معرفی نژاد جدید اسپارتانها (The Spartans)
مقدمه تاریخی
شاید این اسامی به مروری از دانستهها در مورد این نژاد کمک کنه.
اسپارت یا اسپارتا شهری باستانی است واقع در جنوب یونان که در صده 18 قبل میلاد توسط پادشاهی به نام اسپارتون بنا شد.
بر خلاف باقی تمدنهای یونان مثل آتن که مهد فلسفه و هنر بوده است، این تمدن ماهیت نظامی محور داشت.
مهم ترین اصل اسپارتها اصل برابری بود، به طوری که اهالی اسپارت براین معتقد بودند که فرزندان متعلق به والدین نیستند و سرمایه کشور هستند.
آنها فرزندان را از لحاظ سلامتی بررسی میکردند و آنان که فاقد سلامتی جسمی بودند را در کوه تایژتوس به دور میریختند.
و باقی فرزندان پسر خود را از 7 سالگی برای جنگاوری، غارتگری و بقا تربیت میدادند.
هرچند این تمدن از لحاظ تجاری و سیاسی پیشرفت خوبی داشته، اما آنچه که در تاریخ از آنها بهجای مانده قدرت نظامی، دلاوری و جنگجو بودن آنهاست.
به طوری که گفته میشد:
"اگر یک اسپارتان سپر خود را در جنگ گم میکرد، برایش حکم اعدام صادر میشد."
"یک اسپارتان بهتر از ده مرد جنگی از سرزمین های دیگر است."
در نهایت این تمدن توسط زلزله 464 سال پیش از میلاد مسیح از بین رفت.
در باب تراوین
اسپارتانها تحت آموزشهای بلندمدت قرار میگیرند که میتوان آن را بهایی ناچیز در مقابل مقاومت و قدرت نیروهای آن دانست و در بازه مید-اند گیمی نهایت تاثیرشون رو نشون میدن. این نژاد هنوز به تایید نهایی نرسیده و در مرحله تست هست. اولین اجرای رسمی سرور 6 نژاده در سناریو Travian: Glory Of Sparta خواهد.
معرفی نیروها
هوپلیتها سربازان کشاورزی بودند که با آغاز جنگ به میدان میرفتند.
این نیرو با توجه به مصرف بالاتر منابع و زمان بیشتر ساخت یک رده بالاتر از لژیون رومیها قرارداره و برای استارت بازی بسیار کارآمد هست.
زمان تربیت (سربازخانه 20) | گندمخور | مجموع منابع موردنیاز | منابع قابل حمل | سرعت | دفاع در مقابل سوارهنظام | دفاع در مقابل پیادهنظام | قدرت تهاجمی |
01:55 | 1 | 440 |
60 | 12 | 30 | 35 | 60 |
دیدهبان (Sentinel)
جاسوسهای پیاده نظام نژاد اسپارتان و دومین جاسوس پیادهنظام بازی هستند.
با توجه به گندمخور کمتر و پوینت دفاعی بالاتر (4برابر) در مقابل خفتها مقاوم هست و جایگزینی برای همر اسکاتهای نژاد توتن خواهد بود.
زمان تربیت (سربازخانه 20) | گندمخور | مجموع منابع موردنیاز | منابع قابل حمل | سرعت | دفاع در مقابل سوارهنظام | دفاع در مقابل پیادهنظام | قدرت تهاجمی |
01:23 | 1 | 445 | 0 | 18 | 22 | 40 | 0 |
یکی از کلیدیترین نیروهای این نژاد و از کاربردیترین نیروهای بازی در آینده.
سرعت بسیار بالای این پیادهنظام امکان شناور بودن دفاع رو فراهم میکنه.
قوی ترین نیروی دفاعی و یک رده بالاتر از محافظ برای دفاعهای اندگیمی که با نسبت 172 پوینت دفاع به گندمخور با اختلاف در صدرجدول مدافعین اندگیمی قرار داره.
قویترین و سریعترین پیادهنظام دفاعی بازی مابین 6 نژاد.
زمان تربیت (سربازخانه 20) | گندمخور | مجموع منابع موردنیاز | منابع قابل حمل | سرعت | دفاع در مقابل سوارهنظام | دفاع در مقابل پیادهنظام | قدرت تهاجمی |
02:11 | 1 | 530 | 40 | 16 | 45 | 85 | 40 |
شمشیرزن تِریون (Twinsteel Therion)
پس از شکست اسپارتانها در جنگ، سه فرمانده بزرگ اسپارت به معبد Ares ایزد جنگ رفتند.آنها به مدت 30 روز به نیایش و قربانی کردن دشمن پرداختند و سوگند یاد کردند سربازانی تربیت کنند که هیچگاه در جنگ شکست را تجربه نکنند.
