رو قیمه برعکس! =))

    خوب ظاهرا دوستان پاک باز آمرداد خیلی فشار بهشون اومده بابت یه پست!! خوب پی وی میگفتین پست رو پاک میکردم دیگه پست هم نمیذاشتم اینقدر دست و پا زدن نداره برای منحرف کردن موضوع!!!!

    ...

    در مورد کپ اکانتهای فوق هم کل پستهایی که گذاشتید ماله کشی بیش نبود:)

    خوش باشید پاکبازهای سرور

    استاد من هر چی فکر می کنم، بیشتر احساس می کنم شما رو خود آمرداد فرستاده که خیلی ناشیانه بهشون تهمت بزنی تا بی گناه به نظر بیان! =))


    ببین اگه یه آمار در بیاد که ۱۲ درصد مردم ایران چپ دست هستن،‌ بعد آیا یکی به نظرت حق داره بیاد بگه وااااای چرا تو تهران بیش از ۱۰ درصد مردم چپ دستن؟

    تیمی که از ابتدای سرور به تعداد اکانتهای مصری بقیه سایدها گیر میده که چرا اینقدر مصری زدید، چرا باید خودش بیش از یکسوم اکانتهای 2تا اتحاد اولش نژاد مصری باشه!!! چقدر شما خوبید :) چقدر پاکباز:) آفرین آفرین :) ادم لذت میبره از این همه پاکبازی :)

    به نظرم سری به اینجا بزن: https://ts1.speedtra.com/statistiken.php?id=5


    k242490_.png


    تا بینی که «مشت نمونه خروار» اتفاقاً نشان از توزیع صحیح می ده!


    چیزی که مشکوک هست اینه که میانگین ۳۷ درصد باشه؛ آمرداد هم ۳۵ درصد باشه، بعد اتحاد OX-COB یهو ۷۵ درصد (دقیقاً ۲۴ نفر از ۳۲ نفر)ش یهو مصری باشن. درست مثل این که میانگین چپ دست های ایران ۱۲ درصد باشه، تهران ۱۳ درصد باشه، بعد یهو یاسوج مثلاً ۴۰ درصد باشه! خب قطعاً این یه آنومالی هست و جای تحقیق و نگرش داره.


    خلاصه خواستم بگم شرلوک هلمز تو گورش لرزید امشب. :)


    پ.ن. «۲ تا اتحاد اولش» رو خوب اومدی! کلاً آمرداد ۲ تا اتحاد بیشتر نداره. (یه مینی اتحاد ۳ نفره به اسم AmOrD@D هم داره که شاید بتونی به اون گیر بدی که چرا ۶۶ درصد مصری هست! :دی)



    راجع به اکانت ایپمریال هم، به عنوان یکی از خفه شدگان (از نظر شما) که فرمودین:

    یعنی غارت یه اکانت اینقدر بهتون فشار اورده که الان 2هفتس اینجوری کف فروم خودتون رو خفه کردید!؟ آقا بلده و میتونه!!!

    خواستم عارض باشم که یکی از راه های موفقیت اینه که آدم های موفق رو پیدا کنی، رمز موفقیت شون رو استخراج کنی، بعد سعی کنی به خودت اِعمال کنی! اینجا هم شاید اگه این قدر روی اکانت ™I M P E R I A L زوم نمی شد و تحلیل ظریف نمی کردیم، شاید امثال من هیچ وقت نمی فهمیدن که توی این سرور واحه ها بهشتی می تونن باشن و کلاً می شه استراتژی های متنوعی رو اون ریخت!


    این که این بنده خدا هم مورد توجه زیاد قرار گرفته، دلیلش اینه که توی خیلی از سرورها و خصوصاً در ابتدای سرور، لگاریتم غارت تاپ ۱۰ خطی هست. ینی تقریباً هر کسی حداکثر ۱۰ الی ۲۰ درصد بیشتر از نفر پایینیش غارت می کنه. منتهی این اکانت ایمپریال یهو ۶۰ درصد بیشتر از نفر پایینیش الان داره غارت می کنه که این یه آنومالی هست.



    پ.پ.ن. ممنون از تحلیل خوبت بهنام جان! لایک.

    جاتون خالی دیروز با یه بنده خدایی بیش از یک ساعت داشتیم نژاد هون رو آنالیز می کردیم! تهش در این حد جوگیر شده بودیم که خیلی مصمّم می خواستیم اکانت رو حذف کنیم و یه اکانت هون بسازیم! =))


    به نظرم تعداد اکانت های هون توی یه ربع می تونه شاخص و اندیکاتور خوبی از میزان «پویایی» اون ربع باشه. چون نژادی هست که براش تبلیغ نشده (مثل مصری که با یه جمله می‌تونی رفیقت رو مجاب کنی مصری بشه!) اما خیلی کارهای جالب و شگفت انگیزناکی می شه باهاش کرد! بر این اساس جنوب شرق رو می شه پویاترین ربع سرور دونست که احتمالاً شگفتی های جالب خلق می کنه کلاً در خیلی ابعاد، و شمال شرقی (با فقط یک اکانت هون که دهکده دوم گرفته) رو سنتی ترین و کلاسیک ترین ربع از این نظر. :)

    آقا من یه سری آپدیت بدم...


    متأسفانه جایی که قوانین و شرایط خیلی «دقیق» و «منظم» باشه نیست و باید دوئید دنبالش!


    من راجع به این سرور این قوانین رو پیدا کردم:

    1. یه سری اینجا هست: شروع سرور‌ 3x با آپدیت های جدید که توش چیزای مهم گفته مثل افزایش درصد سرعت میدان تمرین و تجارتخونه که من اصلاً نمی‌دونستم! و واقعاً تأثیرگذار هست توی استراتژی.
    2. یه سری اینجا هست (من با گوگل سرچ برای «آبادی» توی این سایت تونستم قوانین رو وسط یه تاپیک پیدا کنم!): تاپیک آمادگی برای دور دوم سرور 1x اسپید ترا [بدون هیچگونه بات] که گفته ناتارها کمتر نیرو می سازن و همین طور اون «می دونم ولی نمی گم» دوستمون، گویا جوابش هر ۲ یا ۳ ساعت حمله هست؛ گرچه اسمشو نبر توی نامه به من گفت ۴ ساعت». خلاصه اگه مدام به یه واحه حمله کنین نیرو نمی سازه. ناتارها هم گویا کلاً قراره کم نیرو بسازن.
    3. یه سری هم تغییرات اینجا هست https://blog.travian.com/2018/…changes-january-1st-2019/ که توش مثلاً گفته که هیروی مصری منبع سازیش عوض شده و ۳۳ درصد بیشتر از توتن هست و نه دو برابر. و یا اثر سپر سطح یک قهرمان از ۵۰۰ به ۲۵۰ کاهش پیدا کرده، اما به جاش سطح سه کلی رفته بالا!


    اگه کسی لینک چیز دیگه ای هم داره راجع به تغییرات غیر رایج، اگه بذاره ممنون می شیم. چون مثلاً همین تغییر درصد میدون تمرین و تجارتخونه می تونه کلّی باعث بشه یه سری استراتژی قبلی کار نکنه و یه سری استراتژی های جدیدی بشه تدوین کرد!


    ممنون.

    عزیز جان، من هنوز فکر می کنم اکانت امپریال داره سالم بازی می کنه. یعنی حداقل از نظر فنی امکان این که سالم بازی کنه و همچین نتیجه ای رو بگیره هست.


    من امتیاز هجومی و غارت سه هفته ی اکانت ™I M P E R I A L رو اینجا می نویسم براتون:

    1. هفته اول، ۳۴۶ک غارت و حدود ۵۰۰ هجومی (امتیاز هجومی رو از مدال هفته ۲ و تاپ۱۰ هفته سه که توشیم کم کردم)
    2. هفته دوم، ۲.۳م غارت و ۳ک هجومی
    3. هفته سوم تا اینجا (حدود ۸۰ ساعت = نصف هفته)، ۲.۴م غارت و ۲۳۰۰ هجومی

    اون هفته ی اول هم ۳۴۶ک می شه حدود ۴۰ تا واحه ۲۵/۲۵ رو خالی کردن. هر خالی کردن هم اگه به طور متوسط اوّل کار این شکلی باشه می شه فقط ۳ تا یا حداکثر ۵ تا تلفات گرزی با ۱۰ الی ۱۵ امتیاز هجومی که دقیقاً همون حدود می‌شه. دقت کن که این عزیزان منابع رو تا سطح ۲ بیشتر بالا نیاوردن و فقط گرزی ساختن. (من نیروهای واحه رو هم از مقایسه با واحه های مختصات ۲۰۰|۲۰۰ (واحه های خشت و گندم، و آهن و گندم) به دست آوردم که تا حالا بهشون حمله نشده و شبیه اول سرور هستن.)


    بقیه اش رو هم که هم من مفصل نوشتم، هم این بنده خدا تأیید کردن. پس به نظرم این که با فونت های مختلف بیایم و تلاش یه تیم چهار پنج نفره رو زیر سؤال ببریم، تهش ممکنه بیشتر خودمون رو زیر سؤال ببره.



    مشکل من ولی با این قضیه این نکته هست:

    توی این سرور یه قانونی وجود داره (شایدم قانون نیست من نمیدونم شایدم باگه اصن) که شما وقتی به طور منظم یعنی توی فاصله زمانی مشخصی (که زمانش رو نمیگم بهتون :D ) آبادی هارو غارت کنی شاهد رویش هیچ خرس و فیل و حتی موشی نیستی

    با توجه به این که ما تایم تخم ریزی ابادی ها و غارت منطقه دستمون هست پس نیازی به این تعداد موج نیست

    من کلی فروم سرورهای رسمی کام رو بالا پایین کردم و دیدم خبری از همچین چیزی اونجا نیست. حتی خود این عزیز هم اذعان داشت که این قضیه مختص این سرور هست فقط. و توی سرورهای رسمی «استفاده از باگ های بازی برای نفع شخصی» جرم هست.


