این پست ایلیا به نظرم کاملترین تحلیل نواقص اپدیت موجود بود، من هم سعی میکنم نظراتمو تیکه تیکه بهش اضافه کنم
درود خدمت دوستداران تراوین پاک
نظرات و تحلیل شخصی خودم رو در این پست اعلام میکنم.
اول بگم نظراتم مستقل از حضور یا عدم حضورمه، ایده سرور جذاب بود و خوب دوست دارم اگر قراره اتفاق بیفته به بهترین نحو باشه.
3تا نکته اصلی به نظرم در این اپدیت باید حتما نیاز به بحث و بازبینی داره.
این ها خلا های قانونی موجوده که به راحتی میتونه مورد سو استفاده قرار بگیره وسط سرور هم اگر کسی اعتراض کنه با جمله این طبق قانونه و کاری نمیشه کرد مواجه میشه.
1- کنفدراسیون:
- اگر خارج از قوانین های اخلاقی نانوشته تعریف شده توسط ایرانی ها مبنای بازی رو تراوین قرار بدیم، مواردی مثل داشتن چراغ و جاسوسی و ارسال دفاع از سایدهای مجاور، ریختن دفاع در اکانت ها، آبادی ها و ... شامل بازی هستند که بنظرم با وجود کنفدراسیون ازین قبیل موارد کاهش چشمگیر دارند و از هیجان بازی کم میکنند.
- طبق قوانین نوشته شده که مطالعه کردم با اکانت های مولتی و فیک و سیلور برخورد خواهد شد و میتونیم انتظار داشته باشیم که این هیجانات از اکانت های اصلی اتفاق بیفتند و شاهد سروری کلاسیک باشیم.
- با اینحال با توجه به نظر جمع پیشنهاد بنده به مدیریت این هست که اگر سیستم کنفدراسیون غیرفعال باشد، امکان ارسال دفاع و جانشینی فقط برای اکانت هایی باشد که داخل اتحاد (هر اتحادی) هستند. بدین صورت اکانت های بدون اتحاد امکان سواستفاده ازین قابلیت ها را ندارند.
با وجود اینکه خیلیا میگن دف ریختن تو مولتی چرکه، اما کار جالبیه و این حتی وجهه مثبت نبودن کنفدراسیونه اما وجه نگران کننده، دف نامحدوده در نظر بگیرید که جنوب شرق سرور اخیر با 120 -30 اکانت داخل کنفدراسیون بازی کرد!
به نظرم اگر صرف همکاری 60 اکانت مورد تایید نباشه، حداکثر تعداد اکانتای هر تیم باید بین 80-120 باشه.(2تا اتحاد 40 50 نفره، میتونیم جایزه امتیاز اتحاد رو هم به همین نسبت تقلیل بدیم که بالانس امتیاز بهم نخوره هر چند که اگرم نشه برای همه یکسانه. قراره سرور بدون مولتی و تنها با پلیرهای "حقیقی" ران شه. اگر سایدی بیشتر از 100نفر پلیر داره اعلام کنه که این محدودیت افزایش پیدا کنه.
3- ایپی پلنر، زمان کتیبه ها، دفکوردی، جابجایی کتیبه و خفت شبانه
تا جایی که من متوجه شدم، ایپی پلنر مصونیت بن میاره اما محدودیت های پوشینگ منبع و غارت پا برجا میمونه.
موردیو در نظر بگیرید که یک تیم ایپی پلنرش رو پرکار ترین پلیر معرفی میکنه و از قید پلن زدن میگذره، با گوشی اقوام و بستگان 60 اکانت رجیستر میکنه و اکانتارو میده دست به ظاهر پلنر ساید.
حالا اقای پلنر میتونه تا اخر بازی رو این اکانتا بره دف روشون بسازه و هیچ قانونیو نقض نکنه و هر وقت پلن هم روشون اومدن این دف رو بذاره جلوی همر هایی که قرار نیست با مولتی بیان بالا و احتمالا کوچیک ترن، نتیجه میشه چی؟ یه سرور بدتر از سرور قبل.
این موضوع میتونه یا با کوچیکتر کردن تیم ها حل شه یا با بخش بعدی بحثم قابل حل است.
در نهایت، تصمیم نهایی برای مسدودسازی توسط مدیران و ادمینهای بازی اتخاذ خواهد شد.
مولتی هانتر در این بخش باید دخالت مستقیم کنه.
اگر ببینه اکانتی واضحا به صورت توافقی برای منافع عمومی تیم (چه دف و چه منبع ) داره بازی میکنه و پلیر مستقل نداره، هر چند که تمامی قوانین ایپی رو رعایت کرده باشه باید مجازات کنه و به معنی واقعی کلمه هانترِ مولتی باشه نه یاور مولتی.
این بخش نیاز به توضیح بیشتر مولتی هانتر داره که ایا دقیقا همین روند رو پی میگیره یا منفل و در چارچوب رعایت ایپی عمل میکنه.
در باره قانون های ایپی مشترک هم به شدت باید سختگیری صورت بگیره.
فکر میکنم که عزم جدی ای واسه ران کردن این سرور وجود داره ولی اگر این خلا ها پر نشه به طور قانونی تیم ها میتونن ازش استفاده کنن و برخوردی نبینن و قصه همون قصه قبل میشه ولی اینبار به جای طعم پرتغالی با طعم نعنایی.
در نهایت هم یه قصه بگم
یک ادم کور با یه بنده ی خدایی میوه میخورد. بعد یه مدت کوره میگه هوی مرتیکه چرا 3تا 3تا میخوری، طرف کف میکنه میگه تو که کوری از کجا فهمیدی. میگه که چون من 2تا 2تا میخورم ولی تو اعتراض نمیکنی.
من همین اول کار کوچکترین باگ هایی که باعث سو استفاده میشد و به ذهنم رسید گفتم که اگر فردا روزی استفاده شد کسی نگه تو که میدونستی چرا ساکت موندی.
ارادت