سربازان تریون حاصل این عهد و پیمان بودند و قوی ترین مردان از تمامی قبایل را تشکیل میدادند.
قوی ترین پیادهنظام هجومی بازی!
بسیار گرانقیمت و نامناسب برای غارت به دلیل سرعت و حمل پایین منابع.
غیرقابل خفت بودن با دفاع بالاتر از پیاده گول یک هیولای تمام عیار! مناسب برای ساخت همرهای اندگیمی.
زمان تربیت (سربازخانه 20) | گندمخور | مجموع منابع موردنیاز | منابع قابل حمل | سرعت | دفاع در مقابل سوارهنظام | دفاع در مقابل پیادهنظام | قدرت تهاجمی |
02:23 | 1 | 795 | 50 | 12 | 40 | 55 | 90 |
اِلپیدا در لغت به معنای امید است. و این دقیقا چیزیست که این نیرو برای دهکدههای تحت حمله دشمن به ارمغان میآورد.
دومین سوارهنظام سریع بازی با سرعت برابر با تیرانداز، استپسوار و کاهنسوار.
بهترین سوارهنظام دفاعی غارتگر در رده بالاتر از پالادین به دلیل سرعت و امتیاز بیشتر دفاعی.
در اصل میتونید این نیرو رو غارتگر الپیدا (Elpida Raider) خطاب کنید.
رقیب اصلی کاهنسواره در ارسال دفاع شناور.
گران قیمتتر نسب به باقی سوارههای دفاعی.
بهترین دفاع در مقابل خفتهای شبانه.
زمان تربیت (اصطبل 20) | گندمخور | مجموع منابع موردنیاز | منابع قابل حمل | سرعت | دفاع در مقابل سوارهنظام | دفاع در مقابل پیادهنظام | قدرت تهاجمی |
03:10 | 2 | 1440 | 110 | 32 | 90 | 120 | 55 |
تخریبگر کورینت (Corinthian Crusher)
ظهور یک افسانه جدید!
نمایانگر واقعی قدرت یک اسپارتا!
قویترین و گرانقیمتترین نیروی هجومی بازی.
سرعت بسیار کند به دلیل زره سنگینی که بر تن دارند.
این نیرو کمی طول میکشه که به کارایی خودش برسه و برای غارت تا بازه میدگیم نامناسب نیست.
یک رده پایین تر از شوالیه سزار به دلیل ساختمان آبشخوری و زمان ساخت کمتر.
کابوس هر مدافع!
زمان تربیت (اصطبل 20) | گندمخور | مجموع منابع موردنیاز | منابع قابل حمل | سرعت | دفاع در مقابل سوارهنظام | دفاع در مقابل پیادهنظام | قدرت تهاجمی |
03:52 | 3 | 2315 | 80 | 18 | 75 | 85 | 195 |
دژکوب جهت تخریب دیوار و کاهش قدرت دفاعی مدافع به کار میره.
ارزان ترین رمر بین نژادها.
سومین رمر بازی از لحاظ زمان ساخت و قدرت تهاجمی پس از توتن و هونها.
زمان تربیت (کارگاه 20) | گندمخور | مجموع منابع موردنیاز | منابع قابل حمل | سرعت | دفاع در مقابل سوارهنظام | دفاع در مقابل پیادهنظام | قدرت تهاجمی |
05:12 | 3 | 1705 | 0 | 8 | 80 | 30 | 65 |
منجنیق جهت تخریب ساختمانها استفاده میشه.
یکی از ضعیفترین منجنیقهای بازی در رده 5ام و بالاتر از هونها.
زمان ساخت منجنیق این نژاد با الباقی نژادها متفاوت هست که عملا همرهای اندگیمی این نژاد رو به سمت رمر سوق میده.
نکته: این نژاد همچنان در دست ویرایش هست و امکان تغییر زمان ساخت منجنیق وجود داره.
زمان تربیت (کارگاه 20) | گندمخور | مجموع منابع موردنیاز | منابع قابل حمل | سرعت | دفاع در مقابل سوارهنظام | دفاع در مقابل پیادهنظام | قدرت تهاجمی |
11:09 | 6 | 2750 | 0 | 6 | 10 | 60 | 50 |
ناظرین افسران رهبر در اسپارت بودند که قدرت و اختیارات مشترک با پادشاهی اسپارت داشتند.
دومین چیفر بازی از لحاظ زمان ساخت میان نژادها.