    من این قضیه رو به ساپورت داخل بازی (اسمشو نبر) اطلاع دادم و به نظرم حالا دو حالت داره:

    • ۱) خود ادمین بازی از این قضیه مطلع هست و این یه feature هست بیشتر تا یه باگ! درست مثل ناتارها که ۵۸۸ تا دهکده دارن ولی تا جایی که یادمه ناتارها فقط دهکده های اکانت های حذفی باید باشن و کتیبه ها. در این حالت،‌ این که یه قانون خاص گذاشته شده که فقط مال این سرور هست و اطلاع رسانی نشده (و هنوزم نمی شه)، خیلی unfair و غیرمنصفانه هست. درست مثل این که شما دقیقه ۳۰ بازی فوتبال تازه بفهمی که استثنائاً توی این بازی، دروازه بان اجازه داره با دست توپ رو بگیره و تا محوطه جریمه ی تیم حریف توپ در دست بیاد و با اسلم دانک بسکتبالی گل بزنه و گل هم قبوله! و خدا می دونه در آینده شاهد چه چیزهای عجیب الخلقه ی دیگه ای خواهیم بود.
    • ۲) یا این که ادمین بازی از این قضیه مطلع نیست و این واقعاً یه باگ هست، که خب باید هر چه سریعتر برطرف بشه تا شاهد بازی برابر برای همه باشیم.

    من خیلی این ناراحتی رو متوجه تیم امپریال نمی دونم؛ منتهی قطعاً اگه وجود این «واحه های بهشتی» که توشون هیچ وقت جونور ظاهر نمی شه، از اول به سمع و نظر همه می رسید، قطعاً توی چیدن استراتژی و انتخاب نژاد و خیلی فاکتورهای دیگه ی خیلی از ماها تأثیر می‌ذاشت.


    امیدوارم مسئولین زودتر رسیدگی کنن تا بازی برای همه عادلانه باشه. همچنین امیدوارم که یه حداقلی از تعهد وجود داشته باشه که همچین چیزهای عجیب غریبی پس فردا هم پیش نمی یاد دیگه. وگرنه خیلی حیف خواهد بود که ملت یک سال وقت بذارن، بعد تهش مثلاً ۸ ماه دیگه کاشف به عمل بیاد که یه همچین ذکر جادویی مشابهی (با اموجی :D و لفظ «نمیگم بهتون!») دوباره وجود داره که فقط یه عده خاص می دونن که «توی این سرور فقط، اگه کنار ۱۰۰ک گرزی، دقیقاً ۷ تا نیزه دار و ۳ تا کاهن بذاری و یه مخفیگاه سطح ۴ داشته باشی توی فیدر ششمت، اون موقع دیگه استارو نمی دی هرگز!» و اون عده خاص هم پنج ماهه دارن از این «باگ/فیچر مخفی خاص» استفاده می کنن و همرهاشون رو از ۱۰۰ک گرزی به راحتی به ۲۰۰ک گرزی رسونده ان! خب در چنین شرایطی، به صورت کاملاً مشابه، عملاً بسیار چیز نابرابر و غیرمنصفانه ای خواهد بود برای بقیه ی سرور و بالطبع کل این سرور اتلاف وقت خواهد بود برای همه ی ما ۹۹ درصد غیرخاص!


    ممنون می شم هر چه زودتر رسیدگی بشه.


    ارادت،

    --آیدین

    آقا من یه چیز بی ربط دیگه هم بگم و برم.


    من داشتم حساب می کردم اینایی که قهرمانشون لول ۲۰ هست (۱۱۰۰۰ پوینت) چه قدر گلد زدن؟ حساب کتابم رو می نویسم شاید به درد خورد:

    • هر ۱ دونه کتیبه قهرمان ۱۰ تا پوینت می ده.
    • با کلاه هوشیاری باید بشه ۱۱.۵ اما ۱۲ تا می ده.
    • ۱ک هم تخفیف بدیم به خود قهرمان و ماجراجویی و اینا می شه ۱۰ک پوینت، می شه می شه حدود ۸۳۳ تا کتیبه قهرمان لازمه.
    • قیمت حراجی پک ۵۰ تایی کتیبه الان ۱۰۰ک هست و ۳۰ تاییش ۶۰ک تو بازار. البته بچه ها عکس گذاشتن که برای ۳۰ تایی ۳۲۰ک هم داده شده، اما ما همون قیمت متوسط دونه ای ۲ک نقره می گیریم.
    • ۸۳۳ تا کتیبه می شه ۱.۶ میلیون نقره.
    • ۱.۶ میلیون نقره می شه ۱۶ک طلا. می شه تقریباً چهار پنج تا پک آخری.
    • می‌شه حدود ۸۰۰ هزار الی ۱ میلیون تومن.

    همین. خواستم تهش شهودی بگم که خرج اکانتی که قهرمانش X هزار پوینت داره، احتمالاً تا الان همون X ضربدر ۱۰۰ هزار تومن هست (۱۰ک پوینت => ۱ میلیون تومن.)


    ارادت

    --آ.


    پ.ن. بله، از نظر دلاری، ادمین اینجا داره هر پک ۴۲۰۰ گلد رو می دن ۱۰ دلار با پی‌پل (اگه با قیمت دلار آزاد تبدیل کنی فک کنم بشه با ۱۰ دلار حتی ۵ک هم خرید) و خلاصه تهش این ۱۱۰۰۰ پوینت قهرمان می شه شاید ۴۰ دلار که برای یه اسپانسر بین المللی (که دوستان فرمودن) اصلاً چیز خاصی نیست. منتهی بازم هزینه نسبتاً قابل توجهی هست.


    پ.پ.ن. اگه بحث کل کل نباشه، قاعدتاً هیرو بعد از لول ۲۵ می تونه خودش خرج خودش رو در بیاره (فول منابع رو شیردهی می کنه، بعد می تونه بدون کاهش تولید بره واحه بزنه) و بعد از لول ۵۰ هم که دیگه لوس بازی هست (شیرش رو می ده، شیر هم هست خودش تو جنگل، دیگه ظرفاتونم بشوره؟!). و خب برای این که این دوستان به این سطوح برسن (که بعدش قیمت کتیبه رو بذارن بیاد پایین و به بقیه برسه) به ترتیب لول ۲۵ به ۱۶۲۵۰ پوینت و لول ۵۰ به ۶۳۷۵۹ پوینت احتیاج داره. ینی خلاصه برای لول ۵۰ اگه با همین فرمون برن احتمالاً یه شیش هفت میلیون تومن (یا دویست و پنج دلار بین المللی) خرج باید بکنن.

    پ.پ.ن. و ورژن ۴ یه آیتم داره به اسم اثر هنری! =))))

    آیا میدانستید طبل هر چی تو خالی تر صدای بوم بوم آن بلند تر؟ پس بووووم بووووم :D


    Saman

    بزرگوار، سلام

    ممنون که اومدین تو فروم و اکتیو هستین.


    قضیه اینه که آدمهای خیلی پولدار (بالای ۱۰۰ میلیون دلار دارایی) همیشه می گن که اون یک میلیون دلار اولش که باید با تلاش به دست بیاری خیلی سخته؛ بقیه ش خب پولت رو سرمایه گذاری می کنی و به قول معروف «پول پول میاره».


    حالا اینجا هم همینه. توی تراوین اون هفته اول و سرمایه گذاری اولیه و ایناش خیلی خیلی مهم هست. وقتی شما بتونی با چنگ و دندون خودت رو برسونی به فول کراپ ۱۳ با سه تا واحه ۵۰ درصد (نقطه ای که بهینه هست برای گرفتن واحه سوم) و تولیدت بشه ساعتی ۴۰ک خالص از کپ،‌ دیگه کارت ردیفه و اون وقت می تونی احساس پولدار بودن بکنی (توی ماه اول منظورمه.) اما خب چون شما سرمایه گذاریتون فقط تک بُعدی هست (مثل بنده خدایی که برای خرج تحصیلش مسافرکشی کنه، بعد وقتی جراح مغز و اعصاب بشه هم دوباره مسافرکشی بکنه، چون همین راه رو برای پول درآوردن بلده)، این قضیه یه مقدار شائبه برانگیز شده برای دوستان.


    رو این حساب، دوستان به دو دلیل دارن اسم شما رو مدام ذاکر می شن:

    1. این غارت ساعتی ۳۰ک (نفر دوم ۶۰ درصد شما و نفر سوم ۵۰ درصد شما) شما آیا واقعی و قانونی هست؟
    2. این ۳۰ک در ساعت سود خالصش چه قدر هست و قراره چی کار باهاش بکنین؟

    به نظر من غارت شما کاملاً قانونی هست. شما حدود ۲۲ک دارین از دهکده دوم غارت می کنین و حدود ۱۰ک از دهکده اول. غارت دهکده دوم هم تا شعاع ۲۵ (توی نقشه بزرگ من دور دهکده دوم شما عین گوگل مپ چرخیدم!)، به صورت فرمولی ۱۹۶ تا (شعاع ضربدر شعاص ضربدر عددی پی، تقسیم بر ۱۰) واحه هست که با تولید متوسط ۸۵ منبع در ساعت (متوسط ۴۰-۱۰-۱۰-۱۰ و ۴۰-۴۰-۱۰-۱۰) شما ساعتی می تونین حدود ۱۷ک از اونا در بیارین تقریباً و یه سه چهار ک هم من گذاشتم برای این ناتارهای اطرافتون.

    منتهی نکته مهم رویش ناگزیر جوانه های خرس و ببر هست (مثل توی این واحه اطراف شما) که باعث می شه اگه حواستون نباشه (که بر حسب فاصله و فرکانس غارت دادن، ممکنه همواره بیش از یک موج روش داشته باشین) تاپ تاپ نیروها برن تو دیوار و خسارت نسبتاً خوبی رو متحمل بشین.

    نکته سخت داستان هم وقتی هست که شما با شوالیه توتن غارت کنین -- شوالیه توتن باید بیش از ۱۹ بار دست پر برگرده قبل از مرگش، که پول خودش رو جبران بکنه.


    خلاصه، رو همین حساب من جزو دسته دوم هستم (غارت تون رو قانونی می دونم) و سوال هایی که دارم رو اینجا به صورت سؤالی می پرسم که شما بیاین و زحمت بکشین و اگه ممکنه جواب بدین.


    سؤالای من:

    1. سطح منابع دهکده های شما چنده؟ حدس من ۷ هست.
    2. چه قدر نیرو دارین؟ حدس من حدود ۶ هزار گندمخور در دهکده دوم شما (که تا شعاع ۲۵ واحه هاش رو کلین کردین و می زنین) هست و ۴ هزار گندمخور هم در دهکده اول.
    3. چند موج خروجی غارت دارین از مجموع دو دهکده؟ حدس من حدود ۲ک از دهکده اول هست و حدود ۳ک از دهکده دوم.
    4. سطح سربازخونه و اصطبل دهکده هاتون چنده؟ یا به عبارتی این ۳۰ک در ساعت رو چی کار دارین می کنین؟ حدس من سطح ۱۶ سربازخونه (در دو دهکده) و سطح ۱۰ اصطبل (در دهکده دوم) هست. از اون ۳۰ک شما ۷ الی ۱۰ک خرج نیرو می دین،‌ حدود ۲ الی ۴ک هم خرج خسارت می دین،‌ اون ۱۵ک الی ۲۰ک الباقی هم خرج سربازخ و اصطبل می کنین که نتیجه می شه روزی حدود ۱ک گرزدار توی دو دهکده و حدود ۷۵ الی ۱۰۰ تا شوالیه.

    من حدس هام رو هم نوشتم که شما احیاناً با «بله/خیر» هم بتونین جواب بدین. حالا جسارتاً صبر می کنم تا شما پاسخ بدین اول، بعد ادامه می دیم با هم.


    ممنون پیشاپیش از وقتی که می ذارین.

    بهنام جان سلام،


    من یه مقدار توی دریافت غیرمستقیم معمولاً ضعیف هستم. شما لیدر کل شمال غرب هستین درسته؟ (این رو پرسیدم چون ماشالله اکثر جنوب شرقی ها این پست شما رو لایک کرده بودن و خواستم مطمئن شم هم شما شمال غرب هستین، هم متایی هنوز بسته نشده.)


    بعد شما الان ناراحت هستین که من اومدم یه fact گذاشتم که توی شمال غربی کسی تا حالا واحه نگرفته؟! من این تیکه رو هم متوجه نمی شم. اگه می شه دقیق بگین از این ناراحت شدین که چرا واحه نگرفتین تا حالا (این که چرا این واقعیت اصلاً وجود داره)؟ یا از این که همچین واقعیتی بیان می شه؟ به نظرم اگه از دومی ناراحت هستین، با بستن چشم مردم، هیچ زخمی دوا نمی شه. بهتره تمرکز و انرژی رو جای دیگه بذارین.


    در مورد اون «به درخواست لیدر» و «به نظر لیدر» هم، این که مرز بین این که تصمیمات شخصی و تصمیماتی که جامعه برای آدم می گیره رو زیادی در بنوردیم، معمولاً عاقبت مفیدی برای جامعه نداره. درست مثل کره شمالی که توش شما حتی دسترسی به اینترنت درست و درمون هم نداری «به نظر لیدرش» و «به درخواست لیدرها» و فقط لیدرهای همونجا هستن که صبح به صبح به ملت می گن: «وای چه قدر ما خوبیم!»


    اینجا هم این مانعی که شما برای خودتون درست کردین رو، من به عنوان یه عضو خارجی بهش احترام می ذارم. منتهی برام سخت هست که بپذیرم که اکانت شفتالو https://ts1.speedtra.com/spieler.php?uid=304 که اونقدر بدشانسه که در ۹ روز اخیر، حتی یه آیتم قهرمان هم از ماجراجویی نیاورده (کنایه دارم می زنم!)، استفاده بهتری می تونه از ۱۵ گندمی ۱۵۰ درصد بکنه احتمالاً، تا اکانت ™I M P E R I A L که با این حجم از غارت (یک چهارم ربع رو یه نفره داره میاره تو اکانت خودش) باید بره ۷ گندمی بگیره آپ کنه...



    به هر حال پیشنهاد من دو تا چیز هست برادر:


    ۱) منش لیدری رو حفظ کن و به جای «تو خودت چی؟ هااا؟ خودت اصنشم!» اگه کسی نقدی با عدد و رقم و گواه ازت داره، یا بپذیر یا بگو «بله، آگاه هستیم، همه چیز طبق برنامه پیش می ره؛ به زودی خواهید دید نتیجه ی نهایی عالی رو!»


    ۲) توی تراوین توی تمام این ۱۲ سالی که من شاهد بودم، خیلی تئوری ها روی کاغذ از خیلی از دوستان دیده ام. معمولاً هم با یکی از این ابزارک های کیریللوید (مثل چند تا نیرو در چه زمانی می شه ساخت) داستان شروع می شه که اسلایدرهاش رو تا منتهی الیه سمت راست می کشن و می گن خب اگه من از روز دوم بازی تا ماه ۱۱م بازی، با کتیبه منحصر و اصطبل بزرگ ۲۰ نیرو بسازم می تونم فلانقدر بسازم! اما خب همه می دونیم که در عمل خیلی فاصله ها هست و میلیاردها اکانت به خاطر این که یکی از فاکتورها رو (مثل هزینه گندم) حساب نکرده ان، به فنا رفته ان توی همه ی این سالها...


    من هر موقع کسی از این تئوری ها داشت (یادش بخیر، «معین» گل اون اوایل والیانتس روزی یک ساعت و نیم تلفنی به من از اینا می گفت!) بهش می گفتم اول دقیقش بکنه، ثانیاً بره یه گوشه واسه خودش انجام بده و مزاحم کار بقیه تو ساید نشه.


    حالا اینجااااااا... شما هم یه تئوری دارین، این که همه ۱۵گ ۱۵۰ درصد های ساید رو مصری ها بگیرن و تولید ساید هم به کل، کن فیکن بشه. منتهی حرف من اینه که برادر بزرگوار، اولاً شما داری با کلّ منافع سایدت بازی می کنی و سوراخ کردن کشتی ت (ولو به قصد اکتشاف نفت و پولدار شدن همه اعضای کشتی!) می تونه باعث غرق شدن همه بشه؛ ثانیاً تا همینجای کارت که ۱۰ روز بیشتر نگذشته، به نظر من برنامه ت درست داره پیش نمی ره.

    اکانت Slim Shady روز چهارم بازی اومد (شماره UID پروفایلش ۶۴۴ هست،‌ ینی هرکی کمتر از اینه UserIDش قبل از ایشون اومده) و مصری هم هست و غارت آنچنانی هم نداشت، الان داره کم کم واحه دومش رو هم می گیره. بعد اکانت final که رتبه ۲۰ شاخه اصلی شماست مثلاً که قبل از slim shady هم اومده و سطح قهرمانش هم بالاست، هنوز داره تاپ-لِس با سیکس پک بیرون و دمپایی صندل و موی باز (بدون آیتم های قهرمان منظورمه) راست راست می چرخه! چرا؟ چون به دلیل ژن خوبش و نژاد برتر آریاییش یه ۱۵ گندمی ۱۵۰ درصد تپل براش کنار گذاشته شده تا هر وقت عشقش کشید بره بگیره!


    ما ناظر خواهیم بود، اما تو هم اگه خواستی یه «به خود آ» داشته باش -- به نفع خودت هست برادر گل.



    استاد بزرگ،


    دو تا نکته:


    نکته اول) ممنون از اسکرین شاتی که گذاشتی. من نمی دونستم همچین بخشی به تراوین اضافه شده که خودش اتومات گزارش می ده آمار تلفات رو. دوستانی که مثل من تا حالا ندیدن، tab آخر صفحه «گزارش ها» یه چیز جدید داره که می تونین یه بازه زمانی برین و تعداد تلفات و اینا رو ببینین!

    ممنون ازت که اینو به ما یاد دادی. :*


    نکته دوم) در مورد ورژن ۴ و غارتش، والله این سیستم غارت از واحه رو ما سال ۲۰۱۱ (اگه اشتباه نکنم، احسان اگه هستی بیا تصحیح کن) روی سرور تیم که خود کیریللوید هم بود و هنوز ورژن ۴ عمومی نشده بود سعی کردیم پیاده سازی کنیم.


    من تجربه خودم رو بهت می گم:

    ۱) منابع واحه که فرمودی، دقیقش ۴۰۰۰ برای واحه های ۲۵ درصد هست (با تولید ۴۰-۱۰-۱۰-۱۰ در ساعت)، و ۸۰۰۰ برای واحه های ۲۵/۲۵ یا ۵۰ (با تولید ۴۰-۴۰-۱۰-۱۰ در ساعت). ینی شما حداکثر ساعتی ۱۰۰ تا منبع می تونی غارت کنی.

    ۲) قدرت آیتم های قهرمان توی این سرور کم شده. شمشیر و سپر و زره قبلاً ۵۰۰ بودن. الان شدن ۲۵۰. این خودش یه کم کند می کنه قهرمان بازی رو، مخصوصاً اوایلش رو.

    ۳) قیمت پماد توی این سرور وحشتناک بالا هست، همین طور قیمت کتیبه قهرمان. توی سرورهایی که سیلورفروش داشت قشنگ می شد استراتژی رو بر پایه ی پماد و کتاب ریخت. یادمه با ساسان نفری ۵ک پماد می ذاشتیم تو جیب هیروهامون، می رفتیم دور دور می کردیم و وسط راه پماد گاز می زدیم! اینجا ولی از این خبرا نیست.

    ۴) همون طور که گفتی (و تو پرفایلت هم نوشتی: A R T E M I S) قیمت کتیبه اونقدر بالاست که تقریباً می شه فرض کرد وجود خارجی نداره.