کاهش وفاداری بین 20-25%
زمان تربیت (اقامتگاه 20) | گندمخور | مجموع منابع موردنیاز | منابع قابل حمل | سرعت | دفاع در مقابل سوارهنظام | دفاع در مقابل پیادهنظام | قدرت تهاجمی |
01:27:18 | 4 | 114290 | 0 | 8 | 40 | 60 | 40 |
مهاجرین جهت بنای دهکده جدید و به دلیل دفاع بالا در ساختمان شگفتی جهان استفاده قرار می گیرند.
ارزان ترین مهاجران بازی که نیازمند زمان بیشتری برای تربیت هستند و برای ساخت سریع دهکده دوم در مختصاتهای مهم مناسب نیستند.
زمان تربیت (اقامتگاه 20) | گندمخور | مجموع منابع موردنیاز | منابع قابل حمل | سرعت | دفاع در مقابل سوارهنظام | دفاع در مقابل پیادهنظام | قدرت تهاجمی |
00:38:23 | 1 | 19995 | 3000 | 10 | 80 | 80 | 10 |
بررسی ساختمانها
معبد پزشکی یا اُسقُلیبون (Asclepeion)
شاید برایتان پیش آمده باشد که در پشت اورژانس یک عصا با ماری که به دور آن تنیده باشد مشاهد کرده باشید.
همانطور که مشاهده میکنید، نام و نماد این ساختمان برگرفته از اُسقُلیبوس (Asclepius) ایزد پزشکی در یونان باستان است.
این ساختمان جایگزین بیمارستان (Hospital) شده که توانایی بهبود 40% تلفات نیرو در حملات را با سرعت تربیت 2x و هزینه منابع ساخت آن مهیا میکند. با آن تفاوت که در این نژاد تاثیر آن 60% خواهد بود.
این ساختمان امتیاز فرهنگی بیشتری تولید میکند و منابع کمتری برای ساخت نیاز دارد.
با توجه به زمان ساخت بالای نیروهای نژاد اسپارتان یکی از کاربردیترین ساختمانهای این نژاد معبدپزشکی خواهد بود.
دیوار
یکی از سوالات مطرح برای سازندگان بازی هنگام ساخت این نژاد حذف یا اضافه کردن ساختمان دیوار بوده، چرا که با افزودن دیوار از ابهت و غرور این نژاد کاسته میشد. اما از آنجا که در بازی تراوین ساخت دیوار یک وزنه ایجاد میکند مجبور به قرار دادن آن شدند.
قدرت دفاعی این دیوار نزدیک به توتن و استحکام آن با نژاد گول برابر است.
قدرت دفاعی پایه: 10%
افزایش قدرت دفاعی به ازای هر سطح: 2%
ماکسیموم قدرت دفاعی: 50%
استحکام در مقابل دژکوب: 2 (106 رمر برای تخریب)
تجارت
تاجرین اسپارتانها با سرعت 14 خانه در ساعت و امکان حمل 500 منبع دومین تاجر کند بازی و قابلیت کمترین حمل منابع را دارا هستند.
تجارتخانه | سرعت (Field Per/h) | قابلیت حمل منابع | نژاد |
900% | 16 | 500 | رومیها |
500% | 12 | 1000 | توتنها |
500% | 24 | 750 | گولها |
500% | 16 | 750 | مصریها |
500% | 20 | 500 | هونها |
500% | 14 | 500 | اسپارتانها |
نگاه ظاهری به ساختمانهای این نژاد
سورپرایز اصلی! قابلیت قهرمان
همانطور که در بالا اشاره شد، اسپارتانها به جنگاوری و نبرد شهرت داشتند.
قابلیت قهرمان این نژاد بیانگر کامل این موضوع هست که در ادامه به آن میپردازیم.
قهرمان این نژاد با مجهز شدن به سلاحهای دست راست، 50% قدرت هجومی بیشتر دریافت میکند!
این قابلیت موجب میشود که همرهای این نژاد با قدرت 1.5 برابر دیگر همرها باشند و با ترکیب ساختمان معبد پزشکی یکی از جنگیترین نژادهای بازی در آینده خواهد بود.
جمعبندی
نژادی بسیار قدرتمند، با نیاز زمانی کمتر و کمترین مصرف گندم
ضعیفترین تاجرها و دیوار ضعیف
رمر مناسب برای اندگیم و بهترین دفاع اندگیمی
قابلیت بازی جنگی برای بازیکنان باتجربه و یکی ازجایگزینهای انتخابی نژاد هون
یکی از بهترین قابلیتهای قهرمان و نیازمند به مهارت در غارتگری به دلیل خرج زیاد منابع
آیا باقی نژادها قادر به جلوگیری از یورش اسپارتانها خواهند بود؟
تشکر بابت مطالعه
ارادتمند.