    من تجربیات خودم رو از استراتژی «وسط بیابون ده می زنم، از واحه غارت می کنم و همه غارت ها هم خودم می کنم» رو می گم حالا. دقت کن که من راجع به همین سرور حرف می زنم که توش کتاب و پماد و کتیبه قهرمان خیلی خیلی گرونه.

    1. فاصله خیییلییی زیاد ده دیفالت با ده کپ بیابون عملاً انتقال منبع بین ۲ دهکده رو غیرممکن می کنه.
    2. شما همین الان با هیروی سطح ۱۴ وقتی پوینت هات رو هجومی هست، داری ساعتی ۲۲۰۰ منبع رو نمی گیری. در سطح ۲۰ به زودی، این مبلغ برابر با ۳۶۰۰ منبع در ساعت خواهد بود.
    3. این ینی اگه واحه فاصله اش بیشتر از یک ساعت رفت باشه یا شما بخوای بیشتر از یک بار با هیرو روش بری، توی همون ۲ ساعت رفت و برگشت که واحه با ۴ک یا ۸ک منبع رو می خوای خالی کنی، می تونستی همون منابع رو از خود هیرو بدوشی!
    4. درسته که بعدش واحه پاک می شه، و توی بیابون خوبیش اینه که تنها غارتگر واحه ها خودتی. اما بدیش هم اینه که خودتی. ینی به محض تولید جونور، کس دیگه ای ممکن نیست خالی کنه یا اول اون تو دیوار بره موش بکشه -- تمام تلفات رو خودت به تنهایی می دی.
    5. شما علاوه بر تلفات و هی پت پت گرزی از دست دادن (یا خدای نکرده شوالیه)، برای این حرکت ها لازم هست که همیشه مقادیر خوبی تروپ داشته باشی و گندمخور اونا رو هم بدی. منتهی تروپ توی بیابون الزاماً به درد ارلی گیم تا مید گیم نمی خوره و حالت ایده آلش این هست که شما اول کراپ رو ۱۴ الی ۱۶ بکنی، بعد فول تروپ نیرو بکشی؛ اما اینجا باید زودتر نیرو بسازی و زودتر خرج و هزینه بکنی.

    خلاصه ی داستان اینه که انشالله که جواب بده، اما ما قبلاً کردیم و از یه جایی به بعد تصمیم گرفتیم تروپ رو بکوبیم تو دیوار و کشاورزی کنیم توی بیابون و یه همر غیرغارتی درست حسابی بعد از کراپ ۱۵ بسازیم.


    ارادت،

    --آ.


    پ.ن. یه چیز آموزشی کوچیک برادر: ترکیب هیروت الان اینه: کلاه اصطبل، زره بازسازی، کفش سرعت. اگه هیروت بیرون هست بهتره کلاه هوشیاری رو بذاری یا گلادیاتور. کلاه اصطبل فقط همین که زمان صف گذاشتن رو سرش باشه کافیه. اگه هم هیروت در بیس هست می تونی کفش بازسازی و کلاه گلادیاتور بپوشی. همین.



    پ.ن. یادش بخیر قبلاً ها تو فروم ملت دنبال «آنتی اسپم» می گشتن که پست شون حذف نشه! اینجا باید لای ربط کاملاً مستقیم به «شاخ بازی» بگردیم که مصدع اوقات کل کل های دونفره دوستان نشیم و نندازمون بیرون از تاپیک که ارث پدری شون هست! :)

    یکی از مواردی که چشم من رو به خودش جلب می کنه، این هست که این غارتهای نسبتاً نجومی کجا داره می ره؟ واسه همین خواستم این بحث رو باز کنم و نظرتون رو بپرسم.


    کلاً بعد از خودکشی برای تأسیس دهکده دوم، همه اکانت ها معمولاً یکی از دو رویه زیر رو ادامه می دن:

    ۱- این که حداقل ۹۰ درصد تولید روی بالا کشیدن منابع و کراپ ها سرمایه گذاری بشه.

    ۲- این که همچنان نیرو بسازیم و غارت غارت غارت، نیرو نیرو نیرو!


    استراتژی اول: تولید و کشاورزی!


    مدل اول (ریسورس بازی) رو می شه تا حدی از بیرون فهمید؛ چون بعد از فول ۷ شدن باید اولین واحه ۵۰ درصد رو گرفت. من نگاه که کردم دیدم از ۶۰ نفر اول، ۱۰ نفر واحه اولشون رو گرفته ان:


    چیزای جالبی که من نتیجه گرفتم ایناست:

    1. شمال غربی کلاً یه مقدار عقب هست از این نظر. امیدوارم این برنامه ریزی خودشون برای این که ۱۵ گندمی ها به اکانت های خاص برسه قراره جواب خوبی بده، چون عملاً کل ربع شون از این نظرها یک هفته عقب هست. و این یک هفته عقب بودن می شه یک هفته دیرتر تولید همرها استارت بخوره و یک هفته کوچکتر باشه همرهاشون برای کتیبه و جنگ های احتمالی.
    2. شمال شرقی هم نسبتاً ضعیف داره کار می کنه نسبت به دو ربع جنوبی. به جز اکانت رنک یک سرور (که تنها اکانتی هست که توی تاپ۱۰ غارت هم هست) خبر خاصی نیست در این زمینه توی شمال شرقی انگار.
    3. جنوب غربی و جنوب شرقی خیلی خوب دارن کار می کنن، اما جالبه که اکانت رومن و گول توشون دیده نمی شه. احتمالاً توتن و هون ها با غارت تونسته ان یه پیشرفت اولیه داشته باشن و مصری ها هم با تولیدات قهرمان.

    اینم در نظر داشته باشیم که تولید یه دهکده ۱۵ گندمی با واحه ۵۰ درصد و منابع سطح ۷ تقریباً برابر ۳۲۰۰ منبع در ساعت هست. مضافاً این اکانت ها احتمالاً هیروی سطح ۸ خودشون رو هم روی تولید گذاشته ان که اون هم حدود ۱۲۰۰ تا منبع می ده متوسط و می شه تقریباً ساعتی ۴.۵ک. با این وضعیت هم احتمالاً هر دو روز یک بار (به صورت متوسط) یه سطح گندمزار بالا می برن و تا آخر هفته (یا اواسط هفته آینده) احتمالاً به فول ۱۰ می رسن با واحه دوم که بشه ۱۰۰ درصد و تولید ۱۳ک الی ۱۵ک در ساعت کپ.



    استراتژی دوم: غارت

    استراتژی دوم غارت هست.


    درسته که خیلی اکانت ها چهار تا نیرو دارن که واحه ماحه های اطراف یا ناتار و اینا رو هرازگاهی بزنن و یه غارت نصفه نیمه داشته باشن، اما اینجا منظور ما کسایی هست که تقریباً تمام منابع رو خرج ساخت نیرو می کنن و اعتقادی به بازگشت سرمایه از نظر پاپ ندارن.


    خب نگاهی به چند تا اکانت از تاپ۱۰ غارت حالا می ندازیم:

    1. اکانت ™I M P E R I A L توتن شمال غربی با غارت ساعتی ۲۹ک با اختلاف بالا در صدر هست.
      1. غارت متوسط این اکانت هفته پیش ساعتی ۱۴.۵ بود و این دوبل شدن غارت احتمالاً به خاطر رشد نیرو و امکان حمله به ناتارها و اکانت های بدون اتحاد هست.
      2. جالبه که کل غارت ربع شمال غربی (مجموع دو اتحاد OX BRO و OX_COB) حدود ۴ میلیون منبع هست تا الان و غارت این اکانت به تنهایی ۱ میلیون. یعنی یک چهارم غارت شمال غربی رو ایشون دارن می کنن به تنهایی.
      3. ده دوم این اکانت همون ۷ گندمی معروف و بدون واحه گرفته شده هست با اختلاف از ده اول در مختصات ‎‭(‭-87‬‬|‭106‬‬)‬‎.
      4. امتیاز هجومی ۴۴۲۱ در کنار امتیاز قهرمان ۳۷۱۶ (که شامل کتیبه و ماجراجویی و ... هم می شه) نشون می ده که خیلی جنگ ها بدون حضور قهرمان هست بالطبع (علی رغم این که قهرمان کلاه هوشیاری داره الان.)
      5. این اکانت تقریباً ساعتی ۲۶ پوینت هجومی داره می گیره.
    2. اکانت بعدی اکانت M A R S در امرداد هست با غارت ساعتی ۱۷.۵ک تقریباً.
      1. غارت هفته پیش ساعتی ۸.۵ک بوده متوسط که خب با تولید بیشتر نیرو و حمله به اکانت ها و ناتارها هست.
      2. این اکانت هم به تنهایی یک چهارم غارت جنوب شرق رو داره (۶۸۰ک از ۲.۸م مجموع غارت AmOrdaD و AmOrd4D در ۳۷ ساعت اول).
      3. ده دوم این اکانت در بیااااابون هست با مختصات (‭187‬‬|‭-184‬‬) که فک کنم تضمین هست تا ته سرور فقط می تونه واحه بزنه. واسه همین تمام این غارت و جمع کردن یک چهارم منابع جنوب شرقی ایشون احتمالاً توی دهکده ی تنهای اول این اکانت می ره.
      4. پوینت های هجومی بسیار پایین به نسبت (۱۳۵۵) و نبودن در تاپ ۱۰ هجومی نشون می ده که این اکانت خیلی محتاطانه داره غارت می کنه.
    3. اکانت سوم اکانت king mma توتن از شمال شرقی هست با غارت ساعتی ۱۳.۵ک.
      1. غارت هفته پیش ساعتی ۸۲۰۰ رشد نسبتاً کمتری نسبت به دو اکانت بالا می ده.
      2. این اکانت هم به تنهایی ۲۲ درصد غارت شمال شرق رو داره. (۵۱۸ک از مجموع ۲.۳م غارت -Ariana- و _Ariana_).
      3. ده دوم این اکانت در مختصات (‭96‬‬|‭7‬‬) یه ۱۵ گندمی ۱۰۰ درصد هست که یه کم عجیبه. منتهی تونسته واحه اول رو بگیره.
      4. تلفات این اکانت خیلی بالاست! بدون قهرمان و ساعتی ۳۰ پوینت هجومی.
      5. ضمناً من نفهمیدم چرا این اکانت زره بازسازی پوشیده اما چکمه پاش نیست اصن!
    4. اکانت چهارم A R T E M I S از شمال شرقی توتن با غارت ساعتی ۱۲ک و تلفات خیلی بالا (تاپ هجومی هم در تاپ۱۰ هم در کل آمار) و ده دوم بیابونی (‭117‬‬|‭177‬‬)
    5. اکانت پنجم Farming Machine از شمال غربی توتن با غارت ساعتی ۱۱ک.
    6. اکانت ششم morghe atash از شمال غربی گول با غارت ساعتی ۱۰ک تقریباً و دهکده دوم نزدیک مولتی هانتر در متخصات (‭-3‬‬|‭4‬‬).
    7. اکانت هفتم Gone hero از جنوب شرقی هون با غارت ساعتی ۱۰ک تقریباً و تلفات خیلی پایین. رتبه ۴ غارت هفته پیش تا این لحظه به رتبه ۷ تنزل پیدا کرده.
    8. اکانت هشتم D.K از شمال غربی رومن با غارت ساعتی ۸.۵ک و کپ بیااااابون در مختصات (‭-159‬‬|‭209‬‬).
    9. اکانت نهم M-N-M تنها نماینده جنوب غربی هست با غارت ساعتی ۸ک و هنوز یک دهکده.
    10. اکانت دهم LUCIFER از شمال غربی توتن با غارت ساعتی ۷.۵ک که از هفته پیش که پنجم بوده تنزل داشته. کپش حدود ۱۰۰ خونه دورتر هست در مختصات (‭-28‬‬|‭123‬‬) و قهرمان بدون کلاه و در حال تردد بین دو دهکده (پرچم کوچک سه گوش).


    نکته های جالب:

    1. ربع شمال غربی با غارت مجموع ساعتی ۱۱۰ک خیلی پرچمش بالاست. منتهی این پنج تا اکانت شمال غربی ینی ™I M P E R I A L و Farming Machine و morghe atash و D.K و LUCIFER روی هم شصت درصد غارت شمال غربی رو دارن! از نظر تلفاتی/هجومی ساعتی ۱۲۳ پوینت می گیره این ربع.
    2. ربع جنوب شرقی با غارت ساعتی ۷۵ک مجموع اعضاش رتبه دوم غارت رو داره.ساعتی ۷۱ امتیاز هجومی هم معقول هست به نسبت.
    3. ربع شمال شرقی با غارت ساعتی ۶۲ک هم دو نماینده توی تاپ۱۰ داره، اما با تلفات خیلی بالای ۱۳۱ پوینت در ساعت.
    4. ربع جنوب غربی با غارت مجموع ساعتی ۶۰ک توسط کلیه اعضاش تنها یک نماینده (اون هم تک دهکده ای) توی تاپ۱۰ داره و گویا غارتشون خیلی پخش تر هست. منتهی امتیاز هجومی ساعتی حدود ۱۶۰ پوینت می گه یا خیلی دارن تو دیوار می رن، یا خیلی دارن هیروهاشون رو کلفت می کنن.


    جمع بندی غارت vs کشاورزی!

    والله من به شخصه اکانتی که هم غارت خوب بکنه، هم ریسورس خوب بالا بکشه هم تلفات کم داشته باشه شاید یکی یا دو تا دیدم. اما روی هم رفته نکته مهم اینه که:

    1. حدس زدن تلفات غارتگرها سخته. منتهی اگه هی بخوان واحه بزنن و معمولاً با ۲ یا ۵ گرزی هم می زنن، امتیاز هجومی می تونه شاخصی از تلفات باشه. می شه به عنوان حالت متوسط گفت که هر ۲ پوینت هجومی ۱ دونه گرزی کشته می ده. چیزی که با ول دادن یه گونی گرزی روی یه واحه بکر معمولاً اتفاق می افته (شبیه ساز).
    2. حدس زدن تعداد نیروهای غارتگر هم سخت هست. من برای شهود فرض می کنم که متوسط غارت گرزی ها فاصله ۳ ساعتی هست (۶ ساعت تو راهن) و هر گرزی هم ۲۰ تا منبع میاره. (ینی ۲ گرزی ها به طور متوسط ۴۰/۱۲۰ برمیگردن). این شکلی می شه هر گرزی در ساعت تقریباً ۳ الی ۵ تا منبع میاره. که برای ساعتی ۱۰ک حدود ۲ک الی ۳.۵ک گرزی لازمه.
    3. احتمالاً در پایان هفته تولید کشاورزهای درستکار (ساعتی ۱۳ک) با غارت نفر آخر تاپ۱۰ برابری می کنه. منتهی قضیه اینه که غارتگرهایی که الان ساعتی مثلاً ۱۰ک غارت می کنن، یحتمل ۳ک در ساعت خرج گندم می دن و یحتمل ساعتی هم متوسط ۲ک خسارت می دن (خوش بینانه)، ینی سود خالصش حدود نصف خواهد بود.
    4. یه نکته مهم هم اینه که غارت یه جایی محدود می شه (از یه شعاعی به بعد، گرزی ها خرج خودشون رو هم در نمیارن تو راه!)، اما ROI (نرخ بازگشت سرمایه) برای کشاورزی همیشه مثبت هست.

    نتیجه:

    • با این که غارت خیلی حال می ده؛ منتهی از نظر اقتصادی توی همچین سروری خییییلیییی هم به صرفه نیست! مخصوصاً با گرزدار (تلفات بالا جلوی دیوار ناتار، خرج گندم بالا، سرعت نسبتاً پایین). بقیه نژادها هم نمونه هاشون توی تاپ۱۰ هست و خب محدودیت های خاص خودشون رو دارن.
    • اگه هم می خواین غارت کنین، یه شعاع خاص برای خودتون تعیین کنین (مثل ۳ ساعتی) و فقط تو اون فاصله رو بزنین و هر ۲۴ ساعت یک بار اسکرین شات از تاپ۱۰ بگیرین به خودتون ارسال کنین (مثل Saved Messages تلگرام). اینجوری می تونین ببینین غارت خودتون ساعتی چنده و چه قدر خرج گندم می دین و چند تا تلفات هم دادین و حساب کنین ببینین سود تهش واقعاً چه قدره. اگه خیلی نیست، بهتره نیروسازی رو ادامه ندین تا اول گندمزارها رو ۱۵ کنین!

    ارادت.

    آقا من جسارتاً نتونستم جلوی خودم رو بگیرم و با یه تحلیل نیمه یَدی کار رو دارم شروع می‌کنم.


    کلّ سرور

    • الان ۷۳۷ تا اکانت هست تو سرور.
    • تعداد ۵۵۰ تا اکانت جمعیت بالای ۱۰۰ دارن.
    • میانه ی جمعیت سرور (اکانت رتبه ۳۶۸ سرور) جمعیتش ۱۹۵ هست.

    من ۳۴۰ تا اکانت اول سرور (بالای جمعیت ۲۰۰) رو انتخاب کردم و در این میون اونایی که از اتحادشون می شد تشخیص داد ربع شون رو (که ۳۲۱ تاشون بودن)، مدّ نظر قرار دادم. این وسط یه ش.ش. اتحاد ۴ نفره ی NEON داره و یه ج.غ. یه اتحاد ۲۲ نفره TIGERS که اسامیش نمی‌خوند و اونها رو هم گنجوندم.


    خلاصه نتیجه این شد:


    p771301_.png

    https://www.upsara.com/images/p771301_.png



    چنان چه دیده می شه، ربع جنوب غربی قشنگ بیش از ۱.۵ برابر ربع شمال غربی عضو فعال داره. (اگه بر حسب اتحاد حساب کنیم.)



    دو دهکده ای ها

    تأسیس دهکده دوم بعد از یک هفته الی ۱۰ روز تقریباً بدیهی هست. اگه بعد از روز سوم که ۱۰ ماجرا تموم می شه بشه کلاه گلادیاتور هم خرید، بدون جشن معمولاً توی ۶ روز الی ۷روز دهکده دوم تأسیس می شه. درسته که یه سری از عزیزان دیر اومدن یا مشکلی داشته ان، اما به نظرم می شه اکانت های دو دهکده ای رو اکانت های اکتیو دونست.

    (پی نوشت: برخلاف انتظار شخصی من، اکانت بیابونی خیلیییی زیاده! واسه همین ممکنه مهاجرهای زیادی بالای دو سه روز حتی، توی راه بوده باشن یا هنوزم هستن!)

    • ۱۶۸ تا اکانت دو دهکده ای هست. (حدوداً ۲۲ درصد سرور)
    • از این تعداد ۱۲ اکانت دهکده دوم خودشون رو ۹ گندمی گرفته ان. (اونم نه همه ۹ گندمی ۱۵۰ درصد! یه سری ۹گ ۱۰۰ درصد و حتی ۷۵ درصد)
    • ۱۱ نفر دیگه در منطقه خاکستری دهکده دوم گرفته ان! قشنگ پایه ثابت بزن بزن!
    • میانه فاصله دهکده دوم از مرکز مختصات، ۹۹ خونه هست و میانگین فاصله دهکده دوم از مرکز مختصات ۱۰۸ خونه!
    • میانگین جمعیت اکانت های دو دهکده ای ۳۱۴ هست.


    g191555_.png

    https://www.upsara.com/images/g191555_.png



    دو دهکده ای ها بر حسب ربع


    تشخیص ربع به صورت اتومات بر اساس همون اسم اتحاد هست:


    l199706_.png

    https://www.upsara.com/images/l199706_.png


    این بار دیده می شه که شمال شرقی یه مقداری در ۲ دهکده ای بیشتر از سهم خودش عمل کرده، منتهی در شمال غربی گویا گرفتن دهکده دوم به خاطر پروتکل خاص (مصری) گویا خیلی کندتر هست.


    توزیع دهکده های دوم بر اساس نوع کراپر


    با جوّی که توی فروم بود و گفته می شد که تو فلان ربع ۱۵ کراپر فقط مال مصری هست و دیدیم فلان اکانت هم رفته ۷ گندمی گرفته، من فکر می کردم که الان نصف دنیا ده دومشون رو ۷ کراپر گرفتن!

    اما در عمل از ۱۶۹ دهکده دوم تأسیس شده، ۱۴۶ تاش ۱۵گندمی هستن، ۱۳ تاش ۹ گندمی و فقط ۱۰ تاش (حدود ۶ درصد) شیش و هفت گندمی هستن. اونم یه سری رفتن بغل ۱۵گ احتمالیشون ده گرفتن و پروفایل نویسی کردن که بعداً بزنن مثل این بنده خدا kinG NE رتبه هفت سرور وسط بیابون های شمال شرقی.


    p877493_.png

    https://www.upsara.com/images/p877493_.png


    حالا خود ۱۵ گندمی ها هم همچین درب و داغون نیستن!

    از بین همین ۱۴۶ تا ۱۵ گندمی گرفته شده، نصف شون ۱۵۰ درصدن و یک چهارم هم ۱۲۵ درصد. توزیع دقیق این شکلیه:


    p250524_.png

    https://www.upsara.com/images/p250524_.png


    ۱۵ گندمی های باقی مونده


    من خیلی سردرستی ۱۵ گندمی های مفید (بالای ۱۲۵ درصد) که هنوز گرفته نشده و تو بیابون هم نیست (زیر فاصله ۱۵۰ از مرکز) حساب کردم، آمار جالب بود.


    k300382_.png

    https://www.upsara.com/images/k300382_.png



    این قضیه بیشتر نشون می ده که توی ربع شمال غربی انگار خیلی سخت گیری بالاست، در حالیکه توی ربع های جنوبی، بچه های آزادی عمل بیشتری دارن.


    ----


    اینا فعلاً اینجا باشه تا تحلیل ربعی و نژادی رو در آینده نزدیک داشته باشیم!


    ارادت

    --آ.

    💠تولیدات قهرمان مصری در مقایسه با نژاد رومن👇

    در حالت ماکزیمم برای مصر 8000 و برای رومن و سایر نژادها 4000(در سرور 2ایکس)

    استاد من الان تو دو تا اکانت سرور تست کردم.


    اکانت مصری برای هر ۱ دونه امتیاز قهرمان داره ۱۲ تا منبع (به چهار منبع مساوی) می ده قبل از پلاس. اکانت توتن برای هر ۱ دونه امتیاز قهرمان داره ۹ تا منبع (به چهار منبع مساوی) می ده قبل از پلاس. ینی تولید قهرمان مصری ۳۳ درصد بیشتر هست و نه ۱۰۰ درصد بیشتر.


    اگه امکان داره شما هم تست کن و اگه غیر از این دیدی به ما هم بگو. دقت کن که یه چیزای کیریللوید خیلی دقیق نیست اینجا. مثلاً هزینه ساخت مهاجر مصری رو اگه اشتباه نکنم ۱ک آهن کم زده و زده که ۱۹ک منبع می‌خواد اما در این سرور، ۲۰ک منبع می‌خواد.


    💠ساختمان waterwork تاثیر واحه ها رو دوبرابر میکنه که در کل 50درصد تولید رو افزایش میده، دوبرابر نمیکنه که در این مورد شما درست میفرمایید.

    اینم یه نکته ظریف من بگم که دقیق باشیم -- تولید رو ۵۰ درصد افزایش نمی ده، بلکه اگه واحه های اون دهکده X درصد باشه (حداکثر X هم خب ۱۵۰ درصد هست)، تولید به اندازه ی (X / (150 +X افزایش پیدا می کنه. این مقدار برای X=150 (یعنی کپ ۱۵۰ درصد) برابر با ۵۰ درصد افزایش تولید هست. منتهی برای فیدر ۵۰ درصد واحه گندمی، این عدد برابر با افزایش تولید ۲۵ درصد بیشتر گندم هست.

    (اون ۱۵۰ مخرج کسر فرمول هم به خاطر آسیاب و نونوایی هست.)


    ینی تاسیس این ساختمون توی فیدر ۶ گندمی با ۵۰ درصد گندم از واحه (یه چیز نرمال نسبتاً خوب) تولید رو تنها ۱۱ درصد افزایش می‌ده. اونم اگه طرف براش بصرفه که ۲ میلیون خرج بکنه و این ساختمون رو توی فیدر هم سطح ۲۰ بکنه.


    قطعاً منظور شما هم همین بوده صادق جان. منتهی خواستم از الان دقیق باشیم که دوستان اشتباه نکنن که مصری ها تولیدشون کلاً ۵۰ درصد بیشتره و اگه یه مصری ۱۰ تا فیدر داره، معادل ۱۵ تا فیدر توتن هست -- خیر، تولید فیدرهاش (منهای کپ) در حالت خوب (و با خرج ۲م در هر فیدر) معادل ۱۱ تا فیدر توتن هست.



    من راجع به این استحکام یه مقدار بیشتری تحقیق کردم. قربون خدا برم، هلپ و تیوتریال خود سایت تراوین کلاً برای گروه سنی ب نوشته شده و فقط می گه «هااا! دیواراش خوبن! هر کی ساخته راضی بوده!» و هیچ حرفی از عدد و رقم نمی زنه که مبادا یوزرها بترسن.


    خلاصه،

    بهترین منبعی که پیدا کردم، این پست توی فروم کام بود:

    https://wbb.forum.travian.com/…ostID=6618890#post6618890


    همون طور که گفتی از نظر استحکام (این که با رم چه قدر بیاد پایین) مساوی توتن هست، منتهی از نظر بونسی که می‌ده عین گول هست. واسه همین منطقی هست به نسبت که هولدرها مصری باشن. ممنون از توضیح خوبت.


    برای این که یه حس تقریبی هم خوانندگان داشته باشن، می شه گفت که:

    - ۱۵۰ک گرزی توتن (بدون رم) از ۱۰۰ک فالانکس پشت دیوار ۲۰ توتن تقریباً میلی متری رد می شن. (با ۹۹ درصد تلفات، تهش ۲ک گرزی میان بیرون)

    - ۱۵۰ک گرزی توتن (بدون رم) از ۹۰۶۵۰ فالانکس پشت دیوار ۲۰ مصری تقریباً میلی متری رد می شن. (تلفات و خروجی کاملاً مشابه)


    ینی تهش، دیوار مصری نسبت به دیوار توتن دفاع رو ۱۰ درصد بیشتر می کنه.


    ارادت.


    پ.ن. منبع آنالیزهای سرورهای تراوین توسط تمام سایت های نقشه و فارم فایندر و اینا فایل map.sql هست که توی سرورهای کام و نرمال همیشه موجود هست و هر ۲۴ ساعت یکبار به روز می شه. مثل http://tx3.travian.com/map.sql که هر روز هم آپدیت می‌شه و می‌شه این Mysql dump رو توی خیلی پلتفرم ها ریخت و روش کلی query زد. منتهی من توی این سرور سعی کردم این فایل رو بگیرم و خطای دسترسی ۴۰۳ می ده. حالا یه نامه زدم امیدوارم پیگیری کنن که بشه «به صورت غیر یدی!» یه تحلیل قشنگ بدیم از این که مثلاً کدوم ربع بیشترین ۲ دهکده ای رو داره و ...

    من یه نامه زدم و امیدوارم به جایی برسه. اگه کسی از دوستان هم به جز عملیات یدی و باز کردن ۷۰۰ تا تب کار دیگه ای بلد هست ممنون می شم به من هم بگه.

    من چند شبیه ساز زدم از ترکیب نگهبان خاکستر با گارد آنهور و ریشف و همین طور پیاده گول با کاهن و شوالیه گول.

    در تعداد برابر از نظر مصرف گندم به نظرم بهترین ترکیب نگهبان خاکستر بود و ارابه ریشف. شما هم میتونید آزمایش کنید

    شما استاد مایی، ولی اون ابزار units' attributes calculator دقیقاً واسه همچین مواقعی ساخته شده که نظرها، با عدد و رقم دقیق بیان بشه و بتونی با ۲ تا کلیک ببینی با گندم ثابت دفاع چه ترکیبی بهتره.


    خودش اصلا برای این سوال گزینه از پیش تعریف شده‌ی late def رو هم داره:

    http://travian.kirilloid.ru/war.php#s=1.45&WCF_AMPERSAND¶ms=2&stat_sum=6&lvl=20&mode=2&hd_lvl=20&brew=10&item=5&func=cu%2Ft


    همون طور که دیده می‌شه سه تا گزینه‌ی تاپِ بهترین ترکیب‌های دفاعی با گندم ثابت، توشون مصری نیست و هنوز بهترین دفاع محافظ و بعد ترکیب محافظ و نیزه‌دار هست. منتهی اختلاف نسبتاً کم هست بعدش (زیر ۱۰ درصد) و می‌شه گفت تا حدی سلیقه‌ای می‌شه.


    ارادت.


    پ.ن. من از مصری بدم نمی‌یاد، صرفاً قصد دارم فارغ از Novelty Bias و Shiny Object Syndrome (نو که اومد به بازار، کهنه می‌شه دل‌آزار) بهش نگاه کنیم. :)


    پ.پ.ن. آقا تو رو خدا می‌شه اون فعل دکمه‌ی تعدیل رو از «توضیع» به «توزیع» (ترجمه‌ی distribution) تصحیح کنین تو بازی بی‌زحمت؟ در حد «ه‍‌کسره» و «راجب» (و ایضاً یه عزیز سخنوری که نوشته بود «شما رازی باش!» همینجا چند صفحه پیش) هر بار که می‌بینمش، رو اعصابه!

    سلام دوستان،


    ببخشید من مختصر جواب می‌دم -- با گوشی هستم و دسترسی به کامپیوتر ندارم تا حدود ۲۴ ساعت دیگه.


    در مورد نژاد مصری:

    نه تولید این نژاد ۲ برابر هست، نه تولید قهرمانش ۲ برابر هست، نه دیوارش (حداقل طبق کیریللوید) قوی‌ترین دیوار. اگه ممکنه این ادعاها رو با یه لینکی چیزی مطرح کنین وقتی می‌کنین.


    ضمناً توی این سرور بیشتر از «نژاد قهرمان» برای تولید منابع، میزان خرج سیلور روی کتیبه قهرمان هست که تولید رو تعیین می‌کنه. :)


    در مورد فراخوان:

    من به‌دلیل دغدغه‌ها و کارهای شخصی، هیچ تعهدی راجع به حضور و بقا در این سرور نمی‌تونم بدم. برای همین هیچ فراخوان رسمی‌ای نداده‌ام و قصد هم ندارم که بدم.

    منتهی، همون‌طور که ایرج عزیز فرمودن، توصیه‌ام حضور در ربع شمال‌شرقی هست.

    دلایل‌ش هم زیاد هست، و مهم‌ترین‌ش این هست که «تلاش» دوستان قدیم من، قطعاً زیر لوای اکانت‌هایی که ۳۲۰۰ تا گلد برای ۳۰ تا کتیبه قهرمان دارن می‌زنن بالطبع گم می‌شه.


    من در تیم امرداد دوستان خوبی پیدا کردم و به‌نظرم خیلی‌هاشون واقعاً پلیرهای پروفشنال (از نظر منطق و احترام، نه فقط تکنیک بازی) هستن. منتهی چون هم تیم‌شون کامل هست به‌خودی‌خود، و هم یه‌سری حاشیه‌ساز‌ها هنوز دنبال قاتل بروسلی می‌گردن و حتی به ایرج عزیز هم رحم نمی‌کنن، ترجیح می‌دم زیر سایه این عزیزان نباشم و در کسوت همسایگی در خدمت باشم.


    در سمت دیگه، ربع ش.ش. هم خیلی خلوت‌تر هست، هم حداقل تا اینجا کم‌حاشیه ظاهر شده و اتحادهاش هم هماهنگ به‌نظر میان، هم نسبتاً دموکراتیک‌تر هست.


    به‌نظرم دوستانی که اکانت ساخته‌ان هم می‌تونن بعد از ریست شدن تاپ۱۰ حدود ۱۲ ساعت دیگه یه اکانت جدید تو ش.ش. بسازن و اکانت قبلی رو حذف کنن. خوبیش هم، هم ارزون شدن آیتم‌های قهرمان هست، هم غارت بهتر و موقعیت امن‌تر به‌خاطر فاصله از کپ، هم یه انگیزه برای پیشرفت در تاپ۱۰ و مدال آبی گرفتن! از نظر نژادی هم نژاد هون برای خفت و غارت چیز خوشگلی هست، یا تجربه نژاد مصری اگه اهل منبع هستین، یا گول و رومن اگه تجربه‌ش رو نداشته‌این تا حالا!


    باز هم لازم هست تاکید کنم که این یه فراخوان نیست. صرفاً یه توصیه دوستانه و عقلانی هست برای باانگیزه‌تر ادامه دادن سرور و «تاثیرگذاری» بیشتر و لذت بالاتر.


    برای هماهنگی بیشتر هم به اکانت Slim Shady اگه نامه بدین، ایرج گل همیشه در خدمت هست. یه گروه تلگرامی هم خواهیم داشت که می‌تونیم توش جوک بگیم و در کنار هم بدون حاشیه بیشتر حال کنیم!


    ارادت،

    --آیدین.


    پ.ن. من اسمی از «سوانز» نمی‌برم. سوانز یه آرمان بود که این سرور تحقق‌ش هست. تلاش تک‌تک بچه‌های سوانز بود که باعث شد ارزش بازی پاک بیش‌از‌پیش بر همه عیان بشه، تا حدی که یه سرور اختصاصی فقط با همون آرمان ایجاد بشه.

    از سوانز، مثل والیانتس، مثل گرند، مثل تری‌دات یه سری خاطره و یه سری دوستی مونده بیش از هر چیز دیگه. این خاطره‌ها رو می‌شه به‌دور از ماهی‌گیری، دوباره احیا کرد و ازشون لذت برد و دوستی‌های واقعی رو ادامه‌دارتر کرد!

    سلام


    نقل قول

    هرطوری حساب کتاب کنیم این نژاد مصری نظم بازیو بهم ریخته

    نژادی که بلعنده ی کراپ های ۱۵۰ هست

    و البته دفاعی


    یه عزیزی پرسیده بود نکته ی نژاد مصری چیه که ربع شمال غرب هم مصری زیاد داره، هم ۱۵گ رو برای مصری رزرو کرده.


    این دوست عزیز هم که سراسر گلایه بود راجع به این نژاد.


    خلاصه گفتم یه توضیحات مفصل بدم راجع به این قضیه.


    نکته نژاد مصری چیه؟


    در نژاد مصری یه ساختمونی اضافه شده به اسم Waterworks (مجتمع آب رسانی) که تاثیر واحه رو دوبل می‌کنه در سطح ۲۰ خودش. ینی شما اگه با توتن یه کپ ۱۵۰ درصدی (۱۵ گندمی بالطبع) برات تو سطح فول ۱۸ زمان اومدن کتیبه ساعتی ۱۲۶ک گندم می ده، همون شرایط و همون سطح رو اگه یه نژاد مصری با آب رسانی سطح ۲۰ بزنه می شه ساعتی ۱۸۹ک تولید. ینی خلاصه اش می شه تولید کپ ۱۵گ ۱۵۰درصد نژاد مصری حدوداً ۵۰ درصد بیشتره.

    هزینه ساخت خود ساختمون آب رسانی سطح ۲۰ هم مثل عمارت قهرمان ۲۰ هست.


    این یعنی خیلی خیلی افزایش تولید، در حد بوندس لیگا؟


    یه مدل ساده فکریش این هست که مصری‌ها یه کتیبه مرتاض بزرگ همیشه دارن تو اکانت.


    یا اگه بخوایم با تولید بگیم، اگه یه کپ ۱۵ گندمی ۱۵۰ درصدی رو در نظر بگیریم، تولید فول ۱۸ توتن/گول رو یه مصری در سطح نصف ۱۶ و نصف ۱۷ داره.


    اُه! پس همه حذف اکانت کنیم بریم مصری بسازیم؟


    نه!


    نژاد مصری معایب خودش رو هم داره:


    خود نژاد مصری نیروهاش خیلی هجومی نیست. از نظر نیروی پیاده یه لژیونر و یه شمشیرزن داره، از نظر نیروی سواره هم یه چیزی داره شبیه کاهن و یه چیزی بین سزار و شوالیه رومن.


    منتهی برای دفاع یه نیروی بامزه داره به اسم برده که زمان ساختش یک چهارم محافظ هست (فک کنم بشه روزی حدود ۱۲۰۰ تا با سربازخ ۲۰ بدون کلاه و کتیبه) ولی قدرتش تقریباً نصف! (و البته گندمش همچنان یک واحد در ساعت ).


    ینی شما می تونی توی یه فیدر (ساعتی ۷۵۰۰ منبع مصرف) در ۲۴ ساعت بیای ۱۲۰۰ تاش رو بدی بیرون که عملاً معادل ۶۰۰ تا محافظ هست در روز از فیدر! خب همچین نیروی برای ریکاوری دف یا تولید دف سریع فوق العاده هست. منتهی به خاطر مصرف ۱ گندم (انگار محافظ ها دارن دوبل غذا می خورن) خیلی به صرفه نیست برای ساخت و نگه داری درازمدت -- ینی شما بخواین یک هفته نگهش دارین مفت مفت بشینه یه جا (۱۶۸ تا گندم بخوره)، به صرفه هست که بکشینش و دوباره بسازینش! (۱۵۰ منبع هزینه بازتولیدش!)


    رو همین حساب، برده ی نژاد مصری برای دفاع کوتاه مدت خیلی خوبه؛ اما نه برای دفاع ثابت بلند مدت، مثل دف کتیبه یا دف واندر (خصوصاً سرور نسبتاً کوچیک). اگه نگاه هم کنین توی جدول مقایسه نیروهای کیریللوید برده توی early def با اقتدار در صدر هست، اما توی late defحتی توی ۱۰ تا گزینه پیشنهادی اول هم نیست.


    اما همه ۱۵۰ درصدی ها فقط باید به مصری ها برسه؟


    علی رغم این که روی کاغذ خب بهتره که اوسیس بیشتر بره واسه نژادی که دوبله از اوسیس استفاده می کنه، اما تراوین فقط بازی ریاضی نیست!


    باید اکتیو باشه

    اگه یادتون باشه قبلاً هم اتفاق می افتاد که یکی کراپ ۱۵۰ درصد می گرفت اما فقط تا سطح ۱۵ بالا می آورد، بعد همسایه اش که اکتیو بود و غارت می کرد و همیشه جشن می گرفت و ... کراپر ۱۰۰ درصد داشت و تا سطح ۱۸ بالا می آورد. خب همینش اشتباه هست دیگه، درسته؟ اینجا هم همینه -- اولاً باید مصری هایی بگیرن که اهل اکانت چرخوندن و گلد زدن و خرج و اینا هستن و اکتیو هستن.

    برای مثال اگه اکانت مصری مربوطه نتونسته زودی برای دهکده دوم آماده بشه، خودش یه نکته هشدارآمیز هست -- دقت کنیم که تولیدات قهرمان نژاد مصری هم بیشتره و تقریباً به اندازه غارت یه توتن عادی می تونه از قهرمانش منبع در بیاره.


    تبعیض، با خودش دلسردی میاره

    نکته بعدی اینه که فارغ از منبع، این قضیه می‌تونه باعث دلسردی سایر اعضا بشه. یه توتن که خیلی غارت می‌کنه و تجربه داره، می‌تونه دلسرد بشه از این قضیه. دقیقاً همون حس «من خاص نیستم و نمی تونم خاص باشم هرگز» بزرگترین تبعیضی هست که می تونه خیلی ها رو برنجونه.

    از نظر لیدری و مدیریت، این واقعاً یه اشتباه هست که فک کنین همه پلیرها همون «درک» و «بصیرت» خود شما رو دارن. حتی اگه به زبون هم داشته باشن، اما ته تهش خیلی ها حس کودکانه حسادت می‌تونه ناراحت شون بکنه؛ کما این که بارها توی زمان کتیبه ها دیده ایم.

    حالا باز واسه کتیبه می‌شه چرخوند و دو روز هم داد دست بچه که کم نق بزنه! (مورد داشتیم طرف می خواسته جنگاموز ببره روی دفساز؛ بارها مورد داشتیم!) اما سر این قضیه، مخصوصاً اگه سطح تولید رو از بیرون بفهمه طرف، می تونه هم تو ذوقش بخوره به مدت یک سال، هم بلوا به پا بکنه.


    پارکینگ سوخته به درد نمی خوره

    در سمت دیگه، اگه بخوان این اکانت ها بشن پارکینگ، خب بالطبع تارگت های هر جنگی به راحتی لو می ره. کافیه شما روی کپ و ۳ تا اوسیس اینا همیشه فیک بذاری تا دیگه توشون نشه پارک کرد.
    شما بهترین دف کورد رو هم داشته باشی، باز تهش من نوعی اگه ببینم روی واحه/دهی که همرم توش پارکه داره اتک می یاد بک می ده. و این بک دادن و دوباره فرستادن اگه بخواد مداوم بشه، واقعاً رو اعصاب خواهد بود -- هر بار بک دادن (یا بک داده شدن بدون هماهنگی) کلی استارو داره، و خلاصه اذیییییت می شه آدم.

    دقیقاً پارکینگ هرچی مخفی تر باشه به نفع هست که حتی پلنر ساید مقابل انگیزه نداشته باشه روش فیک بده که شما بخوای جابجا کنی.

    از اون ور هم بخوای برای ۱۰۰ک گندمخور هجومی ۵۰ک دف ثابت هم کنارش بذاری که حمله نشه: ۱- کل ارزش مصری بودن از بین می ره! ۲- بازم یکی ممکنه یه لنگه کفش ول بده و یهو ۲۰ درصد کاتاها بپرن...


    دف مصری، دف ماندگار و ثابت نیست

    برای دف سازی هم، اگه ربعی اینقدر قراره هماهنگی داشته باشه که ۱۵ گندمی هاش از اول سرور بلوکه بشه و انحصاری باشه، خب بالطبع می تونه همون قدر هم هماهنگی داشته باشه برای جنگ ها دف بسازه.

    توی تراوین ایران، توی جنگ های میدگیم (از یه ماه قبل کتیبه ها، تا زمان واندر)، معمولاً مشکل «تعداد دفاع» نیست؛ بلکه توانایی ملت برای نگه داری دف ثابت همیشه سخت هست. همیشه ی خدا دفساز دوس دارن «بساز بفرست» بکنن -- توی آمار لشکریان و پز دادن و ذوق کردن خب طرف می بینه ۲۰ک محافظ داره و ارج و قرب خودش رو داره و در عین حال نیروهاش هم این ور اون ور هست و گندمشون رو نمی ده و می تونه کل تولید رو دوباره بسازه.

    اما بساز بفرست (که باعث می شه گیرنده بخواد دف رو ثابت نگه داره) برای برده مصری واقعاً اصلاً به صلاح نیست. و این «هزینه نگهداری» هم کم توی تراوین (مخصوصاً تراوین ایران) بهش پرداخته می شه.


    در کل به نظرم این که اکانتی که پتانسیل آنچنانی داره بخواد بیاد ۷ گندمی بگیره که ۱۵۰ درصدش رو بذاره برای مصری به نظرم کاااملاً افراط و تفریط هست داستان. :)


    شاد باشید.


    والله قدیم تا جایی که من یادم هست ناتارها «رویش» نمی کردند به اون شکل و ۱۰ درصد اکانت های حذفی تبدیل به ناتار می شدن. اما الآن توی هلپ انگلیسی به طرز غیر واضحی نوشته که در طول سرور رشد می کنن -- حالا معلوم نیست منظورش همون اکانت حذفی هست که خب به مرور زمان سرور حذف می کنن و ناتار می شن، یا نه خود سیستم هم ناتار می سازه.


    به نظرم شما فاصله از مرکز رو (ایکس به توان دو به ایگرگ به توان دو، کلاً مجذورش) رو در نظر بگیر و روی اون شعاع مقایسه کن. چون احتمالی که من می دم اینه که توی SE اون سرور که داری می‌گی، نقره فـروش/بات زیاد ثبت نام کرده بوده و اونا پاک شدن و واسه همین ناتار زیاد هست.


    اصلا اهمیت نداره فیک و اورجینالش وقتی خودشو نوچه های بی ارزشش دیگه به انا الی راجعونیان پیوستن




    باشد که رستگار شوید

    برادر،‌ بنده در قید حیات هستم. صرفاً با اتفاقاتی که در آخرین سرور افتاد و دغدغه‌های شخصی فعلاً هیچ علاقه ای به تراوین بازی کردن ندارم. بعد از اون سرور هم یه مدت با موکسی و علی جون و پیمان و سایر رفقا رد-دد زدیم که اون رو هم گذاشتم کنار که به کارهای شخصیم برسم.


    بنده هم هیچ وقت «نوچه» نداشته‌ام دوست گلم. عزیزان والسی که لطف کردن رخصت دادن بنده در رکاب‌شون باشم هم خودشون می‌تونن تصمیم بگیرن. آخرین سردمدار داستان والس هم احسان هست (با خداحافظی فریار و آیدین تی و ... از تراوین) که شما رو به ایشون در تلگرام ارجاع می دم که ازشون بپرسی آیا مایل هستن به صورت تیمی یک سرور جلوی شما بازی بکنن یا نه.


    شاخ و شونه کشیدن هم خوب هست. اصلاً نمکِ بازی هست. منتهی این که نه سلامی نه علیکی بری یکی رو گیر بیاری و با این ادبیات باهاش صحبت بکنی، خیلی جذاب نیست. جدی می‌گم. توی وجهه‌ی خودت هم تاثیر می ذاره (تازه اگه به قول کمیل اکانت شما هم واقعی باشه؛ من که حتی اگه واقعی باشه هم اکانت شما رو به جا نمیارم).


    خلاصه اینکه، خیر، بنده دیگه تراوین بازی نمی‌کنم. مؤدب باش پسر جان. و با احسان و کمیل صحبت کن!


    شاد باشی،
    --آیدین


    پ.ن.


    شبیه ماتریکس داره می شه!

    دوست خوبمکسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو زده به خواب رو هرگز


    آقا جان، شما اگه ادعا می‌کنی آیدین هستی و تمام اون مواردی که گفتم (ایمیل، تلفن، وبسایت شخصی، تلگرام) همه چیزت همه با هم هک شده و نرفتی همه رو ریکاور کنی (حداقل برو T-Mobile با IDت از DMV کالیفرنیا بگو سیم کارتت رو بسوزنن و یه سیم کارت جدید بهت بدن که باش بتونی جیمیلت رو ریکاور کنی!)، و به جاش اونقدر فراغ بال داری که اومدی داری توی یه سایت جدید تراوین بازی می‌کنی، که خب خیلی باحالی! احتمالاً آیدینی که شما باشین یه تصادف مغزی شدید داشته. :دی



    اگر هم نه، فقط اکانت فروم تراوینت هک شده، برو ریکاورش کن با ایمیلت و اون پست من رو پاک کن. یا نه، توی تلگرام یا ایمیلی که سالیان سال هست سرجاش هست به کمیل پیام بده. از همون اکانتی که حداقل یک سال هست داری ازش استفاده می کنی!



    از اونجا که می دونم پایه کار هستی که این لوپ اینسپشن رو ادامه بدی، لطفاً در پیام بعدیت بگو که کدوم یک از اکانت/هویت هات هک شده و کدوم نشده که بتونیم دقیق تر بریم جلو. :دی

    عزیزم،


    بنده هم ایمیلم، هم وب‌سایت شخصیم،‌ هم تلفن شخصیم، هم اکانت تلگرامم، هم اکانت فروم قبلیم، همه اینا هنوز سر جاشون هست. هر عزیزی با هر کدوم هم بخواد می‌تونه با من تماس بگیره تا مطمئن بشه. یا اگه مدیریت اینجا لازم می‌دونه بگه من از ایمیل شخصیم (۱۵ ساله همون هست) یا تلفن شخصیم (۷ ساله که همون هست) باهاشون تماس بگیرم که تایید بشه بنده خودِ واقعیم هستم و اکانت شما رو دیلیت کنن.


    ضمناً دیدم اکانت‌های مشابه از طرف سایر دوستان هم داره ساخته می‌شه مثل پیمان یا هادی لئو. من به پیمان که توی تلگرام الآن پیام دادم که بیاد و اعلام برائت کنه (که به احتمال ۹۹ درصد خودش نیست). دوستان لطفاً به هادی لئو هم بگین.


    به‌نظرم اگه مدیریت سریع برخورد نکنه با این داستان‌ها می‌تونه باعث بی‌اعتمادی کاربرها بشه که کلاً هر اکانتی اینجا که به اسم یه اکانت قدیمی میاد احتمال جعلی بودنش بالا هست.


    کلاً هم نمی‌دونم هدف از این بساط‌ها چیه! اما حدس زدنش سخت نیست.



    ارادت،
    --آیدین


    پ.ن.


    لطفا پیش از اتهام کمی تامل کنید


    حالا درسته من گاهی ادبی حرف می‌زنم/می‌زده‌ام. اما اون قبل از اتهام پسورد واندر داشتن یا کتیبه توافقی دزدیدن هست که «تأمل» می‌کنن یا مخاطب رو به «تأمل» دعوت می‌کنن. جعل هویت تو روز روشن و تأکید مضائف «تأمل» نداره، بلکه جیغ بلند داره! :دی